י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

התזונה כחלק מתהליך הטיפול למיצוק העור

עור הפנים רגיש במיוחד, ומשמעותי למראה חלק ונאה • כיצד תשמרי עליו מבעוד מועד?

התזונה כחלק מתהליך הטיפול למיצוק העור
רערע

עור פנים חלק, זוהר וצעיר למראה, מסייע רבות לשיפור המראה הכללי שלנו וכן להעלאת ביטחוננו העצמי וההערכה העצמית שלנו. הזדקנות העור, התלויה גם בגורמים גנטיים וגם בגורמים סביבתיים שונים, מתחילה כבר בגיל 25 וניכרת בסביבות גיל ה-30.

בגיל זה יש האטה הדרגתית בייצור הקולגן והאלסטין, סיבים האחראים על האלסטיות של העור, והם הולכים ומתנוונים עם השנים, העור מתחדש בצורה פחות טובה, מאבד את היכולת לאחוז במים, והופך להיות דק יותר ובעל מראה דהוי.

לעור יש "זיכרון". הוא זוכר כיצד התנהגנו כלפיו וטיפלנו בו בשנים עברו. גורמים משפיעים המטביעים את חותמם על העור הם: חשיפה ממושכת לשמש, עישון, הורמונים, תזונה ועוד.

כלומר, אם עד גיל 30 נחשפנו לשמש ללא הגנה ואכלנו ג'אנק פוד, אך נזכרנו בגיל 30 לשנות את דפוס חיינו ולהישמר משמש או לאכול בריא יותר זה מעולה אך העור יתנהג כמו עור פגוע שמש, ויזכור את כל מעללינו..

בנוסף, במהלך השנים מאבדים השרירים את הטונוס שלהם ונעשים רפויים יותר. שכבת השומן הולכת ופוחתת, ועל כן העור נעשה שקוע יותר. במציאות, אנו רואים זאת לרוב בגילאים יותר מאוחרים, לקראת סוף שנות ה-50 ותחילת ה-60.

אחד האמצעים למניעת הזדקנות העור שאנשים נוטים לזלזל בו, הוא ניקוי העור בצורה מעמיקה והזנה קבועה שלו באמצעות תכשירים המכילים מרכיבים פעילים אשר מנקים אותו ופותחים את נקבוביות העור, ובכך מונעים הצטברות של שומן ולכלוך על פני העור. ככלל, שינה עם עור לא נקי או עור עם איפור מאיצה את הזדקנות העור.

חשיבות האלסטין והקולגן לעור
גמישות העור ומרקמו נקבעים בעיקר מרמת רקמת החיבור המכילה בעיקר חלבונים כגון קולגן וחומצה היאלרונית. חלבונים אלה נמצאים בכל חלקי גופנו, ובתהליך איטי אנו מאבדים מרמתם, בין השאר בשל הנזק של הרדיקלים החופשיים – שהינם מולקולות שמזיקות לרקמות, מזרזות את ההזדקנות וגורמות לתהליך שמקובל לקרוא לו "חמצון". רמה מועטה של קולגן תגרום למראה פחות גמיש של העור, כלומר "נפול" וחרוש קמטים.

כלומר, עלינו להילחם ברדיקלים החופשיים על מנת להאט את הזדקנות העור.

קיימים סוגי מזונות, בעיקר כאלה המכילים ויטמינים מסוג A,E,C התורמים לשמירה על רמת הקולגן בעור באמצעות נטרול רדיקלים חופשיים, ובכך תורמים לשמירת המראה הרענן והצעיר של עור הפנים. ניתן גם להשתמש בתכשירים מקומיים (קרמים) המכילים נגזרות פעילות של הוויטמינים הללו, אשר נספגים לתוך העור, ולאורך שנים עוזרים למזער את פגעי הזמן.

ויטמינים ומינרלים הנלחמים ברדיקלים החופשיים בעור
שילובם של ויטמינים A,C,E יעיל מאוד כנוגדי חמצון. כשהם נלקחים יחד, יעילותם רבה הרבה יותר מאשר כל אחד מהם בנפרד. ויטמין A קיים בפירות ובירקות כתומים - גזר, מנגו, אפרסמון וכו'. בנוסף להיותו נוגד חמצון, ויטמין A גם מסדיר את התרבות התאים בעור.

ויטמין C ניתן לצרוך מפירות הדר בנוסף להיותו נוגד חמצון, ויטמין C חיוני לצורך ייצור חלבון הקולגן ותחזוקתו וכמו כן לריפוי דלקות, פצעים וחתכים. ויטמין E נמצא באבוקדו, בבוטנים, שקדים, וכן בשמנים צמחיים (כמו:שמן זית, שמן נבט חיטה, שמן חמניות ועוד).

נוגד חמצון יעיל נוסף הוא המינרל סלניום המצוי בבצל, בשום ובגרעיני חמניות. הצבע האדום, נחשב לנוגד חמצון חזק. אפשר לקבלו ממאכלים העשירים בו, כמו עגבניות, דובדבנים, יין אדום.
עור בריא הוא עור שבו קיימת התחדשות תאים כל הזמן ובנייה מחדש, וכן ויסות נכון של השומן בעור.

גורמים נוספים המשפיעים על העור הם מתח ולחץ, העלולים לשבש את ויסות השומן בעור הפנים ולגרום להופעתם של פצעונים (אקנה).

טיפים לשמירה על עור בריא:
1. הימנעו מעישון. בנוסף לכל הסכנות הטמונות בעישון, הוא גם גורם להזדקנות מהירה של עור הפנים וליצירת קמטים סביב השפתיים עקב פעילות חוזרת ונשנית של כיווץ השפתיים.

2. מומלץ למרוח על הפנים קרם הגנה משמש לפני כל יציאה לשמש.כאמור, נזקי השמש מצטברים לאורך השנים. גם בדרך לעבודה, לסופר, בזמן תליית כביסה אנו חשופים לקרינת השמש ולנזקיה. יש להשתמש בתכשיר המיועד לעור הפנים, כלומר בעל מרקם עדין ולא שומני מדי. ולמרוח אותו כעשרים דקות לפני החשיפה לשמש.

3. מומלץ לשטוף את הפנים במים ובסבון פנים עדין פעם ביום, רצוי בערב, להסיר שאריות אבק, שיער, איפור ועוד.. ולמרוח לאחר מכן קרם לחידוש השכבה הקרנית של העור, וזאת כדי לתת גירוי לייצור תאים חדשים בעומק העור, מהשמש ממראה רענן יותר של העור, ומכין את העור לקליטה מירבית של חומרים מתקנים.

4. שימוש קבוע בתכשירים המכילים פפטידים – אלה האחראים על שיפור תפקוד התאים ותאי העור, יעניק מראה צעיר ובוהק יותר של העור וישפר את הקמטוטים.

5. תזונה נכונה, מאוזנת ובריאה במקביל לשתייה מרובה ישפרו לאין ערוך את הבריאות הכללית ואת מראה העור.

6. פעם בחודש-חודש וחצי מומלץ לעשות טיפול למיצוק העור בקליניקה, החומרים לשימוש בקליניקה הינם חזקים יותר ופעילים יותר מאלה שאת מטפלת בביתך.

הטיפול בקליניקה, משלבת פיסות חדשניות וחומרי גלם בעלי חדירות טראנס דרמאלית ונעשה ב-9 שלבים ועל ידי קוסמטיקאית רפואית מוסמכת.

הטיפול מבוסס על חימום תת-עורי של הרקמה כדי לגרות ייצור מוגבר של קולאגן ואלסטין. בהתבסס על המחקר הקליני האחרון, בתחום עבודת התאים הפיברובלסטים (התאים האחראים עלי יצור קולאגן ואלסטין) שימוש בנוגדי חמצון פעילים במיוחד ונאורופפטידים, בשילוב אומגה 3,6,9 נלחמים בהצלחה בנזקי הרדיקלים החופשיים.

נכתב על ידי ליאורה אושרי, מנהלת מקצועית במרכזי 'דרמה קליניק'
עור בריאות תזונה קליניקה טיפוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד