י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

צימרים כשרים למהדרין: היתרונות, המבחר והמשמעות

תופעת האירוח בצימרים הולכת ומתרחבת: כך תבחרו לכם צימר 'דתי', המתאים למשפחה חרדית, אך אינו נופל באיכותו מאחרים • אינפורמטיבי

צימר. צילום ארכיון
צימר. צילום ארכיון



האירוח הכפרי בישראל הפך בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהתיירות המקומית. ואכן, אם בעבר בתי המלון שלטו בבכורה בנוגע להיקף לינות הנופש בישראל, נדמה כי המגמות מתחילות להשתנות. מבחינה מספרית, שיעור פעילותם של הצימרים הכפריים בישראל נמצא בעלייה מתמדת. כיום, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, פועלות בישראל יותר מ-10,000 יחידות אירוח כפריות. החל מצימרים בצפון אשר מגישים לאורחיהם את הגליל והגולן במלוא הדרם הירקרק, דרך צימרים כפריים באזור המרכז הסמוכים ונגישים לכל אחד, וכלה במגוון רחב של צימרים בדרום באווירה מדברית.

חופשה בצימר משלבת עבורכם מספר יתרונות. ראשית, במהלך החופשה אתם נהנים מפרטיות מוחלטת ויכולים לשלוט בסוג הנופש והפעילויות במהלכו ברמה גבוהה. כמו כן, צימרים הם ללא ספק "חופשה בסגנון אחר". אם אתם מחפשים נופש בישראל אשר מחבר אתכם ישירות אל מרחביה הקסומים והחקלאיים של ארץ בראשית, ענף האירוח הכפרי ממתין לכם בזרועות פתוחות. לכך יש להוסיף את התחרות בין הצימרים השונים אשר הביאה בין השאר לפתיחתם של צימרים איכותיים או צימרים המותאמים באופן ספציפי למגזרי אוכלוסייה ממוקדים. לדוגמה, צימרים לדתיים המספקים לכם הזדמנות ליהנות מחופשה כשרה למהדרין.

צימרים לדתיים, יש דבר כזה!

בדומה לענף המסעדנות, גם בתחום הצימרים הכשרים ניתן למצוא כמה רמות אירוח. זאת, בהתאם לאופי המשפחה ומטרת הנופשים. תוכלו ליהנות בישראל ממבחר צימרים כשרים ואפילו צימרים כשרים למהדרין. יתרה מכך, ברחבי רשת האינטרנט הוקמו פורטלים מתקדמים המאפשרים לכם לאתר צימר לדתיים בישראל באמצעות מנוע חיפוש פנימי ו"ידידותי למשתמש". במקרים רבים תוכלו אפילו להוריד מבעוד מועד קופון לצימר כשר למהדרין אשר יוזיל את החופשה (במאות ועד אלפי שקלים).

הקהל הדתי הוא ללא ספק מהקהלים הפופולאריים ביותר עבור ענף התיירות הישראלי. מדי סוף שבוע, וכמובן בתקופות של חופש וחגים, הציבור הדתי שוטף בהמוניו את מסלולי הטיול ואתרי התיירות ברחבי הארץ. אי לכך, בעלי צימרים רבים פונים באופן ממוקד לקהל זה ומציעים מגוון יחידות אירוח כפריות כשרות וכשרות למהדרין. מדובר באירוח כפרי אשר בא לידי ביטוי עם צימרים לדתיים המעמידים לרשותכם שילוב מנצח של נופש איכותי עם חופשה כשרה.

צימרים לדתיים כוללים במסגרתם מבחר שירותים המתאימים לדרישותיו של קהל נופשים זה. החל מיחידות אירוח גדולות ומרווחות (בין השאר לטובת משפחות גדולות), דרך שלל פתרונות מבחינת אוכל ברמות כשרות שונות, וכלה במיקומים אסטרטגיים לצד בתי כנסת, אתרים יהודיים, מסלולי טיול במרחק הליכה וכדומה. זאת ועוד, כאשר אתם מחפשים צימרים כשרים בישראל, תוכלו לכוון אפילו לצימרים ביישובים דתיים. דהיינו, צימרים אשר לא רק מספקים לכם "חלקת בראשית קסומה משלכם" אלא נמצאים בתוך יישוב דתי על כל המשמעויות שיש לכך מבחינת החופשה שלכם. צימרים ביישובים דתיים נמצאים גם בבעלות שומרי מסורת אשר מכירים ומבינים היטב את צרכיו ודרישותיו של קהל הנופשים הדתי.



צימרים כשרים למהדרין – קווים לדמותם

ובכן, מהם המאפיינים הבולטים של צימרים כשרים למהדרין? התשובה לשאלה זו מורכבת מכמה פרמטרים. ראשית, צימרים כשרים למהדרין מספקים מענה רחב ביותר עבור הנופשים מבחינת אוכל וקולינאריה. במרבית הצימרים הכשרים תוכלו למצוא מקרר גדול לאחסון האוכל שהבאתם מהבית. כמו כן, במהלך החופשה, יעמדו לרשותכם מערכות סכו"ם כשרות וכמובן כלים חד פעמיים. ישנם צימרים אשר ממתינים לכם עם שני כיורים ו/או מטבח המוגדר "כשר חלבי" או "כשר בשרי".

היות ורמות הכשרות במטבחי הצימרים משתנות ממקום למקום, מומלץ לוודא את רמת הכשרות מראש בעת ביצוע ההזמנה. בנוסף, גם הקהל הדתי מחפש פעמים רבות לשלב במהלך החופשה ארוחה במסעדה. מבחינה זו, תוכלו להיעזר בבעל הצימר בנוגע להמלצות אודות מסעדות כשרות באזור. לעיתים, ניתן אפילו להזמין אוכל מוכן במסעדות אלה ולהביא אותו אל הצימר טרם כניסת השבת או החג.

צימרים כשרים למהדרין אינם סובבים סביב האוכל בלבד. על פי רוב, תוכלו למצוא בהם מידע רב אודות אטרקציות לדתיים באזור בו אתם נמצאים. בדומה לכל ענף התיירות בישראל, גם ענף האטרקציות המקומי נמצא בפריחה של ממש. יותר ויותר אתרי תיירות מפעילים כיום אטרקציות לדתיים וישנם אפילו אתרים שאינם פועלים בשבתות וחגים. דהיינו, אטרקציות כשרות. בין האטרקציות השונות שתוכלו להשתתף בהן במהלך החופשה בצימר ניתן למצוא אטרקציות מוטוריות (למשל, טיולי טרקטורונים), אטרקציות קולינאריות (ביקור ביקבי יין), אטרקציות עם בעלי חיים (פינות ליטוף או גני חיות), אטרקציות לילדים (סדנאות יצירה וכדומה), אטרקציות עם מים ועוד.

מיותר לציין כי שילוב אטרקציה במהלך החופשה הוא המלצה חמה ביותר. אטרקציות תיירותיות מספקות לכם לא רק הנאה אלא גם הזדמנות לשלב ערכים וטבע. לדוגמה, במהלך טיול סוסים בגולן אתם מרוויחים גם רכיבה ספורטיבית, גם פעילות עם בעלי חיים, וגם טיול בלב הטבע הפראי. הוסיפו לכך הסברים במהלך הדרך אודות היסטוריה ומורשת, והרי לפניכם פעילות שהינה שלם הגדול מסך חלקיו. מיותר לציין כי מדובר בדוגמה אחת בלבד אשר תשמש אותנו כאן בתור מעט המחזיק את המרובה.

צימרים עם בית כנסת צמוד או צימרים ליד אתרים יהודיים

פרמטר חשוב נוסף אשר מאפיין צימרים כשרים למהדרין הוא קרבתן של יחידות האירוח הכפריות לבתי כנסת ואתרים יהודיים. שימו לב, כאשר אתם מתארחים ביישוב מסוים, ההליכה לבית הכנסת המקומי יכולה להיות חוויה נהדרת. במרבית היישובים התיירותיים בישראל, בתי הכנסת מתמלאים בשבתות ובחגים בתמהיל מקסים של תושבים מקומיים ואורחים. מיזוג התרבויות והמפגש המיוחד הזה הוא דרך נפלאה לשדרג את החופשה עם הכרת תושבי המקום. בנוסף, תוכלו לבחור צימרים כשרים למהדרין הממוקמים בסמוך לאתרים יהודיים חשובים. לדוגמה – צימרים בצפת העתיקה או צימרים ליד הרשב"י במירון. כעת, החופשה מקבלת ממש זווית רוחנית. במידה ותחליטו לתזמן את הביקור עם מועד מיוחד, הרי שהחוויה כפולה ומכופלת.

צימרים לדתיים יכולים להציע לכם גם מסלולי טיול במרחק הליכה. לא אחת, הצימרים ממוקמים במושבים וקיבוצים הסמוכים לנקודות התחלה של מסלולי טיול באזור. כעת, לאחר בית הכנסת, אתם יכולים לצאת לטיול קצר בטבע מבלי להתרחק יותר מדי.

לסיכום,
ענף הצימרים בישראל פונה רבות לכיוונו של הציבור הדתי. יותר ויותר צימרים בישראל מגדירים את עצמם בתור צימרים כשרים ו/או צימרים כשרים למהדרין. שימו לב, חשוב להבחין בין צימרים המתאימים לכלל הציבור הרחב וגם לציבור הדתי, לבין צימרים לדתיים המיועדים באופן ספציפי לציבור שומרי המסורת. כאשר אתם מזמינים צימר לדתיים בצפון, בדרום או במרכז, מומלץ להפנות לבעל הצימר את כל השאלות החשובות שעולות בראשכם.

למשל, האם הצימרים מעניקים פרטיות ליחידת ההורים, האם יש במקום טלוויזיה, האם הצימרים קרובים לבית כנסת סמוך, מהי רמת הכשרות במקום, הם ישנן מסעדות או אטרקציות מומלצות באזור, האם ניתן לצאת ברגל לטיול בסביבה, האם הצימרים מאובזרים בהתאם (עם פלטת שבת, מי-חם, שעוני שבת) וכדומה. כמו כן, תוכלו כמובן לנסות ולהוזיל את החופשה עם גלישה בפורטלים ייעודיים והורדת קופונים לצימרים לדתיים. באתרים אלה, אתם מוזמנים לא רק ליהנות מהנחה במהלך החופשה אלא גם להתרשם מפירוט אודות השירות שניתן במקום (כולל תמונות של מתחם הנופש).
צימר חרדים כשרות חופשה בדיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד