ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

המאבק ברמות עולה כיתה

ראשי הישיבות ורבנים הצטרפו למאבק של החרדים ברמות נגד כוונת ניר ברקת להעביר בית-ספר שהתפנה לבית-ספר המשרת ילדים מחוץ לירושלים. דובר ועד הפעולה: "אף אחד לא מבין את העירייה"

הרבנים חותמים על קריאה לנציגות החרדית לעשות כל שביכולתם
הרבנים חותמים על קריאה לנציגות החרדית לעשות כל שביכולתם

לאחר שבשבוע שעבר פתח ועד תושבי רמות א' במאבק רחב היקף נגד ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, בגין כוונתו להעביר מבנה מתרוקן של בית ספר במרכז השכונה, לטובת בית ספר 'רפפורט', המשרת רובו ככולו ילדים מחוץ לשכונת רמות וחלקם מחוץ לירושלים (בית שמש, מודיעין והפריפריה) וזאת, על חשבון למעלה מ-1,300 ילדי השכונה הלומדים היום במקלטים, מרתפים ואולמי ספורט - הצטרפו השבוע למאבק גדולי ראשי הישיבות והרבנים החרדיים.

בכינוס חירום שהתקיים בביתו של הגר"י גואלמן, רבה של קהילת שערי תבונה, השתתפו הגר"י אזרחי מראשי ישיבת מיר; הגרב"ש דויטש מראשי ישיבת קול תורה; הגר"נ זוכובסקי מראשי ישיבת גאון יעקב; הגרי"א קופשיץ מראשי ישיבת תורה אור; הגר"ז שוב ראש ישיבת דרך אמת; הגר"ח מישקובסקי מנהל רוחני ישיבת אורחות תורה; הגר"א נובוגרוצקי מראשי ישיבת אור ישראל; הגר"י אוברמייסטר; הגר"י וינר; הגרי"א נוימן; הגרש"י גלבר ; הגר"צ אליאך ועוד. למערכה הצטרפו נוספים, שלא הצליחו להשתתף בפגישה והביעו תמיכה במאבק, כדוגמת הגר"ד כהן , ראש ישיבת חברון והגר"א פינקל ראש ישיבת מיר ברכפלד, שלא יכלו להגיע מסיבות אישיות.

הרבנים דנו ביניהם על המצב והביעו את מחאתם על כך שמבנה אשר מיועד לשרת את ילדי השכונה עומד לעבור לגוף חינוכי מחוץ לשכונה. הרבנים העלו על נס את עבודת הנציגים החרדיים בעירייה. בסיום הכינוס חתמו הרבנים על קריאה נרגשת לנציגות החרדית לעשות כל שביכולתם למנוע את המשך ההתנכלות לתושבי השכונה.


בשבועות האחרונים נודע כי בכוונת העירייה, להעביר בשנת הלימודים הקרובה מבנה בית ספר בשכונת רמות א' לטובת בית הספר רפופורט מתלפיות, וזאת חרף העובדה שתושבי השכונה סובלים ממצוקת כיתות חריפה – בו כ-1,300 ילדים שוכנים במבנה של 18 כיתות לימוד בלבד, והיתר בקרוונים לא תקניים, באולמות ספורט ובמקלטים, ועם הגידול הטבעי לשנת תשס"ט מוצאים את עצמם מאות תלמיד ותלמידה ללא כיתת לימוד – לשנה הקרובה יש צורך ב-47 כיתות תקניות.

השבוע חתמו מאות משפחות נוספות בשכונה על עצומה נוספת שהוגשה לראש העיר ניר ברקת.


דובר ועד התושבים, שעי'ה (שי) הורויץ, אומר לאתר 'בחדרי חרדים': "אף שאנו מגלים אוזן קשבת בעיריית ירושלים, ועד ההורים והנהלות בתי הספר לא קיבלו עדיין שום מסמך משום גורם עירוני, המעניק פתרון מעשי למצוקת הכיתות החמורה. על כן, טרם נפתח רישום ומטה הפעולה ברמות ימשיך לפעול על פי התוכנית הכוללת כנסים, הפגנות, מאבק ציבורי ומאבק משפטי".

הורוויץ מוסיף, כי במאבק של התושבים תומכים גם נציגים מהמגזר החילוני והדתי-לאומי בעיר. "אף אחד לא מבין את חוסר ההיגיון של העירייה שמתכוונת להביא תלמידים מחוץ לרמות ומחוץ לירושלים לשכונה בעלת גידול טבעי עצום הסובלת ממצוקת כיתות קשה וחריפה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד