כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הפרובוקציה הצליחה: הבנים הושבו בין שתי בנות

פסיקת בית משפט באנטוורפן כי בניו של משה אריה פרידמן ילמדו בבית ספר לבנות, הגיעה לביצוע • פרידמן: "הבנות בבית הספר שמחות שיש בנים שלומדים איתן בכיתה" • וידאו

משפחת פרידמן בכניסה לבית הספר. צילום: jood actueel
משפחת פרידמן בכניסה לבית הספר. צילום: jood actueel



ההחלטה של בית משפט מקומי באנטוורפן - שעוררה סערה בקהילה החרדית בעיר - לפיה ילמדו בניו של משה אריה פרידמן בבית-ספר לבנות, הגיעה הבוקר לביצוע: פרידמן, מלווה בשני בניו התייצב בבית הספר לבנות 'בנות ירושלים' של חסידות בעלזא, ביצע הליך רישום - והכניס אותם לכיתות הלימוד.

עוד בנושא:
שופט באנטוורפן פסק: בנים ילמדו בבי"ס לבנות

פרידמן, רעייתו ושני ילדיו - בני ה-8 וה-11 - הגיעו אל שערי בית הספר במונית, כשהוא מלווה ברכב משטרתי שנסע מקדימה, ורכב ובו נציג בית המשפט שתפקידו היה לפקח כי בית הספר אינו מפר את החלטת בית המשפט - מאחורה.

את פני המשפחה קידמו מחוץ לשערי בית הספר 25 עיתונאים, 3 נציגים מתחנות טלוויזיה, וצלמים רבים.



פרידמן וילדיו נכנסו, בליווי נציגי המשטרה ובית המשפט, אל תוככי בית הספר, מילאו את דפי הרישום ומיד לאחר מכן הילדים הוכנסו לכיתה. נציג משפטי מטעם בית הספר רשם בדו"ח מיוחד את כל שהתרחש.

ילדיו של פרידמן הושבו כל אחד בין שתי בנות, כל אחד בכיתה בה הוא אמור ללמוד בהתאם לגילו.

מיד לאחר מכן יצאו ההורים אל מחוץ לשערי בית הספר ושוחחו עם התקשורת.

"הבנות בבית הספר שמחות שיש בנים"

רעייתו של פרידמן אמרה בשיחה עם עיתונאים: "הילדים שלי יהודים והם חייבים להיות בבית ספר יהודי".

פרידמן אמר: "גם הבנות בבית הספר שמחות שיש בנים שלומדים איתן בכיתה, והילדים שלי שמחים לא רק בגלל שהם לומדים בכיתה עם בנות, אלא גם בגלל שהם הבנים היחידים באותה כיתה".

"הוא מאוד אהב את תשומת הלב סביבו", סיפר מיכאל זאבי פרייליך, עיתונאי ב-'jood actueel' בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "ניסתי לשאול את פרידמן מספר שאלות, כמו למשל אם הוא מבין את העובדה שהורים בקהילה החסידית לא רוצים קשר עם משפחתו, בגלל דעותיו וחברותו עם נשיא איראן, והוא סירב לענות או להתייחס".

וכך, החל מהבוקר, יגיעו שני בניו של משה אריה פרידמן ללמוד בבית הספר 'בנות ירושלים'. במידה ובית הספר יפר את החלטת בית המשפט, על כל יום בו לא יתקבלו הילדים – ייאלצו מנהליו לשלם קנס של 2,600 דולר.

בהחלטת השופט, שנתינה לפני יותר משבוע נקבע, כי בית הספר מסובסד על-ידי משרד החינוך הפלמי בבלגיה, ולכן מחויב לחוקי המדינה, אשר על פיהם אסור להפלות ילדים על רקע מינם - ולכן חייב בית הספר לקבל ללימודים גם בנים.

עיתונאי חרדי שסירב להזדהות בשמו טען, כי בית הספר לא עשה עבודה משפטית טובה כפי שהיה צריך לעשות. "דיברתי עם כמה מומחים משפטים", הוא אמר. "הם סברו שבית הספר עשה טעויות משפטיות שהיו יכולים להימנע ואף למנוע את ההחלטה האחרונה של בית המשפט, כפי שהיה בתביעה של פרידמן נגד בית ספר חרדי אחר".

באנטוורפן לא אהבו את הדייר החדש

הפרשה כולה החלה כאשר משה אריה פרידמן, שהתגורר עד לפני שנתיים בוינה שבאוסטריה עקר לאנטוורפן שבבלגיה - שם מתגורר חמיו.

פרידמן התפרסם כ'פרובוקטור', והיה אחד מאנשי 'נטורי קרתא' שהשתתפו בוועידת 'מכחישי השואה' באיראן, שם אף התגורר מספר חודשים.

בעת מעברו לבלגיה, הודיע פרידמן כי הוא נוטש את 'נטורי קרתא' ואת הקשרים שקשר עם אישים בכירים באיראן, ומתחיל דרך חדשה. אלא שבאנטוורפן לא אהבו את הדייר החדש, וסירבו לקבל את ילדיו לבתי הספר של הקהילה.

במשך חודשים ארוכים התגלגלו שבעת ילדי משפחת פרידמן בבית, כשמוסדות התורה מסרבים לקבלם ולחנך אותם.

פרידמן ערך בדיקה, בסיומה גילה שבית הספר 'בנות ירושלים' הינו בית-ספר ממלכתי, הנהנה מכספי הרשויות ומחויב לחוקים. בעקבות כך, פנה לבית משפט בתביעה שיקבלו את ילדיו.

כאמור, בית המשפט נענה לדרישתו - ופסק: בנו של פרידמן ילמדו בבית-ספר לבנות.

בית הספר פתח בהליך ערעור על החלטת בית המשפט, אך הליך כזה עלול לקחת חודשים ואפילו שנים.
בלגיה משה אריה פרידמן בית ספר בנים בנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 89 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד