כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

חושבים שאתם האקרים? השב"כ מחפש אתכם

אם יש לכם ידע בפריצות מחשב - יתכן ותוכלו לעשות זאת באופן חוקי, אם תתגייסו לשורות השב"כ

יורם כהן הבוקר. צילום: חן גלילי
יורם כהן הבוקר. צילום: חן גלילי

כחלק משבוע הסייבר הלאומי השנתי באוניברסיטת ת"א, אמר הבוקר (ג') יורם כהן, ראש השב"כ אשר סיים תפקידו לאחרונה, כי "השב"כ מוכן להעניק רישיון חוקי להאקרים המעוניינים להתגייס לשורותינו".

"אנחנו תמיד יודעים מי נמצא מאחורי מתקפה קיברנטית מכל סוג שהיא, גם אם זה לוקח זמן לגלות. בסופו של דבר אנו מצליחים וזאת באמצעות שימוש מגוון שיטות נרחב. אנו מתמודדים עם האתגרים והאיומים הקיומיים בצורה יצירתית תוך שימוש במודיעין רב. מזה כעשור אנו משתמשים בסייבר ובשיטות חדשות של יכולות מודיעיניות במרחב הקיברניטי. השב"כ מוכן אפילו להעניק רישיון חוקי להאקרים המעוניינים להתגייס לשורותינו ולהיות הטובים שבטובים", כך ציין הבוקר יורם כהן, ראש השב"כ לשעבר במסגרת שבוע הסייבר הלאומי השנתי של המרכז למחקר סייבר באוניברסיטת ת"א, מטה הסייבר הלאומי במשרד רה"מ ומשרד החוץ.

כהן הוסיף ואמר כי "מעבר לשימוש בסייבר כחלק מההגנה, הסייבר משמש גם כחלק מהיכולות ההתקפיות לארגון השב"כ ולכן עלינו להיות פרואקטיביים ומהירים. הפרואקטיביות באה לידי ביטוי גם באמצעות פיתוח מרכז סייבר שעובד 24/7. מדובר בזרוע חשובה להתמודדות עם האיום הקיומי. הדילמה היומית עמה אנו מתמודדים היא זהה: לא ללחוץ על ההדק מהר מדי אך מצד שני לא לחכות יותר מדי. אנו מתמודדים עם כלים שונים ומגוונים".

לדבריו של יורם כהן, "אף מדינה לא צריכה להתמודד עם האיום הקיברנטי לבד, ושיתוף פעולה הינו חיוני לשם ההתמודדות עם האיומים".

ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי. צילום: חן גליליצילום: ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי. צילום: חן גלילי
ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי. צילום: חן גלילי

ראש אמ"ן: "צריך להיפתח יותר לשיתוף פעולה עם העולם האזרחי"
ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי, אמר הבוקר כחלק משבוע הסייבר הלאומי השנתי באוניברסיטת ת"א: "חלקים משמעותיים מאיסוף המודיעין הצה"לי משיקים ומגיעים מהסייבר וזו מגמה שתתחזק. לעומת זאת, בתחומי ההתקפה והגנת הסייבר אנחנו עדיין בתהליכי רה ארגון ויש לנו עוד מסע ארוך. סייבר הוא כפפה ליד בפעולה החשאית, הסייבר מאפשר לנו לנוע אחורה וקדימה בזמן, ליהנות ממודיעין ולהיערך לעתיד".

בתחום גיוס כוח האדם המתאים יש לנו אתגר קשה מאוד להתחרות מול כוח המשיכה של תמונות כמו מטוס 35F. בניין הכוח מחייב אינטראקציה מול יכולות האויב, מדינת ישראל הינה מדינה קטנה ואין לנו עודף של אנשים איכותיים.

עלינו לערוך שינוי ב-5 השנים הקרובות – הצבא צריך להיפתח ליותר מיזמים משותפים של מערכת הביטחון בסייבר ביחד עם התעשייה והאקדמיה וזה דורש כלים חדשים וטיפול בניגודי אינטרסים, שמירת סודות וקניין. אני חושב, שאם אנו רוצים להמשיך ולקדם את תחום הסייבר, צה"ל חייב לפתח יכולות ולעבוד עם אנשים מחוץ למערכת.

עליונות מודיעינית היא ייסוד אסטרטגיית הביטחון של ישראל והיא מושגת באמצעות שימוש נכון בסייבר וחשוב שנמצא פתרון לפתח את הסייבר בישראל בצורה שתשמר.

למדינת ישראל יתרון טכנולוגי משמעותי וזה לא דבר טבעי שכך יישמר בעתיד. איראן למשל מתקדמת טכנולוגית במהירות והמפתח שלנו הוא חינוך, חברה מדעית טכנולוגית והתארגנות נכונה. אם נתארגן לא נכון, נאפשר לאויב שלנו לסגור את הפער".

שבוע הסייבר הלאומי מפגיש מומחי סייבר וחוקרים מובילים מהארץ ומהעולם, לצד קובעי מדיניות, גורמי ביטחון בינלאומיים, דיפלומטים ואנשי עסקים בכירים לסבב שולחנות עגולים, דיונים וסדנאות שעוסקים, בין היתר, בהיבטים דיפלומטיים של טרור ופשעי סייבר, שיתופי פעולה בינלאומיים וטרור מקוון, סייבר וחינוך הדורות הבאים בתחום, משפט וסייבר בישראל ובעולם, מגמות חדשות ופתרונות חדשניים להגנה, לוחמת סייבר ועוד.
שבוע הסייבר ישראל שבכ גיוס האקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד