י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חזית חדשה מול אתרא: החפירות במתחם נשר

המאבק נגד "אתרא קדישא" בגולובנציץ ריכז את כל תשומת הלב, בכל הזמן הזה התנהלו חפירות ופינוי עצמות ב"נשר" בתמיכת "אתרא קדישא" • הראב"ד הורה לנציגי "ארץ החיים": כעת יש להפנות את כל הזרקורים לנשר • ארץ החיים ביקרו במקום, והופתעו לראות "שקים של עצמות" • מערכה חדשה? בד"ץ "העדה החרדית" כינס דיון דחוף • צפו

חזית חדשה מול אתרא: החפירות במתחם נשר

עימות במיתחם 'נשר', בין אנשי 'אתרא קדישא' לנציגי אגודת 'ארץ החיים': לאחר תקופה ארוכה בה התבצעו חפירות במערות קבורה מתקופת בית שני, במתחם הבניה ליד מפעלי 'נשר' ברמלה, בחסות 'אתרא קדישא', הגיעו אתמול (ג'), לאתר פעילי אגודת 'ארץ החיים' שבנשיאות ראב"ד העדה החרדית, הגר"מ שטרנבוך.

הזירה בגולובנציץ, מיקדה ומשכה אליה את כל האנרגיות. אך נושא 'נשר' לא נדחק הצידה.

בעיתוי שבו העבודות נמשכו במתחם במלוא הקצב, שגרה האגודה מכתבים לכל הגורמים הרלוונטיים ובהם אוניברסיטת חיפה המממנת ומבצעת את החפירות תחת פיקוח רשות העתיקות, כדי להתריע על פינוי העצמות הסיטונאי, ללא פיקוח וללא הכוונה מוסמכת.

אתמול, ולאחר שפורסמה ההקלטה המפורסמת בה מודה הרב דוד שמידל על כך שבנשר ישנם קברים ואתרא קדישא שותפה לפינויים, נקרא ר' יעקב פלאי יו"ר אגודת 'ארץ החיים' אל הראב"ד.

הראב"ד פקד עליו לנסוע ל'נשר' ולעקוב מקרוב אחר החפירות שמתבצעות במקום "כעת שסיימתם ב'גולובנציץ', עליכם להפנות את כל הזרקורים והכוחות ל'נשר', כדי לנסות להציל את מה שניתן", קבע הגר"מ.

הבוקר, הגיע פלאי למתחם מלווה במספר פקחים מטעם האגודה. לטענתו, הצליח לצלם מספר חרדים שפועלים ב'מלוא הקיטור' במערות הקבורה, תוך כדי שהם מוציאים עצמות אדם מכוכי הקבורה.

"מיד כשהגענו החלו מספר משגיחים חרדים לנוס ולצעוק שיזמינו מהר את האבטחה" אנשי האבטחה, של 'נשר', הגיעו למקום ודרשו מהפקחים להסתלק. פלאי הציג בפניהם תעודת פקח מטעם משרד הדתות, המאפשר לו נוכחות חוקית בכל שטח שבו מתבצעת חפירות במערות קבורה. לדברי האגודה, השטח גם איננו של המפעל, שכן בשלב זה, בכל הנוגע לתב"ע, הוא עודנו בבעלות קק"ל, שהקצתה אותה עבור 'נשר'.

במהלך הסיור נמצאו שקי ענק מלאים בחול ועצמות. במקום נוצרה תגרה אלימה ובתום המהומה, עזב צוות 'ארץ החיים' את המקום.

בשעה זו, מתייצבים הצדדים על פי הוראת הגר"מ שטרנבוך, בשערי הבד"צ העדה החרדית, לדיון בראשות הגר"מ, כדי להציג בפניהם את הממצאים והנתנוים שאספו בשטח וכדי להחליט, אלו אמצעים ודרכים יש לנקוט, לצורך המשך הפעילות מול גל החפירות ההמוני.

בתוך כך, דווח אתמול לאגודת 'ארץ החיים', על מערת קבורה באזור ירושלים, שנפרצה על ידי שודדי עתיקות. המערה התגלתה על ידי מטיילים והאגודה שגרה למקום פקחים, שילקטו את העצמות ויביאו אותן לקבורה.











אתרא קדישא הגר רשות העתיקות נשר ארץ החיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד