י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"החקיקה נגד השחיטה - הכפילה את צרכני המהדרין"

הגר"פ גולדשמידט מעודד מהנתונים • מנכ"ל KE, הרב יצחק אילוביצקי: "נמשיך לסייע לרבנים ונותני כשרות ביבשת"

הרבנים גולדשמידט ואילובצקי. צילום: אלי איטקין
הרבנים גולדשמידט ואילובצקי. צילום: אלי איטקין

"יוזמות החקיקה נגד השחיטה הכשרה באירופה הביאו להכפלת הביקוש לצריכת מוצרים כשרים למהדרין, מסעדות ומפעלים ברחבי כל היבשת. בחודשים האחרונים, ולמעשה מאז הקמת ארגון הגג של כשרות אירופה, אנו מקבלים גל של אלפי פניות למידע ולבקשת כשרויות. בקרב האוכלוסייה הצעירה אנו עדים לבקשות למידע בקרב ארגוני סטודנטים הפונים במרוכז ממרבית הקמפוסים ברחבי אירופה המונים יותר מ-35 אלף סטודנטים יהודיים", כך אמר מייסד ארגון הכשרות אירופה – KE והעומד בראשה, נשיא 'ועידת רבני אירופה' ורב ואב"ד מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט.

כזכור, 'ועידת רבני אירופה' הקימה בכינוס שנערך בקייב את ארגון 'כשרות אירופה – KE' כאשר אחת ממטרותיו העיקריות: להגביר את המודעות בקרב האוכלוסייה היהודית באירופה ובדגש על האוכלוסייה הצעירה, על חשיבות אכילת מוצרים כשרים. הגר"פ גולדשמידט אמר כי הגוף נועד לסייע לגופי הכשרות הקיימים באירופה וכי מאז הקמתו הצטרפו גופי כשרות ובדצי"ם באירופה לארגון הכשרות שימשיך ויסייע בכל התחומים. כך גם נתבקשנו ע"י גופי כשרות מרכזיים מארה"ב, אירופה וישראל לשת"פ בתחומי הכשרות השונים.

מנכ"ל 'כשרות אירופה' – KE, הרב יצחק אילוביצקי, המשמש גם כנציג 'ועידת רבני אירופה' בענייני הכשרות בקשר עם הרבנות הראשית לישראל, אמר כי בחודשים האחרונים יצרנו שיתוף פעולה עם ארגונים הפועלים בקרב האוכלוסייה היהודית בבתי ספר, ארגוני סטודנטים, קמפוסים, פרסומים באתרים המקוונים וערבי עיון.

הרב אילוביצקי ששימש במשך עשרות שנים כמנהל מחלקת הכשרות ברבנות ירושלים אמר: "במאגר שבאתר הועידה כבר הוכנסו אלפי מוצרים כשרים. בימים אלה אנו מרכזים וממפים עוד אלפי מוצרים כשרים הקיימים ומשווקים ברחבי אירופה המאושרים ומקבלים כשרות מגופים מוסמכים וברמת כשרות נאותה. הלחץ לקבלת המידע הוא רב ואנו עושים ככל יכולתנו להדביק את הקצב".

"כמו כן אנו מגבשים עקרונות כשרות וסטנדרטים ברמה גבוהה על מנת לאפשר למהדרין בכשרות להשיג כמה שיותר מוצרי מזון בהם יוכלו הצרכנים להשתמש. ניצור סנכרון שיאפשר לרבנים ונותני כשרות להיעזר בנו במציאת חומרי גלם בכשרות טובה עבור מפעלים בהם הם נותנים כשרות תוך מתן עדיפות למדינות האיחוד האירופי. אנו בעיצומו של הקמת מאגר מידע לחומרי גלם כשרים לתעשיית המזון שיעמוד לרשות נותני הכשרות בכ- 700 קהילות קודש החברים ב'ועידת רבני אירופה'. כך גם נסייע לרבנים בקהילות המעניקים כשרות לשפר את רמת הכשרות על ידי מומחים מטעמנו".

הרב אילוביצקי הוסיף כי בין מטרות הקמת 'כשרות אירופה' להביא לידי כך שמפעלים יהיו מודעים לכך שצרכני המוצרים הכשרים הינם אוכלוסייה גדולה ובהתאם לכך להכשיר כמה שיותר מפעלי מזון ביבשת אירופה. לשם כך אנו בונים מודלים, בשיתוף הקהילות, של מספר נפשות בכל קהילה ולהגיע לסך כולל של צרכני הכשרות.

סמנכ"ל 'כשרות אירופה' - KE, הרב נחמיה רוטנברג אמר כי המטרה העיקרית היא להביא למיתוג הכשרות באירופה בסימול ייחודי וקליט שיאפשר להדפיסו על המוצרים והציבור יבין את משמעותו כפי שמקובל בגופי הכשרות הגדולים בעולם. "הסימול שבחרנו יאפשר לעקוף את הבעיה הקיימת לצערנו בסימולים אחרים באירופה, למפעלים, לייצא למדינות ערב".

קישורים:
לאתר כשרות אירופה
כשרות אירופה רבנים גולדשמידט אילובצקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד