י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חרדים נגד נצר שמיר: "לא לקנות ממי שיורק לבאר"

נצר שמיר, חקלאי משדה ניצן, פרסם מכתב תוקפני נגד משגיחי הכשרות של 'העדה החרדית' והציבור החרדי • חרדים בעצומות בפייסבוק: "לא לרכוש ממי שדוקר אותנו בגב"

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי



מכתבו של נצר שמיר, חקלאי ממושב שדה ניצן, בו הוא קובל על התנהלותו של וועד הכשרות של 'העדה החרדית' - זכה בימים האחרונים לאלפי תגובות, והפך ללהיט באינטרנט, תוך שחרדים רבים קוראים להחרים את הסחורה שהוא משווק.

שמיר, בן 69, חקלאי מזה 30 שנה במושב שדה ניצן בנגב המערבי, טוען כי בשנה האחרונה קבע ועד הכשרות של 'העדה' כי על כל פרדס מניב יש להציב שלושה משגיחי כשרות. "בבית האריזה שלנו יושבים מאז תחילת העונה 3 משגיחים", הוא אומר. "כל אחד יושב במכונית הממוזגת שלו, ותפקידם לשים חותמת של 'העדה החרדית' על הפרי הנקטף".

ומה הבעיה בכך? "המשכורת של המשגיחים מגיעה מכיסם של החקלאים, וכנראה שאין צורך בכה הרבה משגיחים", טוענת רעייתו של שמיר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' וחוזרת על הטענה המרכזית שהועלתה במכתב.

שמיר טוען, כי על אף העובדה שהוא מחזיק בהיתר מהרבנות הראשית שהפירות כשרים, "בחודש האחרון החליטו המשגיחים כי פרדס הלימונים אותו שתלתי לפני יותר מ-3 שנים, הוא ערלה, ופסלו לי במחי יד כ-10 טון של לימון".

"מסתבר שלחרדים זה לא מספיק", מאשים נצר במכתבו, והוסיף כי הוא רואה בעבודת המשגיחים: "עזות מצח וחוצפה בשמו של אלוקים אותו הם מביישים". לדבריו, ההתנהגות הזו "עוברת כל פעם גבול חדש, ואנחנו כאן פשוט אובדי עצות".

"האמת, אני מיואש כי ככל שעוברות השנים המצב רק מחמיר ואין מי ששומע ואין מי שיכול לעצור את זה. ראש הממשלה שלי בסוף בוחר בהם ולא בי. איך אמרת? 'הכול הפוך!'.

"בעוד מספר שנים יהיו פקחים על כל שכונה, על כל קיבוץ ומושב, ועל כל גן ילדים בית-ספר ומועדון נוער. חייבים לעצור את ההשתלטות הזו. נמאס לי להיות פראייר! מצידי שלא ילכו לצבא. רק שילכו לעבוד - אולי יבינו מה זה להוציא לחם מהארץ. שיצאו לפרנס את משפחתם במקום לפקח עליי; אני יודע לייצר פירות גם בלעדיהם".

בשיחה עם רעייתו של נצר שמיר היא אומרת, כי מאז פרסום המכתב הם החלו לקבל איומים מצד גורמים חרדים. "הם מאיימים שיעשו עלינו חרם צרכנים ולא ירכשו מפס הייצור שלנו יותר", היא מספרת. "לכל חברי היישוב ששותפים לפס הייצור, כואב הכאב הזה. לאף אחד אין את האומץ לבוא ולומר את הדברים, ואנחנו העלנו אותם במכתב".

גורם בוועד הכשרות של 'העדה החרדית' הגיב בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "שיגרו אלינו את המכתב, למרות שהוא לא נשלח אלינו - הנושא בבדיקה. כנראה שאין שלושה משגיחים, ואם אכן יש שלושה, מסתבר שצריכים כל אחד ואחד מהם".

"משכנע גם את החברים להפסיק לקנות מהם"

חרדים רבים שנתקלו במכתבו של שמיר, פתחו ביוזמה להחרמת מוצריו, תחת הנוסח הבא, שהופיע כסטטוס בפייסבוק וצבר מאות שיתופים, תוך שעות אחדות:

"לאחרונה אני רואה לא מעט מנכ"לים של חברות שמוכרות מוצרים למגזר החרדי והדתי ומרוויחים מליונים בשנה, שמתלוננים על כך שהם צריכים לשלם על חותמת כשרות. הכשרות מוצצת להם את הדם הם כותבים... ואני שואל כמה שאלות:

1. מי הכריח אתכם למכור מוצרים למגזר החרדי?
2. אולי הגיע הזמן שתפסיקו לירוק לבאר ממנה אתם ומשפחתכם מתפרנסים?!
3. למה המגזר החרדי ממשיך לקנות מהאנשים שדוקרים אותו לאחר מכן בגב?
4. לא נמאס כבר משנאת האחים הזאת???

קחו דוגמה, למשל: ויקטור ברמוחה - מנכ"ל 'תפוקליף -שיווק ירקות קלופים וירק מהדרין'. או למשל נצר שמיר, מושב שדה ניצן. אני לא מבין מי הכריח אותו ללכת על הכשרות הכי מהודרת אם לא זה שהוא מוכר יותר שיש לו את הכשרות הזאת... כן האנשים האלה מקפידים על קלה כבחמורה... ויש לזה מחיר... הוא תמיד יכול לבטל את הכשרות...

אני הפסקתי לקנות אצל שניהם... ואני ישכנע גם את החברים שלי לא לרכוש אצלם כלום!!! נמאס לי שאנשים אוכלים לי מהכיס ואח"כ עוד יורקים עליי, נמאס לי לקחת חלק בנטל של הפרנסה שלהם ואחר כך שהם עוד ירקו עליי..." ‏
נצר שמיר חקלאי כשרות העדה החרדית משגיחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד