ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ברית הביריונים המתוחכמים • צאו להציל את הדור

בטור כואב קורא הרב משה שפיר לבני יהדות ספרד להתאחד סביב הגר"ע יוסף, ולהימנע מפלגנות מיותרת • ואיזה לקח היסטורי ניתן ללמוד מרבי יוחנן בן זכאי?

הגר"ע יוסף. צילום ארכיון
הגר"ע יוסף. צילום ארכיון

המלך בצער. זה מצער.

אבא שלנו כאוב, זה מכאיב מאוד לכל בניו האוהבים.

אולם מסתבר שכאן רק מתחילה הטעות הגדולה שלנו ושל רבים אחרים המושפעים מאתנו.

הכאב הוא שלנו, הצער גם הוא שלנו אמור להיות. מרן כואב את כאבנו ודואג על עתידנו. בדיוק כפי שהוא עשה בעשרות השנים האחרונות. זו האמת ואין בילתה.

נוראיים היו אותם ימי חושך וחידלון, כאשר בני ספרד המסולאים בפז היו מושפלים ורמוסים ברוחניות ובגשמיות. מי שאינו מודע להם לא יבין מה פעל מרן. כידוע רבבות פעולות ותתי פעולות שנעשו במסירות עצומה שנה אחר שנה ויום אחר יום, בנו כאן דור שלם זקוף קומה ובעל זכות הגדרה עצמית. ברוח ובגשם. רק פעם בכמה דורות מוענק לעם איש אלוקים שכזה, ואנו זכינו בדורנו המיוחד.

אולם כל זאת עומד כעת על כפות המאזניים. להיות או לחדול חלילה. ומכאן כאבו הגדול של מרן שנושא את משא הדור כנשוא האומן את היונק וכעת באים זדים וליצנים שזוממים לא רק לקרר את האמבטיה, אלא אף להפיל אותה עם התינוק.

זה כבר קרה לעולמים.

ירושלים הנצורה מלאה בריונים 'חכמים' בעיני עצמם. ההיפראקטיביים הללו ידעו איך להרוס את העם מבפנים במסווה של תקווה ועשיה לאומית. הם שרפו את מחסני המזון העצומים בכדי לאלץ את העם לצאת למלחמה, בנוסף, לא רק שבקשו לדקור את רבם אלא אף, נטרלו כל אפשרות של הנהגה רוחנית מצד גדולי התורה.

הבריונים הללו היו בטוחים שהם מובילים את עמישראל לניצחון אדיר וכוחני,למעשה הם במו ידיהם הובילו לפלגנות אינסופית, שנאת חינם, הרס העם, גלותו, וחורבן בית המקדש.

מאידך, הנשיא רבן יוחנן בן זכאי, בפגישתו עם המלך הרומאי, ביקש את שלושת הבקשות הגורליות לעתיד העם. המשך לימוד התורה. הנהגה אחראית לעם. הכרת הטוב למי שמסר עצמו על האומה והצלתה. שלושת הנתונים הללו מסתבר, הם אבני יסוד בלי ניתנות לפשרה לבניית עם יהודי נכון.

משנתקבלה בקשתו של רבן יוחנן המשך העם היהודי הובטח. עד לימינו אנו. כמעט.

אלפי שנים זה החזיק. אולם למרבה הצער הפעם הבריונים מתוחכמים יותר, הם לא רק חוזרים על תוכניות הבריונים הראשונים אלא אף זוממים להתנכל לעצתו של הנשיא ולשלול את שלושת יסודות בניית העם שנבנה כאן בשישים השנים האחרונות.

לא נכביר במילים כי דומה שהכל ברור. עלינו רק להזכיר ולזכור כי מדובר במאבק בלתי אישי כלל וכלל. על כל האינטרסים להיות מונחים בצד בימים אלו שכן הבריונים חפצים לתקוע פגיון בלב האומה ולמנוע בדיוק את שלושת האושיות ההכרחיות: המשך לימוד התורה. הנהגה אחראית. הכרת הטוב למי שמסר עצמו על האומה והצלתה.

האם יש מוח שיכול לסבול את השנאה העצמית הזו. האם לא נצא לרחובות ונזעק מרה.

אם אין בקרבנו די הבנה לכאוב את כאב הדור במידה הנכונה עד כדי שברון לב אות הוא כי איננו מבינים ואכפתיים מספיק לגורל אומתנו שלנו.

יש כנראה רק אחד ומיוחד שהבין את הסכנה האדירה, בעומק הנכון ביותר. לכן בימים אלו הוא חלש וכאוב במכאובנו.

אם לא השכלנו להתפלל על עצמנו, הבה נתפלל עליו על אבינו מורנו ורבנו שאף את בריאותו השליך למעננו. וקיים בנו "ואני בחלותם לבושי שק".

אנא העתירו בתחנונים עבור מרן רבי עובדיה בן ג'ורג'יה שישוב לבריאותו האיתנה ותלמודו. או שפשוט תארגנו עוד כמה ש"ס בקלפי ותקלו מעליו מעט את המשא הכבד והכואב. זה בשבילנו.
בחירות הגר''ע יוסף בריון סכנה בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד