כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ארבע וחצי שנות מאסר לעבריין שהרג קשישה בתאונה וברח מהמקום

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, גזר ארבע וחצי שנות מאסר בפועל לנהג שדרס קשישה בת 84 וגרם למותה . עמותת אור ירוק: "על בתי המשפט למצות את הדין עם העבריינים המפקירים ולגזור את עונשי המקסימום הקבועים בחוק"

ארבע וחצי שנות מאסר לעבריין שהרג קשישה בתאונה וברח מהמקום
בועז בן ארי

השופט יואל עדן, מבית המשפט המחוזי בבאר שבע, גזר בתחילת החודש ארבע וחצי שנות מאסר בפועל על עבריין תנועה סדרתי, בעל עבר פלילי שדרס הולכת רגל בת 84, נמלט מהמקום, ואף עשה כל שביכולתו על-מנת להעלים ראיות למקרה.

הגבר הנאשם, כבן 30, הוא בעל עבר פלילי עשיר הכולל עבירות אלימות, תקיפה, גניבה, פריצות, חבלה במזיד ברכב וקבלת נכסים שהושגו בפשע. בנוסף לעברו הפלילי, לנאשם 13 הרשעות קודמות בגין עבירות תעבורה שונות, שבגינן אף נפסל רישיונו למשך חמישה חודשים, ובמהלך תקופת פסילה זו ביצע את התאונה ועבירות נוספות. בעת שאירעה התאונה, הנהג לא עצר להושיט עזרה לקשישה אלא נמלט מהמקום ואף פעל והפעיל אנשים נוספים על-מנת להסתיר מעורבותו בתאונה ולשבש את חקירתה של המשטרה.

בגזר הדין מצויין, כי מיד לאחר התאונה צעק הנהג "אין לי רשיון אני לא עוצר", ועל אף שידע כי כתוצאה מהתאונה נחבלה הקשישה חבלה חמורה, המשיך בנסיעתו, לא הזעיק עזרה, ואף ניסה להעלים את עקבותיו. הקשישה מתה מן החבלה תוך זמן קצר.

בכתב האישום כנגד הנהג, הודגש כי במעשיו פגע הנהג בערכים חברתיים מוגנים של חיי אדם, עזרה הדדית, סולידריות חברתית ומוסרית, שלטון החוק והסדר הציבורי. בנוסף, הדגיש את עבירת ההפקרה אשר מונעת עזרה מיידית לנפגע התאונה, וכי העונש הקבוע בחוק הוא 14 שנות מאסר, על מנת להגן על האינטרס הציבורי.

יש לציין, כי כתוצאה מהסדר טיעון, לא הואשם הנהג בגרימת מוות ברשלנות, אלא בהפקרה ועבירות הנהיגה בפסילה וללא ביטוח בלבד.

בטרם גזר את דינו, התייחס השופט לעבירותיו של הנהג: "בביצוע העבירות ובאופן ביצוען פגע הנאשם בערכים המוגנים אשר ביסודן- שמירה על שלמות גופו של אדם בכך שיובטח מתן עזרה רפואית מיידית לנפגע בתאונה, ובנוסף מניעת התחמקות מאחריות והקלה על רשויות אכיפת החוק בבירור האחריות לתאונה". כמו כן, הוסיף השופט כי "בביצוע עבירות של נהיגה בפסילה וללא רישיון וביטוח, העמיד הנאשם משתמשים תמימים בדרך בסכנה של ממש לשלומם, ופגע באינטרס הציבורי המובהק להגן על משתמשים בדרך".

על הנהג נגזרו ארבע וחצי שנות מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי, פסילת רישיון למשך 10 שנים, קנס של 5,000 ₪, ופיצוי לעזבונה של המנוחה בסך 50,000 ₪.

על פי עמותת אור ירוק, תאונות פגע וברח הן תופעה נרחבת בישראל. עבירת ההפקרה, גם על פי הגדרת החוק, חמורה בהרבה מעבירת הפגיעה. בישראל מתרחשות מדי שנה כ-800 תאונות פגע וברח, בהן נהרגים עשרות אנשים ועוד מאות נפצעים קשה.

עמותת אור ירוק: ""פגע וברח" אינה רק עבירת תנועה חמורה. זוהי עבירה אנטי מוסרית ואנטי חברתית, העבירה האכזרית והנבזית ביותר. על בתי המשפט למצות את הדין עם העבריינים המפקירים ולגזור את עונשי המקסימום הקבועים בחוק. על בית המשפט להעביר מסר נחרץ והרתעתי- של אפס סובלנות כלפי המפקירים פצועים בשטח ".
אור ירוק תאונת פגע וברח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד