כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מדוע אמר הגר"ע יוסף "אני נמצא בצער גדול" • צפו

הגר"ע יוסף הבוקר ב'הלכה היומית': "יש לי צער מה שחושבים עלינו החילוניים" • קרא גם לאשכנזים להצביע שס: "הכרת הטוב, הרבה מהם זכו לקבל דירות בזכותנו"

הגר"ע יוסף
הגר"ע יוסף



"מורי ורבותי, אני נמצא בצער גדול. יש לי צער גדול כואב ליבי על מה שחושבים עלינו בארץ החילוניים האלה שונאי התורה רוצים לגייס את בני הישיבות אלה שלומדים תורה יומם ולילה ועושים נחת רוח לקדוש ברוך הוא אשרי מי שעמלו בתורה ועושה נחת רוח ליוצרו עוסקים בתורה יומם ולילה נאספו אויביהם עליהם ולא יחוסו מפני בני ישראל רוצים לגייס אותם לצבא.

"אני בצער גדול על הדבר הזה. מי יהיה לנו ללמוד תורה, מי יקיים את העולם. אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי אין כמו התורה זה השיאור שנשאר לנו. בית המקדש בעוונותינו חרב נשאר לנו התורה הזו שבה אנחנו הוגים יומם ולילה כי הם חיינו ואורך ימינו איך נוכןל להחריש בשעה הזו כולנו חייבים כאיש אחד חברים ויחן שם ישראל נגד ההר נעמוד כולנו כאיש אחד ללכת להצביע שס שיחזק את התורה לחזק את היהדות.

כל התנועה הזו לא נוסדה - רק כדי לחזק את התורה. לא בשביל הכסאות ולכן רבותי כל אחד ואחד מכם איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק, מי שיש לו רכב שיכול ללכת להביא אנשים זקנים זקנות נכים שלא יכולים לבוא לקלפי - יכול לקחת אותם לגמול חסד עם התורה. התורה אומרת אני אוהבי אהב ומשחרי ימצאוני לעשות ככל יכולתכם כדי שיגבר ישראל. יהיה לנו הרבה מנדטים נוכל ויוכרחו להודות לנו לשמוע לנו. כל אחד מצווה על הדבר הזה ברוך אשר יקים את דברי התורה הזו לעשות אותם שש מאות אלף מעם ישראל עמדו בהר גריזים ואמרו את הדברים האלה ברוך אשר יקים את דברי התורה הזו.

מורי ורובתי אל תעמדו מנגד תבואו לעזרת השם בגיבורים כל אחד".
הרב עובדיה יוסף ש''ס הלכה יומית בחירות צער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד