כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

5 חודשי שלילת רישיון על כך שנהג תחת השפעת אלכוהול

כבוד השופט קבע בפס"ד: "המשך נהיגתו מסכנת את הציבור". עמותת אור ירוק: "על בתי המשפט למצות את הדין עם עברייני התנועה ולגזור את עונשי המקסימום הקבועים בחוק"

5 חודשי שלילת רישיון על כך שנהג תחת השפעת אלכוהול

השופט אהרן האוזרמן מבית משפט השלום לתעבורה בתל אביב, גזר לאחרונה 5 חודשי שלילת רישיון על נהג קטנוע אשר נסע תחת השפעת אלכוהול. הנהג, אשר רישיונו נשלל ל-60 ימים מיום תפיסתו בעת נהיגה בשכרות, הובא בפני השופט האוזרמן בעקבות דרישה של התביעה לפסול את רישיונו עד תום הליכי משפטו.

על פי עובדות כתב האישום, הנהג אשר נתפס נוהג בשכרות בכביש מספר אחד, סטה מנתיב נסיעתו עד שנוצר מגע בינו לבין רכב פרטי אחר. כתוצאה מהיצמדות זאת, נחבל הנהג עצמו ובנוסף הקטנוע עליו נסע ניזוק. לאחר התאונה, השוטרת אשר הגיעה למקום התאונה, ביצעה בנהג את בדיקת הינשוף. בגופו של הנהג נמצא ריכוז אלכוהול הגבוה יותר מפי שתיים מהקבוע בחוק.

לטענתו של הנהג, למרות ידיעתו את החוק באשר לנהיגה תחת השפעת אלכוהול, הוא אכן שתה משקאות משכרים, אך הרגיש בשליטה מלאה ולכן ראה לנכון להפר לכאורה את החוק ולנסוע: "שתיתי שתי בירות והרגשתי שהכול בסדר. יכול להיות שנסעתי מהר, אני מבקש שתיתן לי על תנאי", אמר הנהג בחקירתו.

השופט האוזרמן בפסק הדין ציין כי שני עקרונות הם המנחים אותו בעניין זה: הראשון הוא בדיקת אשמתו של הנהג, והשני הוא שמירה על שלום הציבור ובדיקת היפגעותו במידה והנהג ישוב אל הכביש. "מצאתי כאמור כי יש די חומר ראיות לכאורה להוכחת המיוחס למשיב", קבע השופט בפס הדין.

לבסוף החליט השופט האוזרמן שרישיון הנהיגה של הנהג ייפסל לחמישה חודשים נוספים עד תום הליכי המשפט, כפי שביקשה התביעה. השופט סגר את הדיון תוך הסבר כי קיים חשש לשלום הציבור באם הנהג יחזור לנסיעה בכבישי ישראל: " מצאתי כי המשך נהיגתו של המשיב מסכנת את הציבור, ולפיכך יש טעם לפסול את רישיונו".

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", בכל שנה מתרחשות בממוצע כ-300 תאונות דרכים בשל שתיית אלכוהול, 500 בני אדם בממוצע נפגעים ועשרה בני אדם בממוצע נהרגים באותן תאונות. למרות שהמחוקק קבע כי נהיגה בשכרות דינה 24 חודשי שלילה, מבדיקת 1280 תיקים של נהגים שהורשעו בנהיגה בשכרות עולה כי העונש הממוצע הוא 13 חודשי שלילה (החוק מתיר 24) וקנס של 1,300 שקלים בממוצע. (על פי מחקר פרופ' מימי איזנשטדט וד"ר שומרון מויאל).

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "העובדה שנהגים חושבים שאלכוהול לא משפיע על הנהיגה, אמור להוות תמרור אדום לכולנו. האלכוהול משפיע כבר מהכוסית הראשונה ויכול לגרום לקטל בדרכים. על בתי המשפט למצות את הדין עם העבריינים ולגזור את עונשי המקסימום הקבועים בחוק. על בית המשפט להעביר מסר נחרץ והרתעתי- של אפס סובלנות כלפי נהגים שיכורים".
תנועה אור ירוק תאונות כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד