י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פוטין ליהודי רוסיה: אתם תורמים לשלום

פוטים זימן לפגישה בערב החג את רבה של רוסיה, ברל לאזאר, ואף שלח אגרת מיוחדת ליהודי רוסיה ערב החג, שהוקראה בסדר המרכזי במוסקבה

פוטין ליהודי רוסיה: אתם תורמים לשלום

כמידי ערב חג, שיגר נשיא רוסיה את ברכות ליהודי רוסיה לקראת חג הפסח. בדברי ברכתו עמד על חשיבות שמירת המסורת והתרומה הגדולה שתורמת הקהילה היהודית לרוסיה כולה.

בצהרי היום של ערב החג, הוזמן רבה של רוסיה הרב בערל לאזאר, לפגישה עם נשיא רוסיה וולדימיר פוטין, בלשכתו של הנשיא בתוככי הקרמלין במרכז מוסקבה.

בפתח הפגישה, התעניין הנשיא על מצב הקהילות היהודיות בכל רוסיה וחצי האי קרים ואיך ההכנות לקראת סדרי פסח בחג בכל רוסיה.

בהמשך בירך הנשיא את יהודי רוסיה והוסיף: "אני רוצה להודות לך על כל מה שאתה עושה כדי לחזק את השלום בין הדתות ברוסיה, העבודה המשותפת שלנו חשובה לכל האזרחים כאן במדינה".

הרב הראשי השיב: "אנחנו מודים לך, שבזכותך היום ברוסיה היהודים מרגישים בנוח ויש כאן חופש דת ברמה הגבוהה ביותר. הלילה יסבו לשולחן סדר הפסח, אלפי יהודים גאים ביהדותם, והם רגועים ושמחים ללכת לבתי כנסת ולקהילות היהודית".

הנשיא התעניין בנעשה בקהילות היהודיות בחצי האי קרים. והרב הראשי סיפר על סדרי פסח שאורגנו בשלושת הערים הגדולות: סימפרופול, סבסטופול ויאלטה, כאשר עשרות תלמידי הישיבות הקדושות במוסקבה, יצאו בטיסות וברכבות לכל היעדים בערי רוסיה וחצי האי קרים לעריכת הסדרים הציבוריים לצדם ובמקביל לרבני ושלוחי חב"ד ברוסיה, עבור כשלושים אלף יהודים.

את אגרת הברכה של הנשיא הקריא שליחו, במהלך סדר הפסח הציבורי שערך רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר, בהיכל בית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה.

באגרת ברכתו ליהודי רוסיה, כותב הנשיא פוטין: "שפע ברכות ליהודי רוסיה לרגל חג הפסח!
ימי הפסח מעוררים בזכרוננו את אחד המאורעות הגורליים בתולדות העם היהודי, הוא שחרורו מהעבדות וקבלת עשרת הדיברות; החג מכוון את ציבור המאמינים לערכים הרוחניים הנשגבים של חירות, של צדק ושל מעשים טובים, לכל אותם ערכים הנושאים בחובם מסר בל-יעבור לכלל האנושות.
הקהילה היהודית ברוסיה תורמת תרומה עצומה לחיזוק הקשרים בין עמים שונים ודתות שונות בארצנו, להגברת האימון וההבנה ההדדית בין איש לרעהו. היא פועלת לשמירה על היציבות וההסכמה בציבור, משתתפת באופן פעיל בחינוך הדור הצעיר, במעשי צדקה ורחמים.

"אני בטוח שתצליחו לשמור גם להבא על המסורת הנעלה הזאת. הלוואי וישלטו שלום, רווחה ואהבה בבתיכם תמיד", כתב פוטין וחתם.
לזר חבד רוסיה הנשיא פוטין קהילה היהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד