י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שופט בקנדה: "נשרוף את היהודיה" - אינו פשע שנאה

אחרי 3 שנים קבע השופט: "הצתת שערה של יהודיה תוך אמירה 'בואו נשרוף את היהודיה' לא מונעת מגזענות" • ב'בני ברית' זועמים

אילוסטרציה
אילוסטרציה



"תפיסת תלמידה יהודיה בבית הספר, הדלקת מצית ליד השיער שלה והצתתו, תוך אמירה בואו נשרוף את היהודיה אינן פעולות המונעות מגזענות" - כך קבע השבוע שופט בית המשפט בוויניפג על אירוע שאירע בבית ספר לפני שלוש שנים, כשנער הצית את שער ראשה של הילדה במצית סיגריה כשהוא קורא לחבריו ואומר "בא נשרוף את היהודיה".

עורך הדין של התלמיד התוקף, כיום הינו בן 17, טען, כי הנער לא התכוון להצית את שערה של הילדה אלא הילדה זזה בזמן שהמצית דלק, כמו כן לא הכחיש עורך הדין את המשפט שאמר מרשו "בא נשרוף את היהודיה" אלא טען שהמילה "היהודיה" לא נאמרה בדרך של העלבה או השפלה, אלא הייתה ביטוי מקובל בבית הספר והנאשם לא היה היחיד שעשה בה שימוש.

הוא הודה, כי מרשו נהג בביריונות, אך טען, כי האירוע היה אימפולסיבי ולא מתוכנן. למרות שהנער הודה כי התנהג בבריונות , קיבל השופט, רוברט פינלייסון, את טיעוני הההגנה וניקה את התוקף מאשמה של פשע שנאה.

הנער התוקף הורשע בתקיפה באמצעות כלי נשק, והוא נדון ל-18 חודשים של פיקוח של קצין מבחן, וכן נשלח לקבלת ייעוץ, נדרש לכתוב מכתב התנצלות לתלמידה היהודיה ולבצע 75 שעות של עבודה למען הקהילה.

בדיון בבית המשפט אמרה התלמידה היהודיה, כי התקיפה שינתה את חייה מקצה לקצה, וכי היא נאלצה לקבל ייעוץ כדי להתמודד עם חרדותיה. עוד ציינה, כי בבית הספר האשימו אותה התלמידים בעשיית רעש גדול מהסיפור.

ארגון "בני ברית קנדה" הגיב להחלטה: "זו החלטה מאכזבת, שאין בה היגיון לאור העובדות של אירוע חמור זה שהתרחש בבית הספר", אמר פרנק דיאמנט, מנכ"ל הארגון.

לדבריו, החלטת בית המשפט מקלה בפרשנות של החוק העוסק בפשע שנאה ו"מעניקה רישיון לאלה המביעים מסר של שנאה ונוקטים בדרך של ביריונות, ובפרט במערכת החינוך".

דיאמנט טען, כי בעצם פעולת התקיפה באמצעות המצת הדולק והאמירה "בואו לשרוף את היהודיה" התלמיד התוקף ביטא מסר של עוינות שקיבלה השראה מגישה אנטישמית. "הטיעונים של ההגנה והשופט אינם מלמדים על הבנת משמעות השנאה, שהיא רגש, וככל רגש אחר היא באה לידי ביטוי באופן אימפולסיבי ולא מתוכנן".
קנדה אנטישמיות שופט חרדות שנאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד