כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בכירי חברת ב. יאיר חשודים בהלבנת הון

הוסר צו איסור הפרסום: בכירי חברת הנדל"ן הגדולה, ב. יאיר, חשודים בהלבנת הון ושיתוף פעולה עם העבריין יצחק אברג'יל • החברה מעורבת בפרוייקטים גדולים לציבור החרדי, בירושלים, רמת בית שמש וגבעת זאב • הרוכשים חוששים: "תחזור לנו כאן פרשת חפציבה שנייה" • הושעה המסחר במניות החברה בבורסה

אילוסטרציה. צילום: פלאש90
אילוסטרציה. צילום: פלאש90

הותר לפרסום: החברה הציבורית שבכיריה מבעלי השליטה חשודים בהלבנת הון יחד עם העבריין יצחק אברג'יל, היא חברת הבנייה ב. יאיר. מאז נעצרו הבכירים ועד להפסקת סחר המניות בבורסה, ירדה מניית החברה ב-5.7% במחזור של 18 אלף שקל, לאחר שאתמול קרסה המניה ביותר מ-20% במחזור של מעל מיליון שקל.

עד כה, בשל צו איסור הפרסום של בית המשפט לא ניתן היה לחייב את החברה בפרסום דו"ח מיידי מצד החברה, או להשעות את ניירות הערך שלה ממסחר, מחשש שהדבר יזהה מיידית את החברה ויביא בכך להפרת צו איסור הפרסום.

מיד לאחר הסכמת המשטרה להסיר את צו איסור הפרסום, נעתר בית המשפט לבקשה חדשה מטעם החברה לאסור בין היתר פרסום כל מידע שעלול להביא לזיהוי החברה.

מרגע זה פעלה רשות ניירות ערך להגשת בקשה דחופה לבית המשפט על מנת שיתיר השעיה של המסחר בניירות הערך של החברה וכן יסיר את צו איסור הפרסום כדי שניתן יהיה להורות על דיווח מיידי של החברה. לעמדת הרשות, לא ניתן לנהל מסחר תקין על בסיס שמועות ומידע לא שוויוני בין המשקיעים, ולפיכך חובת הדיווח גוברת על האינטרסים בהותרת צו איסור פרסום על זהות החברה והחשודים.

בעקבות שיחות בין הרשות והחברה, הסכימה החברה לוותר על צו איסור הפרסום, והודעה על כך נשלחה לבית המשפט. עם קבלת החלטת בית המשפט על ביטול צו איסור הפרסום, הגישה החברה דו"ח מיידי בדבר החקירה.

החברה מעורבת בפרוייקטים ששווקו לציבור החרדי במרכז ירושלים, רמת בית שמש וגבעת זאב. בקרב הרוכשים שוררת דאגה. "אני מקווה שלא תחזור כאן פרשת חפציבה שנייה", אמר יוסף לב, מהרוכשים בפרוייקט של החברה בירושלים: "אני מקווה שהחברה לא תיקלע לקשיים בעקבות הפרסומים והחקירות נגדה".

ראש אגף המבצעים בזק"א חיים ויינגרטן, תושב גבעת זאב ופעיל פוליטי ביישוב אומר: "מאוד חששנו תחילה כאשר שמענו את החדשות, אך מאחר ומדובר בחברה ציבורית בה המנכ"ל הוא ממונה בלבד, אנו מקווים שגם אם ייאלצו להחליף מנכ"ל הדבר לא ישפיע על החברה. מעבר לכך, מדובר בבעיות המרוכזות בעיקר ביחידת התכנון של החברה, החברה הבונה רשומה כחברה נפרדת ולכן אנו מקווים שהקשיים לא יקרינו עליה.

"מעל הכל, הרוכשים דאגו להצטייד בערבות בנקאית שתכסה אותם במקרה שיתגלו בעיות בחברה. ומשכך - החשש היחיד הוא עיכובים בבנייה אך בשונה מאשר בחפציבה כאן אין חשש להפסד הדירה כולה".

עורכי הדין רונאל פישר, רות דוד-בלום ונטלי שטרול, סנגוריהם של העצורים ושל חברת הנדל"ן "ב. יאיר", הכחישו את החשדות נגד אנשי החברה. "הטענות והחשדות הם עורבא פרח".
אברג'יל בנייה חשש חברה הלבנת הון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד