י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המועצה לצרכנות מציגה: השוואת מחירים ברשתות המזון

החל מהיום יכול כל אחד לקבל מידע חינם על סל קניה של 40 מוצרים שונים בכ-150 נקודות מכירה • מנכ"ל המועצה לצרכנות: "חלק ממאבק המועצה לצרכנות בפער הרווחים הבלתי-סביר"

אילוסטרציה
אילוסטרציה

אתר פרוייקט סמ"ל – סיירת השוואת מחירים של המועצה לצרכנות עלה היום לאויר. פרויקט סמ"ל (ראשי תיבות של סיירת המועצה לצרכנות), הינו מערך של "נאמני צרכנות" שמופעל על-ידי המועצה לצרכנות, המשמש "עיניים" נוספות בשטח לבחינת מצב כיבוד הזכויות של הצרכנים בבתי-העסק ולדיווחים על מחיריהם של המוצרים השונים.

המועצה הישראלית לצרכנות, בצד פעילותה בהגנת הצרכנים ובייצוגם, עוסקת רבות בחיזוק המודעות של הצרכנים לזכויותיהם, בין היתר באמצעות פרויקט סמ"ל. עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות: "הפעילות המוצעת תבטא את החשיבות שאנו רואים בהגברת ההגנה על ציבור הצרכנים ובהעברת המסר של יושר והגינות בחיי הסחר בישראל, כמכנה משותף של יצרנים, משווקים וצרכנים".

פרויקט סמ"ל מופעל בשני אפיקים מרכזיים: תצפיתנות מחירים ואיתור פגיעות צרכניות. בשלב הראשון עלה לאוויר כלי השוואת המחירים לצרכן, אשר יופיע באתר המועצה לצרכנות ויהיה נגיש לכל אזרח במדינת ישראל, חינם, כשרות לציבור.

כ-50 סיירים יסיירו באמצע השבוע בבתי עסק כ"לקוחות סמויים" כשבידיהם רשימת סל אחיד של 40 מוצרים, וידווחו על מחירי המוצרים הללו בנקודות מכירה מסוימות באזור פעילותם. מדי שבוע יעלו לאתר כ-150 נקודות מכירה, כאשר מדי שבועיים ייבדקו למעלה מ-300 נקודות מכירה שונות ברחבי הארץ. באתר יופיע ציון המחיר לכל מוצר, שם הסניף, המיקום והתאריך בו בוצעה התצפית.

המועצה לצרכנות תפרסם מדי שבוע את הנתונים וממליצה לצרכנים להביא אותם בחשבון בהחלטתם היכן לערוך את קניותיהם ובאיזה מחיר. מהלך זה הוא חלק ממאבקה של המועצה לצרכנות בפער הרווחים הבלתי-סביר בשוק מוצרי המזון. אתר פרויקט סמ"ל מקנה לצרכן כלי להשוואת מחירים בין רשתות השיווק השונות. צרכן שייכנס לאתר יוכל לבדוק מהם הסניפים הזולים ביותר בסביבתו הגיאוגרפית, לערוך "חיתוכים" שונים ולקבל החלטה מושכלת היכן הוא מעוניין לבצע את הקניות שלו. בנוסף לכך, הצרכן יוכל להשוות מחיר של מוצר מסוים שמעניין אותו בין הסניפים והרשתות השונות באזורו.

כמו כן, סיירי המועצה לצרכנות יבחנו את התנהלות בתי-העסק כלפי הצרכנים בהיבטים שונים של זכויות הצרכן, כגון: הצגת מחירים, הצגת מוצרים בפיקוח, דרכי פרסום, מכירות מיוחדות (מבצעים).

במקרה של פגיעה בצרכנים המועצה תדווח לבית העסק על הממצא, תקרא לו לתקן את ההתנהלות הפוגעת בצרכנים ותודיע לו כי ייערך סיור נוסף בבית-העסק. אם יימצא שגם בסיור הנוסף הליקוי נמשך, תדווח המועצה למשרד התמ"ת, הרשות לסחר הוגן, על הממצאים שבידיה, ובמקרים המתאימים אף תפנה לבית-המשפט לתביעות קטנות נגד בית העסק, וכן תפרסם את שם בית-העסק הפוגע באתר, לצורך אזהרת הציבור.

עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות: "פרויקט סמ"ל מצטרף לשורה של מהלכים שמבצעת המועצה לצרכנות במאבקה המתמיד על זכותם של הצרכנים להגינות ובמאבק נגד יוקר המחיה. היכולת לנקוב במחירים גבוהים לצרכן נשענת במידה רבה על קשיים הניצבים בדרכו של הצרכן לבצע השוואות מחירים ולקבל החלטות רכישה מושכלות: היכן לצאת לבצע את קניותיו, אילו מוצרים עדיף לקנות בחנויות מסוימות וכן מאיזו חנות להדיר את רגליו. לראשונה ימצא בידי ציבור הצרכנים אמצעי זמין להיוודע קודם לכן מה האפשרויות שלו באזור מגוריו והיכן הוא יוכל לבצע את הרכישה הכדאית מבחינתו. בהתאם לכך, הצרכן יוכל להחליט לאיזו חנות לצאת, ואילו מוצרים לרכוש בה".

קישורים:
להשוואת מחירים בין כל רשתות המזון לחצו כאן
המועצה הישראלית לצרכנות פרוייקט סמ השוואת מחירים רשתות מזון סל קניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד