י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אל תשכחו - החיים שלנו תותים

מרדכי רוט ממליץ לזכור תמיד שבסך הכל המצב בסדר, ולא להבין את זה רק כששומעים על אסונות, חלילה

אל תשכחו - החיים שלנו תותים

ישבתי השבוע בפגישה עם חבר טוב כשלצערי הוא בחר לספר לי שקרוב משפחתו חלה במחלה הארורה. אני מודה שנשימתי פסקה לרגע מרוב צער. מאחר ואני מכיר את האדם המדובר באופן אישי לקחתי את העניין ללב באופן קשה יותר.

לאחר שנרגעתי יצאתי החוצה לעולם והסתכלתי סביבי. פתאום הכל היה נראה לי וורוד. פתאום הכל היה נראה לי מואר, פתאום החיים שלי נראו כאילו הם מצופים דבש, סוכר ומרציפן.

כשעתיים לאחר מכן קיבלתי הודעה מחברת הביטוח כי התעוררה בעיה בעקבות תאונה שעשיתי עם הרכב בעבר. דבר שיגרום לי עוגמת נפש גדולה, התעסקות מרובה ולא נעימה. אני מודה שהחזקתי את הראש לרגע התחלתי לכעוס ולהתעצבן. אבל נרגעתי מהר, פתאום אמרתי לעצמי ממה אתה מתרגז?? יש לך ילדים בריאים ושלמים, קמת בבוקר בריא ומחייך. כל האיברים שלך מתפקדים. יש לך אוכל במקרר וגם אחרי כל הכאב ראש שייגרם לך מהסיפור שצץ עם חברת הביטוח עדיין תחיה בעזרת ה', עדיין תהיה בריא בעזרת ה' והכל יהיה בסדר.

אז על מה הלחץ? על מה העצבים?

לאחר מכן התחלתי לחשוב עם עצמי מדוע אנחנו צריכים לשמוע אסונות כדי לקבל פרופורציות על החיים שלנו? למה אנחנו לא יכולים להיות שמחים בחלקנו באופן טבעי?

כל אדם בר דעת יודע שנפש בריאה מתחילה בשמחת חיים ובהכרת הטוב. כדי שתהיה לנו נפש רגועה ונוכל לחיות ללא לחצים כדאי לנו ומומלץ לנו להסתכל יותר על הצד החיובי של החיים. אם ככה מדוע אנחנו לא עושים זאת? למה אנחנו מתלוננים בלי הפסקה ורק כאשר אנחנו מקבלים סטירת לחי בדמות אסון אצל אחר או בעיית בריאות חלילה זה מאפשר לנו לעצור את המירוץ ולהודות ולחייך על מה שכבר יש לנו?

מטבענו אנחנו פחות מסתכלים על הטוב ויותר מתמקדים ברע. זה בד"כ מגיע מהרצון שלנו להניע את החיים שלנו קדימה במטרה לדחוף הכל קדימה, אנחנו מתמקדים בחלק הרע ומנסים לשנות אותו. הבעיה היא שזה לא משנה כלום! הנפש שלנו צוברת מרמורים וחוסר נעימות שרק גורמים לנו לא להתקדם הלאה בחיים למקומות טובים יותר.

לעומת זאת כשאנו בוחרים להתמקד בטוב - טוב לנפש שלנו, היא רגועה יותר וקל לנו לעשות וליצור דברים טובים יותר, קל לנו להיות סבלניים יותר כלפי עצמנו וכלפי הסביבה, יותר קל לנו לשמוע ביקורת בונה, יותר קל לנו ליזום וליצור. אנחנו הופכים לאנשים טובים יותר.

אחד הדברים הראשונים שאני מלמד אנשים שבאים אלי הוא קודם כל ולפני הכל להתמקד בטוב, להודות על מה שיש לי ביד היום לפני שאני שופך את כל התלונות שלי. להכין רשימה של הדברים שטובים לי ולקרוא אותה לפחות פעמיים ביום ואז כשאני שופך את כל מה שלא טוב לי במטרה לשנות ולשפר - אני באמת יכול להגיע ליעדים טובים של שיפור והתקדמות. ככל שאני יותר רגוע ופחות לחוץ ככה אני יותר יעיל.

ועוד משהו שחשוב לזכור, אנחנו מאמינים באמונה שלמה שהכל מאיתו יתברך והכל לטובה ואם ככה מה ייתן לנו שנילחץ? רק נהרוס לעצמנו את הגוף והנפש. וכבר ראינו עשרות מחקרים על השפעת הלחץ והעצבים על האדם. ואם זה לא עוזר לנו לא במובן הרוחני ובטח שלא במישור הגשמי אז מה הטעם בכך?

ממליץ בחום לכולנו לזכור את הטוב שבורכנו בו ולא לחכות לאירועים קשים שיזכירו לנו. לפני הכל. ורק אח"כ להתעסק בטרדות החיים - אתם תראו ותרגישו אנשים שונים לחלוטין.

מרדכי רוט הינו מטפל רב תחומי ברפואה טבעית, מטפל בבעיות גב וצוואר, התעמלות רפואית, סכרת וירידה במשקל, מאמן אישי בגוף ונפש ומחבר הספר 10 דקות לבריאות שלך. 0527171294
תותים אסונות חשיבה חיובית חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד