כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024

התקציב אושר בקריאה ראשונה - בלי אופוזיציה

ברוב של 61 ח"כים, ארבעה נמנעים וללא מתנגדים אושרה הצעת התקציב לשנים 2009 ו-2010. סיעות האופוזיציה החרימו את ההצבעה והדיונים. גפני: "למרות האחריות, אנו מחויבים לגלות רגישות"

מליאת הכנסת. צילום ארכיון: פלאש90
מליאת הכנסת. צילום ארכיון: פלאש90

הכנסת אישרה היום (ד) אחר הצהריים בקריאה ראשונה את הצעת תקציב המדינה לשנים 2009 ו-2010. בעד ההצעה הצביעו 61 חברי כנסת, וארבעה נמנעו. ההצבעה נערכה ללא חברי הכנסת מהאופוזיציה, שהחרימו את דיוני הכנסת.

בעת הצגת התקציב, קרא שר האוצר יובל שטייניץ לחברי הכנסת "להתעלות" מעל המחלוקות ולפעול יחדיו להתמודדות עם נזקי המשבר הכלכלי. "אנו חייבים למתן את השפעות המשבר, לבלום את הגידול באבטלה וליצור אדני זינוק לעתיד", אמר.

ואולם, חברי האופוזיציה לא התרשמו מהדברים ובחרו להחרים את הדיון.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, התייחס לתקציב המדינה במליאת הכנסת, ואמר כי למרות האחריות הכבדה בהעברת תקציב המדינה בהקדם האפשרי, אסור לשכוח לרגע את הרגישות ולעשות את כל הניתן על מנת לשנות סעיפים היכולים לפגוע בחלשים בצורה חמורה.

"הקואליציה הנוכחית חברתית הרבה יותר מבעבר, למרות האחריות המוטלת עלינו באישור התקציב ואשר לא ניתן לערער עליה, אנו מחויבים לחפש ולמצוא פתרונות, על האוצר לעבוד קשה ולחפש מתווים נוספים להגדלת הגירעון, ולאו דווקא מן החלשים", אמר יו"ר ועדת הכספים.

ח"כ גפני העלה שוב את נושא מכירת קרקעות המדינה אשר אינם בשימוש כפי שהעלה היום בועדת הכספים לבקשת נשיא המדינה, ואמר כי זוהי רק אופציה אחת אפשרית למציאת מקורות להגדלת הגירעונות, "האחריות כבדה מאוד, אך מחובתנו לגלות רגישות חברתית ולסייע כמה שניתן לחלשים, לשנות סעיפים במידה ויהיה צורך, ולעשות כל שביכולתנו להפוך את התקציב לחברתי יותר, למרות המצב הקשה והצורך של כל חלקי האוכלוסייה ליטול באחריות כוללת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד