י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מחאה נואשת: עובדי הדסה מתבצרים במקום

עובדי הדסה התבצרו בבית החולים ויעשו בו את הלילה • "נישאר כאן עד להודעה חדשה - מדובר בדיני נפשות"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



המשבר בהדסה מחריף: עובדי המשק של המרכז הרפואי הדסה התכנסו בבית החולים הדסה עין כרם, ויעשו את הלילה (שלישי) במקום.

העובדים דורשים מהנהלת הדסה לשלם להם את מלוא משכורתם מחודש ינואר. "אנחנו לא כספומט. העובדים הנמוכים שמרוויחים בין 5,000 ל-7,000 שקל לא צריכים להיות הפתרון", אמר אמנון ברוכיאן יו"ר ועד עובדי המנהלה. "אנחנו נישאר כאן עד להודעה חדשה. אין לנו ברירה, אנחנו עושים צעדים נואשים".

ברוכיאן המשיך: "אני לא יודע איך ההנהלה הולכת לישון בלילה, כשהעובדים לא מצליחים לעצום עין מדאגות. שרת הבריאות ביקשה מאתנו היום להמשיך לתת 100% מעצמנו בעבודה ולא לקבל על זה כסף. לא ניתן יד לגזל השכר ונמשיך להיאבק על השכר המגיע לנו ביושר. אנחנו אחיו העבדים של שר האוצר, ואנחנו דורשים ממנו להתערב באופן בהול במשבר כדי שהעובדים המסורים יקבלו את שכרם ולא יעמדו בסכנת פיטורים. מדובר בדיני נפשות".

היום אחר הצהריים התקיימה פגישה בין שרת הבריאות יעל גרמן ומנכ"ל משרדה פרופ' רוני גמזו, לבין ראשי ועדי הרופאים והעובדים בהדסה, והנהלת בית החולים, אך היא הסתיימה ללא תוצאות.

הרופאים אף כינו את שרת הבריאות מנותקת. וקראו להנהלות בתי חולים אחרים ולעמיתיהם: "שימו לב היטב למה שקורה בהדסה, שכן מחר זה יקרה גם לכם. הדסה קורסת, מערכת הבריאות קורסת, אין לה הנהגה ולא מנהיגות. שרת הבריאות מנותקת, מנכ"ל משרד הבריאות לא מחובר וכולנו משלמים ונשלם את המחיר – על כך ראו הוזהרתם".
בריאות שביתה בית חולים ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד