י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

גפני: העלאת המע"מ - לא על העמותות

בעקבות פניית 'איגוד הישיבות' לאתר 'בחדרי חרדים' - יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, הסיר את גזירת מע"מ מהעמותות. ההחלטה שהתקבלה: ההעלאה רק למוסדות פיננסיים ולא לישיבות • סוף טוב

גפני: העלאת המע"מ - לא על העמותות

אתמול (מוצ"ש) פרסמנו באתר 'בחדרי חרדים' פניה של 'איגוד הישיבות' לנציגות החרדית בכנסת, על מנת שזו תפעל שהגזירה שאושרה היום במע"מ, לא תעלה את הסכום אותו הם מחויבים להפריש למס הכנסה.

גידול המע"מ הוא נושא שהשפעתו על תקציבי הישיבות - קריטי. כידוע, עמותות פטורות מתשלום מס על משכורות לעובדים. המס שמשולם למדינה הוא חצי מהמע"מ. כלומר אם עד היום שילמו העמותות 7.7% מס על המשכורות, הרי שאם יעלה המע"מ באחוז שלם, ילאצו לשלם תוספת של חצי אחוז למשכורות.

בדיון שהתקיים בוועדת הכספים בנושא העלאת המע"מ באחוז, סוכם כי העלאת המע"מ לא תחול על העמותות, אלא רק על המוסדות הפיננסיים.

הדיון שהתקיים בנושא בוועדת הכספים לא כלל הצבעה, מאחר ועל פי החוק על שר האוצר לקיים הצבעה בנושא במליאת הכנסת, רק לאחר התייעצות עם חברי ועדת הכספים.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, הודיע לחברי הוועדה כי העלאת המע"מ לא תחול על העמותות והמלכרי"ם, ואמר כי הוא יקיים דיון בנושא מדיניות האוצר הקובעת את העלאת המע"מ הכללי באחוז, ובה בעת מפחיתה את מס ההכנסה ומס החברות. הדיון יתקיים בוועדת הכספים בימים הקרובים, במסגרת הדיונים הכללים בחוק תקציב המדינה.

'איגוד הישיבות' מברך על ההחלטה, ומביע תקווה כי החלטה זו היא ראשונה בסדרת החלטות שתעזור לעולם הישיבות להיחלץ מהמשבר בו נמצא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד