י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ערוץ 2 מתלונן: הכשרויות דורשות לא להעסיק ערבים

כתבת תחקיר 'חושפת': כשרויות המהדרין דורשות לא להעסיק ערבים בבישול המאכלים • אך מתברר שהסיבה הלכתית בלבד

פלאש90
פלאש90

חדשות ערוץ 2 מתלונן הערב (ג), בכתבת תחקיר על תופעת פיטורי עובדים לא יהודים לפי דרישת מערכות הכשרות.

כשרויות המהדרין נוהגות להחמיר בהלכות בישול על ידי גוי, ובשל כך ממליצות שלא להעסיק ערבים בבישול.

לפי הדיווח בחדשות ערוץ 2, בית קפה בתל אביב פיטר לאחרונה עובד ערבי בטענה שהרבנות אוסרת על העסקת גויים במקום. אם כי הרבנות הכחישה את הדרישה.

עם זאת, בשיחה עם נציג המועצה הדתית בבית שמש, נאמר לבעל מסעדה, לדברי הערוץ: "גויים אצלנו לא עובדים במטבח החם. אין בישול עכו"ם (עובדי כוכבים ומזלות). אתה יודע, עובד גוי על בשרים ממול זה מרתיע, זה דוחה קליינטים".

כך גם בשיחה עם נציג המועצה הדתית ברחובות, נאמר לחדשות 2 כי ניתן להעסיק עובדים ערבים רק בשטיפה: "גם בכשרות רגילה אנחנו מאוד מקפידים על זה. אצלנו כל המסעדות, בעזרת השם, עובדים יהודים רק. יש ערבים בניקיון אבל לא יותר מזה", אמר הנציג.

התופעה נובעת מהידור כפי שהסביר נציג כשרות בית יוסף: "בירושלים אנחנו מעדיפים שזה יהיה בלא שום עובד שאינו יהודי. אתה יכול להחזיק שם ערבי אבל בכל מהלך התפקוד של להכניס אוכל לסיר או להדליק את האש יהיה יהודי, כי זה קריטריון הלכתי - זה לא חס ושלום קריטריון גזעני או משהו".

אנשי הכשרות שבו והבהירו כי "הדרישות של מפקחי בד"ץ בית יוסף הינם על פי הנחיות הכשרות והפסיקה של הגר"ע יוסף זצ"ל שמבוססים על הלכה בלבד ובשום אופן לא משיקולים אחרים".

באשר לנוהג בכשרויות של הרבנויות המקומיות, הרבנות הראשית לישראל הגיבה כי: "לפני כחמישה חודשים, הורו הרבנים הראשיים הנכנסים להקים צוותים לבחינת נוסחי נהלי הכשרות ואופן יישומם והדבר נמצא בעיצומו של התהליך".
ערבים מהדרין כשרות ערוץ 2 גלאט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד