י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

הושלמה עיסקת החבילה בין האוצר להסתדרות

עובדי המגזר הציבורי יקבלו ב-1 ביולי מענק בשיעור 36% משכרם ויוותרו בתמורה על 50% מדמי ההבראה. המשכורת הקובעת לצורך חישוב המענק תהיה חישוב ממוצע השכר בחודשי השנה האחרונה

יובל שטייניץ וסגנו, יצחק כהן
יובל שטייניץ וסגנו, יצחק כהן


הושלמו המגעים לקראת החתימה על עסקת החבילה במשק לשנים 2009-2010. על פי משרד האוצר, יתכן כי העיסקה תיחתם בעוד כשבוע, עם השלמת הניסוחים המשפטיים של ההבנות.

אתר TheMarker מדווח כי על פי ההבנות, עובדי המגזר הציבורי יקבלו ב-1 ביולי מענק בשיעור 36% משכרם הכולל. המענק יחושב לא כחלק משכר היסוד בלבד, אלא כחלק מהשכר המשולב, הכולל גם את שכר היסוד וגם את כלל רכיבי השכר השונים כמו: שעות נוספות, תורנויות, שכר עידוד, פרמיות, כונניות וכדומה. המשכורת הקובעת לצורך חישוב המענק תהיה חישוב ממוצע השכר בחודשי השנה האחרונה (מאי 2008 עד מאי 2009).

על פי ההבנות, המעסיקים יעבירו 600 מיליון שקל, באמצעות תשלומי ביטוח לאומי, החל מספטמבר 2009. ההסתדרות תוותר על 50% דמי הבראה לעובדי המיגזר הציבורי, אולם אלה יקבלו תוספת שכר שמגיעה להם על פי הסכם מ-2008. המגזר העסקי יקבל תוספת תקציב של כ-2.5 מיליארד שקל, רובה למדען הראשי ולמרכז ההשקעות.

המענק ישולם עם תחילת הפחתת מחצית מדמי ההבראה מעובדי המגזר הציבורי, כפי שנקבע בעסקת החבילה, כך שהעובדים כמעט ולא ירגישו את הפחתת דמי ההבראה. בחלק מהמקרים אף תעלה התוספת על ההפחתה. המחצית השנייה מדמי ההבראה תופחת ב-2010.

המענק יינתן על חשבון תוספת השכר של 3% לחודש שהייתה אמורה להיות משולמת לעובדים בכל חודש במהלך 2009.

על פי הסכם השכר במגזר הציבורי, שנחתם ב-2008, זכאים העובדים לתוספת שכר בשיעור 5%. בהסכם נקבע כי התוספת תשולם לעובדים ב-3 פעימות: החל מינואר 2008 תוספת בשיעור 1.5%, מינואר 2009 השלמה לתוספת כוללת בשיעור 3% ובינואר 2010 השלמה ל- 5%.

בשנת 2008 קיבלו העובדים את התוספת בצורת מענק של 16.5% ובשנת 2009 לא קיבלו העובדים תוספת כלל. עתה הם יקבלו את כלל התוספת: גם רטרואקטיווית עבור חודשי 2009 שכבר חלפו וגם עבור החודשים שעוד נותרו.

הפעימה השלישית, בתחילת 2010, תשולם לעובדים כרגיל ובכך יושלם הסכם השכר. תוספת זו תהיה תוספת קבועה ותשולם לכל עובד בהתאם להסכם הפרטני עליו יחתום עם האוצר האיגוד המקצועי אליו שייך העובד.

פרט לתשלום, המענק משקף הסכם עסקת החבילה שנחתם היום את הסיכומים שכבר הושגו בין הצדדים ערב אישור התקציב בממשלה בחודש שעבר. בהסתדרות הביעו סיפוק מההסכם שהושג הכולל גם את שורת חוקי עבודה שהשיגה ההסתדרות.

החתימה הפורמלית על עסקת החבילה תהיה בשבוע הבא. הסכם המענק וההבראה נחתם היום (ג) בערב.

קישורים:
מקור: TheMarker
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד