י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

עוברים? איך להשביח את הנכס לפני מכירתו

אנשים רבים מנצלים את חודשי העונה החמה, טרום פתיחת שנת הלימודים, לעבור לדירה החדשה ולהתמקם בה • לקראת עונת מעברי הדירות, עצות שימושיות להשבחת נכס לפני מכירה

עוברים? איך להשביח את הנכס לפני מכירתו
השבחת נכס

לאלו המוכרים דירתם ומעוניינים להשביח את הנכס לפני מכירה מציעה אורנית ליבנה בכור – מנהלת תחום אדריכלות והשראה בחברת נירלט, לעצב במינימום הוצאות ומעניקה טיפים ועצות שימושיות כיצד לעשות זאת:

•לכו לפי קונספט עיצובי, הדורש מינימום של אלמנטים. לדוגמא עיצוב נקי, הנותן לבית מראה מאוורר ודורש מינימום של אביזרים. הוסיפו רק מספר אלמנטים עם נוכחות עיצובית מרשימה לחלל.

•הימנעו מלהשקיע בפריט אחד יותר מידי, במקום זאת, הקדישו תשומת לב לתפאורה הכללית. רצוי באמצעות אלמנטים שאפשר להוסיף לבד. ניתן לחדש רהיטים ולהוסיף דקורציה בעלות נמוכה כמו כריות נוי, שטיחים ותאורה דקורטיבית.

•השתמשו בגוונים ובטקסטורות שונות. גווני הקירות בארץ עשו דרך ארוכה מהשימוש בצבע הלבן בלבד. בשנים האחרונות השימוש בגוונים מתרחב ומוסיף צבע ועניין לבית. בדירות שכורות בהם אנו רוצים להשקיע מינימום אך עדיין לקבל מראה מעוצב, השימוש בגוונים ובטקסטורות שונות הוא הפתרון המתאים. בהשקעה כספית נמוכה אנו יכולים לשלב שני גוונים או לבן וגוון נוסף חזק יותר ולתת לחדר מראה מעוצב ושיקי. הפתרון הזה הוא זול וקל ליישום. כמובן שאנו יכולים גם להגדיל ולהוסיף טקסטורות שונות ולתת עוד עניין לבית.

•רעננו את הקירות. מסגרות, תמונות וחפצי חן, צבועים בטכניקות שונות, חוברים יחד על קיר ועושים אותו מעניין ומרענן. להלן כמה רעיונות: פסים זה מקסים - על קירות, רהיטים ומסגרות. עם פתחו של הקיץ מתחזקת המגמה סביב חבלים וים - מחוררים את מסגרת התמונה ברווחים קבועים, עם המקדח הכי דק שיש ומשחילים חוט שמשון. חיות עץ ניתן לרכוש בחנויות רבות. תולים על הקיר, על מתלים ליצירת אווירה.









•הבלטה והדגשה , הרשו לעצמם את החופש לדמיין, להעז ולפרוץ את השגרה - על ידי בחירת צבעים מתאימים, מתן הטקסטורה הרצויה לקירות ולמשטחים וכן בחירה נכונה של פריטי עיצוב וריהוט והתאמתם לרוח הסגנון והמקום – נוכל לתת אוירה מיוחדת ומעוצבת במינימום עבודה. אין צורך לצבוע את כל הבית, מספיק להדגיש ולהבליט קיר אחד, קורה, קיר חוצה, נישה, קיר מעוגל, קיר של גב מיטה, משקופים ועוד. קיר עם טקסטורה הופך לדומיננטי, לכן בחללים קטנים מומלץ לטפל רק בקיר אחד ובכל מקרה כדאי לשמור על מינון של 30%-10% של קירות עליהם מיישמים טקסטורות מיוחדות. הטקסטורה צריכה להתאים לאופי הבית ולסגנון העיצוב שלו. מומלץ ליצור התאמה בין החומרים שבהם משתמשים לריהוט וכדומה לקירות. שמירה על עיקרון זה מסייעת להתאמת צבעים וחומרים. לדוגמא, במטבח גדול שהארונות בו מצופים פורמייקה בצבע דומיננטי ומבריק, מומלץ ליצור גם בקיר אלמנט צבעוני ומבריק. כך נוצרים אלמנטים דומיננטיים שאינם מתחרים זה בזה, אלא מחזקים זה את זה.

•השקיעו בכניסה לבית - אחרי הכול שם נקבע הרושם הראשוני, שאין כמותו לקביעת הדעה על כל יתר הבית. בכניסה נרצה לתת תחושה של קבלת פנים - צביעת הדלת (פלדלת / רב בריח) יכולה לסייע לנו במשימה זו. כל דלת ולו הפשוטה ביותר ניתן לשדרג בעזרת צבע דלתות עץ ניתן לכסות בצבע חדש ומבריק למראה המתוחכם או בצבעי מט

•רעננו את המטבח- במטבח חשוב לנו לתת הרגשה נעימה ומרגיעה הנותנת מצד אחד את היכולת ליצור ומצד שני את האווירה הנעימה לארוחה טובה. במקום להשקיע במטבח חדש אפשר לשפר מראה מטבח ישן ועייף על-ידי החלפת דלתות הארונות, ניקוי משטח השיש, צביעה מחודשת שלקיר אחד במטבח או צביעת דלתות הארונות. ניתן גם להחליף את ידיות הארונות ואת התאורה.





•רעננו את חדר האמבטיה חדר האמבטיה הינו אחד החדרים האינטימיים בבית בו היינו רוצים לקבל הרגשה רכה ושלווה. בעזרת טייחים טבעיים במקום קרמיקה או שילוב של צבע הנותן מראה חלק ונקי נוכל לקבל זאת. על-מנת לקבל תחושה טבעית וחמה באמבטיה ניתן במקום קרמיקה למרוח טיח ווגה על הקיר אשר מתאים לחדרים רטובים ונותן מראה טבעי. ווגה הינו טיח מינרלי המתאים לשימוש כטיח חוץ ופנים.








•בחירת צבעים - ניתן לבחור משפחה של צבעים, צבעים ניגודיים או צבעים משלימים. הבסיס לכל שילוב צבעים מוצלח הוא בחירה עקרונית של הצבע השולט בחלל. יש להשתמש בצבע זה כקו מוביל והוא יכול להופיע במקומות שונים בחלל הבית. לאחר שהוחלט על הצבע העיקרי יש לבדוק אילו צבעים אנו רוצים לשלב יחד עם הצבע, בשלב הזה חשוב לקחת בחשבון את מכלול הפריטים הנמצאים בבית, כגון: אריגים ספות, שטיחים, וילונות, תמונות ועוד. חשוב לזכור שכאשר אתם משלבים יותר משני גוונים חשוב להגיע לאיזון ומומלץ להשתמש בצבעים בוהקים וחזקים במינונים נמוכים, בנוסף חשוב להתייחס להשפעה של צבע על צבע אחר כיוון שישנם גוונים עם נטייה להאפיל על גוונים אחרים. להדגשת אלמנטים עיצובים אפשר להשתמש בקונטרסטים, אפקט זה מתקבל משימוש בצבע בהיר ליד כהה על-ידי שימוש בגוונים משלימים למשל אדום וירוק, כחול וכתום, סגול וצהוב נותן צבעוניות דומיננטית ומלאת אוירה. בתחום הצבע מקובלת החלוקה לצבעים חמים וקרים, החמים מבוססים על טונים של גווני האדום-צהוב- כתום והקרים על טונים של ירוק וכחול. חללים הצבועים בצבעים חמים יהיו בד"כ כלל מזמינים ויתנו תחושה של נוחות ואילו חללים הצבועים בצבעים קרים יהיו מתוחכמים ו"רעננים" יותר וישדרו אווירה של שלווה ורגיעה.

לפני שתתחילו הקדישו עוד מבט לחדר ובחנו:

1.האם החדר הוא צפוני או דרומי? חדר דרומי הוא שטוף שמש; בעוד שחדר צפוני יכול להזדקק ל"חימום האווירה".

2.האם הגוון מתאים בכל תאורה? בחנו את הצבע הנבחר, הן בתאורת יום טבעית והן בלילה בתאורה הקיימת.

3.כמה מרווח החדר? צבעים בהירים יצרו תחושה מרווחת יותר ויאירו את החלל, והכהים בדיוק להפך.

משמעות הגוונים בחלל – איך להגדיל חלל קטן

בעולם ללא גוונים היה הבית אפרורי וחסר חיים, והאווירה הכללית נטולת חיוניות והשראה. אך למזלנו העולם שלנו עטוף גוונים וממש כמו תבלינים לאוכל, גם הם מוסיפים טעם לחיינו.

לגוון חשיבות רבה בעולם בו אנו חיים. גוון יכול לשנות דרכי חשיבה, להשפיע על הדרך בה אנו פועלים, להעלות רמת לחץ דם או להגביר תיאבון. אנו משתמשים בגוונים כדי לסמן תנועה בכבישים, להבליט מוצרים ובכלל, גוון נמצא בכל מקום בו מביטות עינינו.


בתרבות בה אנו חיים גוון בחלל משמש ככלי עזר, המאפשר לנו להדגיש אלמנטים או לתקן פגמים. בחירה נכונה של צבע תשבור את המראה הסטנדרטי של כל חלל ותפיח בו חיים חדשים. היא גם יכולה להגדיל חללים או לחילופין להקטין אותם.

טיפים:

1.בכל הנוגע לבחירת גוונים לבית, עבדו בתוך סקאלת הגוונים הקיימת. בחנו מה גוון הרצפה, הריהוט, הטקסטיל ואיזה גוון חדש ישתלב עם הצבעוניות הקיימת.

2.תאורה – תאורה בהירה ששוטפת את החלל באור יוצרת חלל פתוח יותר. לצורך כך ניתן להשתמש בגופי תאורה המטילים אור על הקירות מלמטה ובכך יוצרים אלומה שנפתחת כלפי מעלה ומעניקה תחושה פתוחה יותר.

3.במטבח קטן מומלץ שלא להשתמש בחומרים "כבדים", או לפחות לעשות זאת בעדינות רבה. עץ בצביעה אטומה בגוון בהיר ישדר קלות. גימור מבריק מחזיר יותר אור, ולכן נתפס כקל יותר ואינו מכביד על חלל המטבח הקטן.






לדברי ליבנה בכור: "בעזרת צבע אפשר למנף ושלדרג כל חלל. על אף התפיסה הרווחת שלחלל קטן עדיף גוונים בהירים, אני ממליצה דווקא בחלל קטן לתת לצבע לגנוב את הפוקוס מגודל החדר. גוון כהה יוצר רצף ואחידות ומטשטש את פינות החדר. שימו לב שגוון כהה במיוחד יהיה יפה עם קרניז התומך במפגש בין התקרה לקיר, או לחילופין צבעו עד כ 20-30 ס"מ מהתקרה והשאירו בורדר רחב בגוון התקרה."

עיצוב נדלן נכסים הבית השבחת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד