כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אלעד: הישיבה התפוצצה - המינויים נכשלו

ישיבת מועצה כפולה וסוערת במיוחד באלעד • בישיבה שלא מן המניין לא מונו סגנים ולא אוישו הוועדות

הישיבה
הישיבה

לאחר שבועות ארוכים של מתח, התכנסה הערב (ג) מועצת עיריית אלעד לישיבה כפולה - מן המניין ושלא מן המניין, זו האחרונה לבקשתו של יו"ר סיעת ש"ס בעיר, צוריאל קריספל.

בישיבה הראשונה העלה ראש העיר ישראל פרוש 3 נושאים לסדר היום: תב"רים (תקצוב בלתי רגיל) למוסדות שאושרו כבר על ידי הממשלה, אישור גביית היטלי שמירה וביטחון - כפי הנהוג לאשר מידי שנה וועדות.

למרות בקשת ראש העיר לאשר את שני הנושאים הראשונים הנוגעים לכלל התושבים, התנגדו סיעות ש"ס וש"י, לאור טענתו של קריספל כי מדובר בישיבה לא חוקית, זאת, חרף הכרעתו של היועץ המשפטי שהוצגה על ידי ראש העיר.

בהמשך התקיימה הישיבה שלא מן המניין. ראש העיר פתח אותה בנושא הוועדות, תוך שהוא מביא סימוכין לכך שיש לחלק את הוועדות לפי חלוקה סיעתית הוגנת. כולל הועדות המוכרות כיותר חשובות. פרוש הציע הפסקה של רבע שעה, בה כל אחד יגיש את הצעתו. אך קריספל עמד על שלו ודרש לקבל את מרבית הוועדות לאנשי ש"ס, כפי שהגיש בבקשה מלכתחילה.

ראש העיר הודיע כי לאור חוות דעתו של היועץ המשפטי מדובר בהצעה לא חוקית, ובעקבות כך הוא מוריד אותה מסדר היום. גם נושא הסגנים הוסר מסדר היום, לאחר שקריספל כרך סמכויות בבקשת המינוי - דבר שיכול להינתן רק על ידי ראש העיר.

טרם נעילת הישיבה, הדגיש ישראל פרוש שוב, כי למרות שיש לו הצעה הוגנת של חלוקת הוועדות באופן יחסי והוגן, ואך ביתרון קל לש"ס וש"י בועדות חשובות, כל עוד אין הסכמה כללית הוא לא מעלה את הצעתו להצבעה. פרוש קרא שוב לכולם להצטרף ולפעול יחד לטובת העיר, לפחות בדברים החשובים לה עד להקמת קואליציה עירונית.
אלעד פרוש קריספל הצעות סגנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד