כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הרבנות על רולדין: "יידע הציבור ויזהר"

הרבנות הראשית מפרסמת הבהרה תקיפה בנוגע לרב המעניק כשרות לרולדין • "אינו מוסמך לתת כשרות" • ומה מגיבים ברולדין?

אלמצולם אין קשר לכתבה. צילום: פלאש 90
אלמצולם אין קשר לכתבה. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90

חלק מסניפי רשת רולדין מתהדרים בכשרות מהדרין. אך מתוך מנשר שמפרסמת הרבנות הראשית לישראל, עולה כי "מפעל החברה באזור התעשייה קדימה-צורן, מקבל כשרות בניגוד לחוק, מרב שאינו מוסמך לתת כשרות".

בחלק ממוצרי החברה, כך נכתב, נעשה שימוש באבקת חלב נכרי. כמו כן,בבדיקה נמצא כי במפעל מופרות הוראות של הרבנות הראשית לישראל לעניין הרכב הבצקים. כך, לדוגמה, בחלק מ"אזני המן" של המותג נעשה שימוש בבצק חלבי בניגוד לנוהל, ובאופן שעלול להכשיל את הציבור.

הרבנות מדגישה, כי "משגיחי כשרות נדרשים לוודא טרם קליטת תוצרת ממפעל רולדין כי קיימת במפעל תעודת הכשר בתוקף מטעם הרב אשר זמל, נותן ההכשר המוסמך במקום בו שוכן המפעל, יידע הציבור וייזהר".

עוד מתריעה הרבנות, על הונאת כשרות של הרב יוסי בן הרוש. לדבריה, בן הרוש החל לאחרונה לעסוק בתחום הכשרות בניגוד לחוק. בבית עסק בתל אביב נתפסה תעודת כשרות בלתי חוקית מטעמו.
"יובהר כי יוסי בן הרוש אינו נותן הכשר מוסמך. אין לסמוך על תעודות כשרות מטעמו ואין לקלוט במקומות המושגחים תוצרת המוצגת ככשרה מטעמו".נאמר בהודעה.
יוסי בן הרוש מסר בתגובה: "אני לא מתייחס לשטויות האלה, שיתעסקו ברמאויות הגדולות ובתלונות שהגשתי נגד עשרות רבנים בנושא הונאה בכשרות והדברים ידועים".

מרשת רולדין נמסר: ״רולדין מחזיקה תעודת כשרות בתוקף. רולדין מקפידה על קלה כחמורה ועובדת מזה 25 שנה עם הרבנות, ומזה 12 שנה עם המועצה האזורית לב השרון - שם נמצאת הקונדיטוריה הראשית, ובהתאם להנחיות של המועצה המקומית לב השרון כבוד הרב פנחס קובני . רולדין מילאה אחר כל הדרישות של הרבנות הראשית ותמשיך למלא בקפידה. אין שום מסמך שאומר אחרת, אנו נקבל את הוראות הרבנות ונפעל על פיהם״.

כשרות רבנות יוסי‏ בן‏ הרוש רולדין חלב נוכרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד