י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ליצמן העניק אות הערכה למד"א

6000 עובדי ומתנדבי מד"א קיבלו את אות מלחמת לבנון השנייה מידי שר הפנים אלי ישי וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן.זוהי הפעם הראשונה שמד"א מקבל אות הערכה: "יש בכך תיקון עוול היסטורי"

ליצמן העניק  אות הערכה למד"א

לאחר מאבק ציבורי שנמשך שנתיים ימים יקבלו כל עובדי ומערך הכיבוי ועובדי ומתנדבי מגן דוד אדום את אות מלחמת לבנון השנייה.

סגן רוה"מ ושר הפנים אלי ישי, סגן שר הביטחון מתן וילנאי, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים לשעבר מאיר שטרית העניקו את האות לשני מפקדי הארגונים, אנשי מטה ומפקדים של שני הארגונים. בשבועות הקרובים יתקיימו טקסים מקומיים במרחבי מד"א ברחבי הארץ.

שר הפנים ח"כ אלי ישי אמר בטקס "פה מתגלה גדולתו של עם ישראל, בהתנדבותו, בנחישותו ובעוצמת אחדותו דוגמת מד"א וכיבוי. שני הארגונים פועלים בשגרה ובמלחמה במסירות נפש ובמוטיבציה שראויים להערכה ומצליחים לעשות את הלא יאומן ".

סגן שר הביטחון וילנאי אמר כי בכל קונפליקט עתידי, גדול או מצומצם, העורף תמיד יפגע בצורה זו או אחרת, לכן צריך להיערך כראוי על מנת לצמצם את הפגיעה. הוא שיבח במילים חמות את מסירותם של אנשי מד"א והכבאים שמחרפים נפשם להצלת אנשים ואת רצינות הכנותיהם לכל תרחיש אפשרי ושהוצגה בתרגיל "נקודת מפנה 3".

הנציב רב-טפסר שמעון רומח נשא בטקס דברים בשם שני הארגונים ואמר "הכבאים ואנשי מד"א הם לוחמי עורף אמיתיים". לדבריו, במלחמות הבאות, אם חלילה יפרצו, מי שיכריע את המערכה הם לא הטנקים אלא רכבי הכיבוי והאמבולנסים. רומח הדגיש כי קבלת האות לכלל מערך הכבאות ומד"א לא הייתה מובנת מאליה "נאלצנו להיאבק על מנת לזכות בהכרה זאת. והיא באה. הכרה והוקרה. "השתתפתי בארבע מלחמות ואני גאה יותר מכל לענוד את אות מלחמת לבנון השנייה שניתן לי לא כאדם פרטי אל כמייצג ארגון" סיכם בהתרגשות הנציב.

יודגש, כי זו הפעם הראשונה שעובדי שני הארגונים נמצאו זכאים לענוד אות מלחמה של משרד הביטחון בדומה לחיילי צה"ל, משטרת ישראל וגורמי החירום האחרים.

לאות נמצאו זכאים 6,000 עובדים ומתנדבים ממגן דוד אדום, 1624 כבאים, גמלאים, מתנדבים ואנשי מטה נציבות כבאות והצלה, ו-187 עובדי קק"ל שהשתתפו בכיבוי הדליקות ביערות הצפון.
כזכור, על פי אמות המידה שקבעה וועדת השרים לסמלים וטקסים הוגבל מתן אות מלחמת לבנון השנייה רק למי ששירת בחזית הצפון במשך 8 ימים ברציפות.

כתוצאה מכך הופלו לרעה כל עובדי גופי החירום האזרחיים-כבאות ומד"א-שנטלו חלק במאמץ המלחמתי לאו דווקא בחזית הצפון. בסופו של דבר אמץ משרד הביטחון את עמדתם של רומח ובין ושנה תקנה שמאפשרת חלוקת האות לכלל עובדי מערך הכבאות ומד"א.בחודש ינואר השנה אישרה ועדת חוץ וביטחון של הכנסת תיקון לחוק לפיו כל עובדי מערך הכבאות ומד"א יקבלו את אות מלחמת לבנון השנייה.

נתן קודינסקי, מנהל מח' ההדרכה במד"א, שעובד על פרויקט ארכיון למד"א הפיץ ידיעה שהתפרסמה בשנת 1935 בעיתון דבר מאת נ.וינר ובה הוא כתב "כתאומי סיאם מחבורים הם יחד, תחת קורת גג אחת...מכבי אש ואגודת מגן דוד אדום". מה שהיה הוא מה שישנו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד