י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מבחן פומבי בהלכות שבת בת"ת 'דרך המלך' • תיעוד

השאלות שיקפו את הלכות השבת על כל גווניו כאשר העיקר סבב לפי הנושאים האקטואליים אשר יכולים להישאל בכל בית יהודי בשבת

מבחן פומבי בהלכות שבת בת"ת 'דרך המלך' • תיעוד

לאחר שבועות רבים של לימוד ושינון הלכות שבת על פי משנתו של הגר"ע יוסף זצ"ל, התקבצו להם מאות חניכי ת"ת דרך המלך בליווי מחנכיהם והוריהם הנרגשים לבית הכנסת 'זכור לאברהם' בכדי לצפות בשלש עשרה הילדים המופלאים שזכו והגיעו לשלב הגמר המכריע.

התלמידים שהגיעו לשלב הסופי, נבחרו מתוך כיתות ה-ו כאשר לכל כיתה מקבילה משלו. לניהול המבחן ובחינת התלמידים המובחרים הגיע במיוחד הרה"ג רבי אופיר מלכה, שפתח בדברים על שבח הת"ת ואיכות התלמידים ובראשם המנהל הנכבד הרב ישי יזדי, שזרע וגם קצר עוד לפני המבחן, כאשר התלמידים שיננו ללא הרף את לימודי הלכות שבת בת"ת ואף בשעות שלאחר גמר הלימודים.

המבחן התנהל בשלושה סבבים, כאשר מסבב לסבב השאלות נעשות יותר ויותר מורכבות ופחות קלות. הרב מלכה ניווט את השאלות בחן וברוגע ואף קבע את רף הניקוד לכל תלמיד ותלמיד.

לאחר מכן התכבד הגאון רבי שקד בוהדנא, שהגיע לאירוע בכדי לראות במו עיניו את בני תלמידי קהילתו שמחים בשמחת התורה לשאול את 'שאלת הרב'. תדהמה מילאה את האולם כאשר כל י"ג הנבחנים הרימו את ידיהם לאות כי בידיהם התשובה, בכדי שלא לקפח, חילק הרב את שאלתו לשלושה ילדים שענו בבהירות ובחן תשובה מלאה ומפורטת תוך הבאת כל המקורות וההסברים לתשובה.

בסיום הערב המרגש אמר הרב יזדי כי לאור הוראתם של גדולי ישראל, אין הוא מכריז על חתן וסגנים, אלא על ששה ילדים שזכו יחדיו. ששת הילדים הנרגשים שזכו התייצבו בסך וקיבלו בסך וקיבלו פרס סט ספרים 'מאור ישראל' מדברי תורתו של הגר"ע יוסף זצ"ל.

בחלוקת הפרסים לילדי החמד כובד ר' שמעו סגרון שהגיע במיוחד מיבניאל. כידוע, על שם בנו יוסף ז"ל התייסדו המבחנים על הלכות שבת הנעשים במאות ת"ת ברחבי הארץ.

לאחר מכן שבו ההורים והילדים לבתיהם כאשר עוד רבות בימים יזכר הערב הגדול של הוקרת התורה ולומדיה.









מבחן ת''ת שבת הלכות יזדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד