י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הכנסת אישרה: הוגדל התקציב לטיפול בילדים בסיכון

הוראת השעה שהבטיחה 15 מיליון שקל לתקצוב פיתוח שירותים לילדים במצוקה - הוגדלה והפכה קבועה

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



מליאת הכנסת אישרה היום (ב) בקריאה ראשונה את הצעת חוק הביטוח הלאומי, שהגישה הממשלה: המוסד לביטוח לאומי משתתף במימון פעולות לפיתוח שירותים לילדים בסיכון, שטרם מלאו להם 18 שנים, זאת מכוח הוראת שעה בחוק, שהוארכה עד דצמבר 2014. עתה מוצע להפוך את הוראת השעה להוראת קבע, וכן לקבוע כי תקרת המימון תוגדל ותעמוד על 20 מיליון שקלים חדשים, במקום 15 מיליון עד היום.

בדברי הסבר להצעת החוק, נכתב כי "תיקון מס' 61 לחוק הביטוח הלאומי, קבע הוראה בדבר השתתפותו של המוסד לביטוח לאומי במימון פעולות לפיתוח שירותים לילדים בסיכון. המימון נקבע בהוראת שעה לשלוש שנים, עד תום שנת 2007 ותוקפה הוארך מזמן לזמן, עד חודש דצמבר 2014.

"מטרת המימון היא לסייע בפיתוח שירותים לילדים שטרם מלאו להם 18 שנים, הנמצאים בסיכון או במצוקה מיוחדת על רקע הזנחה, מצוקה כלכלית, העדר טיפול או התעללות, הן במסגרות המשפחתיות והן במסגרות החברתיות והחינוכיות או בפיתוח שירותים כאמור לילדים עבריינים. המוסד תומך בפיתוח תכניות ושירותים, לפי תקנון הקרן לפיתוח שירותים לילדים בסיכון, אשר מטרותיהם למנוע חשיפה של הילדים האמורים לגורמי סיכון שעלולים לפגוע בהתפתחותם התקינה, להסיר את המחסומים העומדים בפניהם וכן לשלבם במסגרות נורמטיביות.

"מימון פעולות פיתוח התכניות והשירותים הוסדרו בסעיף 74 א לחוק, כך שהסכום הכולל של התחייבות המוסד, בשנת כספים פלונית, לרבות התחייבויות לגבי שנות הכספים הבאות, לא יעלה על 15 מיליון שקלים חדשים. במהלך השנים שבהן הופעלה הוראת השעה פותחו בסיוע המימון מאות פרויקטים בהיקף של מאות מיליוני שקלים חדשים (רובם במימון גורמי חוץ). היקף בקשות הציבור להשתתפות במימון שירותים לטובת ילדים בסיכון מעיד יותר מכל על חשיבות המימון ועל החשיבות שבהמשך קיומו לשם פיתוח התכניות והפרויקטים במתכונת הנוכחית. בהתאם לאמור לעיל ולאור הניסיון הרב שנצבר במהלך השנים שבהן הופעלה הוראת השעה, מוצע להפוך אותה להוראת קבע וכן לקבוע כי תקרת המימון תוגדל ותעמוד על 20 מיליון שקלים חדשים".

ח"כ מאיר שטרית (התנועה) אמר כי הצעת החוק חשובה מאד, וחבל שלא מגדילים יותר את התקציב. עוד הציע לבטל את שיטת ה- matching שכן שיטה זו מפלה לרעה את הרשויות והשכבות החלשות שאינן מסוגלות להתאים מימון למימון הממשלה.

26 ח"כים היו בעד הצעת החוק ולא היו מתנגדים. הצעת החוק תועבר להכנה לקריאה שנייה ושלישית בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות.
כנסת נוער הצעת חוק סיכון מימון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד