ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הכמיהה של העם: לשקם את מעמד הרבנות

בטור אישי מיוחד לגולשי 'בחדרי חרדים', מספר הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, על מהפכת הכשרות שהושלמה, על שיתוף הפעולה ההדוק עם הראשון לציון הגר"י יוסף, הביקור בבית החולים 'שניידר' אצל ילדי משפחת גרוס והתקווה לאיחוד ולגיבוש העם • "להאהיב שם שמים על הבריות ולקדש שם שמים"

הרב לאו. צילום ארכיון
הרב לאו. צילום ארכיון

בשבוע שעבר הכרזנו - יחד עם המשרד לשירותי דת - על מהפכה בנושא הכשרות, הכוללת בין היתר את הגברת האכיפה, כמו גם תיקוני חקיקה אשר יאפשרו לנו לפעול בצורה טובה יותר, כדי שהציבור יזכה לכשרות איכותית ולשירות טוב יותר מהרבנות הראשית.

מהנתונים שבידינו, הציבור מצביע ברגליים ורוב אזרחי ישראל מעוניינים במקומות כשרים ומפוקחים. ההוכחה לכך היא שלמרות שאין כפיה בנושא זה של תעודות הכשרות, ואף אחד לא דורש מבעל עסק כזה או אחר להחזיק בתעודת הכשרות - כמות בעלי העסקים והחנויות המעוניינים בתעודת כשרות ובפיקוח של הרבנות הראשית, היא עצומה. הציבור רוצה כשר, והוא אכן מצפה לכך ואנו בעז"ה נפעל לשם כך בכל כוחנו.

אין ספק כי מעמד הרבנות זקוק לתיקון ולשיפור, אך מאז כניסתי לתפקיד, ביקרתי בעשרות ישובים וערים ברחבי מדינת ישראל לשיעורי תורה ולדרשות חיזוק והתעוררות, וראיתי בעיניי את הכמיהה של העם לרבנות, את הרצון להתחבר למסורת ולמורשת ישראל, הן בישיבות, הן במוסדות להשכלה גבוהה ובקרב הציבור אשר איננו מבאי בית הכנסת, בעיר ובכפר.

לשמחתי, זכיתי לפעול לצדו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, כאשר שיתוף הפעולה בינינו הוא הדוק, ואנו זוכים לפעול יחדיו ובהרמוניה למען הגדלת כבוד התורה בארץ ישראל ולהגדלת והאדרת כבוד הרבנות וקירוב העם למסורת.

אנו מתפללים בכל יום שלא תיפול תקלה מתחת ידינו, מלאכת אהבת שם שמים וקידוש השם מוטלת על כל יהודי ויהודי ועל כולנו לפעול ביתר שאת להאהיב את היהדות על העם, ולשם כך נפעל לבצע בעז"ה מהפכות שכאלו לא רק בכשרות אלא בכל תחומי הרבנות הראשית, לשחרר חסמים ובירוקרטיות ולהקל על הציבור בכל דרך, אך כל זאת מבלי להתפשר בהלכה.

נעמוד מצד אחד על כך שההלכה תקוים בנושא הכשרות, כמו בנושא גיטין וקידושין, גיורים ושמיטה, ומאידך שכל חלקי הציבור ירגיש כמה שיותר את היופי של היהדות והמסורת ויתחבר אליה, כל אחד לפי כוחו ויכולותיו, כי בני עם אחד אנחנו.

את התחושה הזו של עם אחד, חשנו כולנו בשבועות האחרונים עת התרחש האסון של בני משפחת גרוס מירושלים. לפני ימים אחדים ביקרתי את בני המשפחה בבית החולים 'שניידר', ההורים הנפלאים אשר הפכו להיות שגרירים של אמונה יוקדת והראו לעם ישראל כולו מהי אמונה תמימה, ביקשו באמצעותי להודות לציבור על התפילות הרבות, על החיזוק בשמירת השבת ועל החיבוק שקיבלו מכלל חלקי העם, ואכן, עם ישראל מתגלה ביופיו ובמלוא הדרתו בימים שכאלו.

תפילתי כי לא רק בעת אסונות נראה ונחוש כולנו את הקולקטיב היהודי מתאחד לו לעם אחד מאוחד ומגובש, דואג ומתחשב, אלא בכל ימות השנה שנראה בעינינו ונרגיש את "כל ישראל ערבין זה לזה", כציווי ממשי לכל אחד ואחד מאיתנו, לדאוג לשני, לחשוב על הזולת, להידבר עם חבריו, ולמנוע כמה שניתן את המחלוקת, להאהיב שם שמים על הבריות ולקדש שם שמים.
אסון שיקום כשרות שניידר שם שמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד