י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

ח"כו ח"כו • לפיד מתעקש, בנט חשוד בהדלפה

הפאזל מסתבך • לפיד מתעקש: שוויון בנטל, מו"מ מדיני וממשלה של 18 שרים בלבד - או אופוזיציה • בליכוד נערכים לקרב על התיקים • מרצ דורשת להרחיק את נתן אשל מהמו"מ

מתעקש, יאיר לפיד. צילום: פלאש 90
מתעקש, יאיר לפיד. צילום: פלאש 90



מלאכת הרכבת הממשלה - שטרם הוטלה באופן רשמי על בנימין נתניהו - הופכת למורכבת ובלתי אפשרית מיום ליום.

בעוד בליכוד מלקקים את הפצעים ממערכת הבחירות הכושלת, ומרבית תופרי החליפות במפלגה מבינים כי לא יזכו לקבל תפקיד שר - בשל התוצאות העגומות, שיצמצמו את מספר שרי הליכוד, בא יאיר לפיד ומוסיף שמן למדורה.

הבוקר מפרסם 'מעריב' את שלושת עקרונותיו של לפיד: שוויון בנטל, חידוש המשא ומתן המדיני וצמצום הממשלה ל-18 שרים - כאשר כל אחד מהתנאים עשוי לגרום להתנגשות ישירה עם לפחות מועמדת טבעית אחת לקואליציה.

עיקרון השוויון בנטל מלהיט את המפלגות החרדיות, שכבר יצרו בלוק חוסם של 18 מנדטים; חידוש המשא ומתן עשוי למנוע את כניסתו של בנט ומפלגת הבית היהודי; ואילו צמצום הממשלה עשוי לגרום לתסיסה חריפה במפלגת הליכוד עצמה.

נתניהו, שכבר הפנים את גודל הבעיה, התייחס לכך הבוקר (א) בפתח ישיבת הממשלה. לאחר שדן במתיחות בסוריה ובאיראן, ציין: "המזרח התיכון לא מחכה לתוצאות הבחירות, והוא לא מפסיק בזמן הרכבת הממשלה. אשאף להקים את הממשלה הרחבה והיציבה ביותר שניתן כדי להתמודד עם האיומים הבטחוניים".

במקביל, נתון ראש הממשלה במתח רב, לגבי שובו לפוליטיקה באופן רשמי של נאמנו הקרוב ביותר - נתן אשל, מי שחתום כמעט על כל המהלכים הפוליטיים של ראש הממשלה בשנים האחרונות. נגד אשל הוגשה עתירה על-ידי תמר זנדברג, חברת הכנסת המיועדת מטעם מר"צ, שפנתה ליועץ המשפטי לממשל,ה עו"ד יהודה וינשטיין, בדרישה שלא לאפשר לאשל לשמש כחלק מצוות המשא ומתן הקואליציוני. עם זאת, טרם ברור האם תפקיד כזה נתון בכלל בסמכותו ובתחום שיפוטו של היועץ המשפטי לממשלה.

הדליף? נפתלי בנט. צילום: פלאש 90צילום: הדליף? נפתלי בנט. צילום: פלאש 90
הדליף? נפתלי בנט. צילום: פלאש 90


האם בנט הדליף חומרים נגד ראש הממשלה?

דרמה נוספת, שהשלכותיה עשויות להשפיע על הרכב הממשלה, עוסקת דווקא ביחסיהם האישיים של בני הזוג נתניהו עם ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר, ויו"ר הבית היהודי כיום, נפתלי בנט.

כבר עם היוודע תוצאות הבחירות התעלם נתניהו מבנט - לכאורה שותפו הטבעי והמובן ביותר, באין לו ברירה אחרת ובהתחשב במספר המנדטים שהוא מביא עמו, ובערכי 'הבית היהודי', הקרובים למצע הליכוד. למרות זאת, רק יומיים לאחר הבחירות, לאחר שכבר שוחח ונפגש עם לפיד, ולאחר שיחות ארוכות עם נציגי המפלגות החרדיות - התקשר נתניהו לבנט.

מתברר, כי מאחורי הדחייה ההדדית בין שני יוצאי סיירת מטכ"ל, ניצבת האשמה חמורה: בני הזוג נתניהו מאשימים את בנט בהדלפות נגדם.

עיתון 'הארץ', שחושף את הפרשה, מצטט מקורבים לראש הממשלה הטוענים כי בנט הדליף חומרים נגד הזוג - שהובילו לתחקירים ובדיקות של מבקר המדינה נגד ראש הממשלה. בין השאר, מדובר בהדלפות שהובילו לחקירה המפורסמת בפרשת הנסיעות לחו"ל - 'ביביטורס', ואף בהדלפות שפתחו את סערת איש העסקים והזמר החרדי דדי גראוכר, בפרשה שהתפרסמה מעט לפני הבחירות, ובה נטען כי הזמר העביר כסף לנתניהו באמצעות נהגו.

גורמים בליכוד טוענים, לעומת זאת, כי הסיבה לדחיקתו של בנט נעוצה ברצונו של ראש הממשלה לחדש את המו"מ המדיני, וכדי למנוע מבנט לחשק אותו מימין. עם זאת, קשה לראות את נתניהו מסתדר בנושא זה עם האופוזיציה הימנית מבית, המונה את פייגלין, דנון, חוטובלי ועוד מח"כי הליכוד, המזוהים עם הימין לא פחות - ואולי אף יותר - מיו"ר הבית היהודי.
יאיר לפיד נתן אשל מרצ בנימין נתניהו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד