כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

החרדים הצטרפו לצעדת השוויון • "התקצוב הנוכחי בלתי נסבל"

ראשי הרשויות החרדיות אבוטבול, רובינשטיין, פרוש, רייך וגרשי השתתפו הבוקר בצעדה בה פתחו ראשי הרשויות עד לירושלים • הדרישה: שינוי שיטת התקצוב, המעניקה העדפה לערים מבוססות • יו"ר האופוזיציה השתתף גם הוא בצעדה

החרדים הצטרפו לצעדת השוויון • "התקצוב הנוכחי בלתי נסבל"
ל

ראשי הרשויות המקומיות החרדיות מצטרפים הבוקר (ג') למאבק לתקציב דיפרנציאלי של ראשי הרשויות החלשות, ודורשים שינוי בחלוקת התקציבים.



במצעד המחאה משתתפים ראש העיר אלעד ישראל פרוש, ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין, ראש העיר בית שמש משה אבוטבול, ראש מועצת רכסים יצחק רייך וראש המועצה בעמנואל עזרא גרשי. בצעדה שותפים ראשי מועצות ברחבי הארץ, ראש ההתסדרות ניסנקורן שהגיע אתמול, יו"ר 'המחנה הציוני' בוז'י הרצוג, איש מרצ ופעיל תנועת הפריפריות אבי דבוש, וארגונים חברתיים נוספים.

ראשי הרשויות דורשים להנהיג תקצוב דיפרנציאלי, זאת מאחר שהמצב כיום מנציח פערים, והם דורשים הגדלת התקציב על חשבון התקציב שמקבלות הרשויות הגדולות והמבוססות. זעקת ראשי הרשויות היא על המצב כיום, בו התקצוב לתיכונים הוא אחיד לפי מספר התלמידים, דבר שמגביר את הפערים כאשר רשות מבוססת יכולה להשקיע יותר בחינוך, לעומת רשות חלשה שאין לה תקציב לכך והחינוך נפגע.

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול אמר: "אני רואה בחיוב את המאבק שנותן ביטוי למצוקה הקשה של הרשויות החלשות לעומת הרשוית השבעות והגדולות, רק תיקצוב נכון וצודק יוכל לשנות את המציאות המרה אני קורא לחכי"ם היקרים החרדים שלנו ולשאר חברי ראשי הרשויות המקומיות להתאחד סביב מאבק צודק זה". אבוטבול אף החמיא לשר הפנים דרעי על הקייטנות המוזלות שהנהיג.

ראש עיריית ביתר עילית ויו"ר פורום הרשויות החרדיות במרכז השלטון המקומי מאיר רובינשטיין: "שיטת התקצוב הנוכחית הינה אבסורד בלתי נסבל. לא יתכן שרשויות חזקות, בדירוג סוציואקונומי גבוה, יקבלו את רוב תקציבי הסיוע במקום הרשויות החלשות הזקוקות לסיוע כאוויר לנשימה. הנוסחה הקיימת שערורייתית, צריך להתאימה למציאות ולתכנן את תקציבי האיזון בהתאם לצרכי הרשויות".

מיכאל ביטון, ראש מועצת ירוחם וממובילי המחאה אמר כי "אי השוויון בחינוך וברווחה קיים במדינה עשרות שנים, לכן התיקון שלו לא יקרה ביממה, הוא יתפרש על תכנית חומש שצריכה לבוא גם בחינוך הפורמלי וגם בחינוך הבלתי פורמלי".

בהתייחסו לפעולות המאבק אל מול הממשלה אמר ביטון "הגשנו לממשלה תכנית של השקעות בהיקף של 5 מיליארד שקלים בחינוך וברווחה, במטרה להקטין את ההשתתפות העצמית של הרשויות שאין להן את המשאב להביא את העובד הסוציאלי. לשמחתי, אני רואה שהשר הכחלון בעד הנושא והכניס את זה למצע של כולנו, גם השר בנט החל ללמוד את הנושא בשבועות האחרונים. השר חיים כץ אפילו לא התעניין. אם השר כץ ברווחה לא שואל מה קורה בקהילות אני די מודאג."

ראש העיר אופקים איציק דנינו התייחס ליוזמת ה'תקצוב הדיפרנציאלי' ואמר כי "היא נולדה בכדי לתקן עוול היסטורי שנעשה לערים המתמודדות עם אתגרים חברתיים וכלכליים. הפערים בישראל הם איום קיומי וההתמודדות עם האיום מחייבת ביצוע מהלך דרמטי וצודק שמטרתו להצעיד קדימה רשויות חלשות יותר שתקציבן בתחומים רבים, ובפרט בתחום החינוך, נמוך בצורה משמעותית".

פנינה פויפר, פעילה חברתית חרדית שהשתתפה הבוקר בצעדה אומרת ל'בחדרי חרדים' כי "הגעתי לצעדה ביום שהגיעו אליה ראשי הערים החרדיות. היו שם כולם - מתנועת הקיבוצים דרך ראש מועצת גוש עציון, כדי לחזק את הקריאה לממשלה לתת לכל ילד במדינה הזו הזדמנות שווה. בלי קשר למגזר או מיקום בארץ".

ראשי הרשויות החרדים בצעדה






צעדת השוויון ראשי רשויות חרדים תקציב עיריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד