י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ונשמרתם לנפשותיכם: וויטמין C – להקדים רפואה למכה

מומחי 'מקסי הלט' מייעצים: כך תחסנו את גופכם לחורף • על היתרונות, המינון והתועלת של וויטמין C • אינפורמטיבי

מוצרי מקסי הלט
מוצרי מקסי הלט



עם בוא החורף מתמלאות מחלקות בתי החולים השונים בחולי שפעת, דלקות ושאר מחלות חורף, שיאי עומס נשברים בזה אחר זה, והשאלה המתבקשת היא האם כל זה הכרחי? האם לא ניתן להתחסן מראש ולהיערך כיאות לקראת פגעי החורף? והרי כבר אמרו חז"ל 'צינים ופחים בידי אדם'.

ככל שהתשובה תלויה ב'מקסי הלט', ענקית הוויטמינים ותוספי התזונה, היא חיובית לחלוטין: ניתן בהחלט לחסן את הגוף, להכין אותו כמתבקש ולמנוע שלל תופעות לוואי ומחלות, סבל מיותר ומתמשך ואפילו אשפוז חלילה. הכול תלוי בהיערכות נבונה ובוויטמין אחד – וויטמין C.

מהו ויטמין C?

ויטמין C, הידוע גם בשם חומצה אסקורבית, הוא ויטמין חיוני לכל אדם, הנחוץ ליצירת החלבון קולגן - המאפשר יצירת רקמות ועצמות יציבות, ושומר על נימי הדם והשיניים. ממחקרים רבים עולה כי וויטמין C מחזק גם את המערכת החיסונית מפני דלקות, ולעתים אף ממלא תפקיד בצמצום הסכנה ללקות במחלות לב ובסרטן.

במקרה של חוסר קיצוני בוויטמין C עלולים לסבול ממחלת הצפדינה, שאינה נפוצה כיום. בעבר, הייתה מחלה זו מצויה בעיקר אצל מלחים ויורדי ים, שלא אכלו פירות וירקות טריים במשך שהותם הארוכה בספינה.

ויטמין C נפוץ מאוד בטבע, והוא מצוי במידה רבה במיוחד בפלפל אדום, פרות הדר ובפירות נוספים, בעגבניות, בירקות ירוקים ובכבד. גם חלב מכיל ויטמין C, אך הוא נהרס בתהליך הפסטור, ועל כן אינו מצוי בשקיות החלב הביתי המוכרות לנו.

אלו תופעות מאפיינות מחסור בוויטמין C?

מחסור בוויטמין C עשוי לגרום לסדרה של חולשות ונזקים לגוף האדם, ובראשן: שיניים משוחררות, דימום שטחי, שבריריות של כלי הדם, כושר ריפוי ירוד, חסינות רפואית פגומה ואף אנמיה קלה. כאמור, במקרים קיצוניים במיוחד, עשוי המחסור אף לגרום למחלת הצפדינה.

עיקר הדגש הוא בתרומתו של וויטמין C למערכת החיסונית, משני היבטים: 1. מחסור בוויטמין פוגם בחסינות הטבעית של גוף האדם, וחושף אותו להידבקות קלה. 2. המחסור פוגע מהותית בכושר הריפוי של הגוף, גורם לסבל מיותר וממושך, ולהקצנה אפשרית בתסמיני המחלה.

מה המינון המומלץ לשמירה על הבריאות?

שאלת המינון היומי של ויטמין C הדרוש לאדם נתונה במחלוקת, אנו נאמץ את גישתו של ארגון הבריאות האמריקאי, USDA, המספק טבלה מפורטת ומחולקת לגילאים:

על פי טבלה זו: פעוטות בגילאי 0-6 חודש – זקוקים למינון של 40 מ"ג. בגילאי 7-12 חודש – יש להעלות את הכמות ל-50 מ"ג. מגיל 1-3 שנה – המינון יורד מעט ל-15 מ"ג, ועם התבגרות הילד, בגילאי 4-8 שנה – הוא זקוק לכמות של 25 מ"ג ליום.

בגילאי 9-13 שנה – הכמות ממשיכה לעלות עד ל-45 מ"ג ליום, נערים בגיל 14-18 שנה זקוקים ל-75 מ"ג ליום, ואילו נערות בגילאי 14-18 שנה יכולות להסתפק ב-65 מ"ג ליום.

גברים בוגרים מגילאי 19 ומעלה צריכים ליטול 90 מ"ג, ואילו נשים בגילאים הללו יכולות לצרוך רק 75 מ"ג, אך במקרה של הריון, עליהן להעלות את הצריכה היומית ל-85 מ"ג, ובתקופת ההנקה הכמות מטפסת ל-120 מ"ג.

מעשנים צריכים להוסיף 35 מ"ג על הכמות הרשומה לגבר שאינו מעשן.

מן הראוי לציין כי כמות זו היא המינימום הנדרש, אך לצורך ריפוי או חיסון מרבי של הגוף, ממליצים הרופאים על כמות גדולה בהרבה. כך למשל, ד"ר לינוס פאולינג, שזכה ב-2 פרסי נובל וחיבר ספר על ויטמין C וסגולותיו, ממליץ ליטול 5 גרם ויטמין C ליום למניעת מחלות לב, וכמות גדולה יותר לטיפול במחלות לב.

'מקסי הלט', היא יצרנית הוויטמינים ותוספי המזון הגדולות בעולם, הקיימת כבר קרוב ל-40 שנה, ומקפידה על תקני האיכות והכשרות המחמירים ביותר, מבחר עצום של למעלה מ-130 מוצרים ותוספי תזונה שונים ומגוונים, המכסים כל צורך אפשרי לחיזוק הגוף ולשמירת בריאותו.
מקסי הלט ויטמין C בריאות מינון אינפורמטיבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד