כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

רגעים של מתח: הרשימות הגנוזות של 'יהדות התורה'

עד הרגע האחרון שקלו 'דגל' ו'אגודה' ריצה נפרדת • ומי נציג 'החרדים העובדים' ששולב ברשימה המשותפת בהוראת הגראי"ל שטיינמן? • וידאו ותמונות מהגשת הרשימות

ועדת הבחירות המרכזית
ועדת הבחירות המרכזית



שעה קלה לפני סיום מועד הגשת הרשימות התייצבו בחדר ועדת הבחירות נציגי יהדות התורה, כשהם אוחזים בידם את הרשימה הסופית.

בצד אחד ניצב הרב משה שיפמן ובידו שתי אופציות: הרשימה המאוחדת דגל-אגודה, ורשימה נפרדת של 'דגל'. מולו ניצב הרב שעיה פקשר, נציג שלומי אמונים, וגם בידיו רשימה של ריצה אגודאית נפרדת. למקרה חירום, אם וכאשר יגיש שיפמן את הנפרדת שלו.

בסביבות השעה 10 הרים שיפמן טלפון לבוס, ח"כ משה גפני, קיבל את ההוראה שקיבל, ומיהר להגיש את הרשימה המאוחדת. פקשר נשם לרווחה וסב על עקביו.

וכך, לראשונה בתולדות יהדות התורה, הצליחו לסיים את הליך הגשת הרשימה ב-10:30 בלילה, ולא כנהוג עד כה - בחצות...

דקות אחדות חלפו ונציגי מפלגת 'נצח' החדשה נכנסו, כשהם מגישים אף הם את רשימתם. מעט אחרי השעה 11:00 בלילה סיימו את ההליך, כשהם צוחקים ומציינים כי הנה עוד סימן לכך ש"אנחנו דגל האמיתית".



מאחורי הקלעים, במהלך היום מורט העצבים, הופעל מכבש לחצים על לשכת הרב ישראל אייכלר, גבאי האדמו"ר מבעלזא, וכמעט כל עסקן בעלזאי. היעד: שכנוע של בעלזא להבטיח רוטציה על חשבון אייכלר במקרה של 6 מנדטים. אך המסר נבלם טרם שהגיע לאדמו"ר עצמו, ולא פעל את פעולתו.

בעוד הצדדים כביכול מנהלים מאבק, התחושה היא כי מאחורי הקלעים הכול סגור: בבוא היום, אם וכאשר, יישלח מי שיישלח אל ביתו של האדמו"ר מבעלזא עם מסר ברור, וכמי שנודע בכך שמוכן להקריב למען השלום - הוא יבין ויסכים. בתמורה כמובן תקבל בעלזא על מגש של זהב את כל דרישותיה בערים השונות, ובראשן בבני ברק, הישגים שגם ארבעה נציגים בכנסת לא היו מסוגלים להביא להם.

נדגיש, אין לדברים הללו כל אישור מצד כל גורם רשמי, הפרסום לדיל כלשהו, אם ישנו כזה, לא ייעשה לפני הבחירות, אין טעם לעורר כעסים ולמנוע הצבעה של ציבורים נפגעים.

ולראשונה: בהוראת הגראי"ל שובץ נציג החרדים העובדים

מאחורי הקלעים היו דיבורים גםם עם נציגי הפלג הקרוי 'חרדים עובדים'. לא עם נציגי 'טוב' הרשמית, אבל עם נציגים שונים - בלתי רשמיים.

על פי החוק, רשאית כל מפלגה להגיש רשימה בת 120 חברי כנסת. במפלגות הגדולות משתמשים במקומות האחרונים כדי להעניק מעמד של כבוד לאנשים מסוימים, אבל ביהדות התורה, כך מסתבר, לכל מקום ברשימה יש משמעות.

בשבועות האחרונים התגבשה קבוצת בני תורה העמלים לפרנסתם שביקשו מ'דגל התורה' להכיר בציבור זה ובזכויותיו, על מנת שיוכלו להיות חלק מהמפלגה החרדית התורנית ולתמוך בה.

כחלק מהרצון להכיר בציבור זה ולהעניק לו את תחושת השייכות, הורה יו"ר דגל התורה, ח"כ הרב משה גפני, להעניק ייצוג לציבור זה ברשימה לכנסת. בסופו של דבר הוצב נציג הקבוצה, עו"ד משה מורגנשטרן, במקום ה-83 ברשימה המשותפת.

"כשהציעו לי מקום ברשימה, ברור שידעתי שמדובר במקום בלתי ריאלי לחלוטין, אבל יותר מכל יש בהצעה הזו משום הצהרת כוונות למען הציבור הזה – בעיקר כאשר המהלך זכה לברכתו של מרן הגראי"ל שטיינמן", אומר עו"ד משה מורגנשטרן. "לשמחתנו המערכת הפוליטית מבינה שיש צורך לקרב את ציבור בני התורה העמלים לפרנסתם, משום שציבור זה הוא חלק בלתי נפרד מהציבור החרדי כולו".














יהדות התורה אגודת ישראל דגל התורה עובדים נצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד