י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אתר 'עלי באבא' מציע: ציציות בשני דולר מתוצרת מזרח אסיה

אתר המכירות הגדול זיהה את הלהיט החדש בתחום ההלבשה - ציציות במחיר הנע בין 1.85 דולר ועד 3.6 דולר ליחידה • הבעיה: הציציות מיוצרות ככל הנראה במזרח אסיה, נקשרות על ידי גויים ומכשילות את הקונים בלבישת בגד ארבע כנפות אסור

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

אתר המכירות הבינלאומי 'עלי באבא' החל למכור ציציות, במחיר מפתיע.

האתר, שבשנים האחרונות הפך לאתר הקניות הפופולרי ביותר - בין היתר בכך ששבר את השוק הבינלאומי של המחירים על ידי הצגת מחירים זולים לכל פריט, מפתיע גם בציציות.

המחיר שנדרש באתר נע בין 1.85 דולר בהצעה הזולה ביותר, ל-3.60 דולר לציצית היקרה ביותר. כלומר בין חמישה שקלים וחצי לשנים עשר שקלים - ללא ספק שבירה של מחירי השוק בישראל.



אלא שמבדיקה שערך 'בחדרי חרדים' עולה, כי מדובר בייצור ציציות באחת ממדינות מזרח אסיה [המהוות מקור תחליפי לרוב ענף הטקסטיל בעולם] יזמים עסקיים, ככל הנראה סינים, זיהו את הביקוש לבגד היהודי, והחלו למכור אותו לציבור ככל בגד אחר.

'בחדרי חרדים' בדק עם הרב אריה לוין, רב מחלקת תשמישי קדושה ושעטנז ברבנות תל אביב, וגילה שיש בכך בעיות הלכתיות.



מחלקת תשמישי קדושה של הרבנות הראשית לת"א-יפו. מפקחת על מגוון מפעלים מכל תחומי התעשייה העומדים תחת פיקוחה ההלכתי. במסגרת זאת מתקיים פיקוח במשך השנה על שופרות למניעת שופרות פסולים, פיקוח על מזרנים למניעת איסור שעטנז ופיקוח על טליתות וציציות.

בנושא הציציות מתמקד הפיקוח בין השאר על טווית ושזירת חוטי הציצית החייבת להיעשות על ידי יהודי לשם מצוות ציצית. ייצור חוטי ציציות [למניעת שעטנז], וקשירת חוטי הציצית לטליתות, צריכה להיעשות על ידי יהודים לשם מצוות ציצית.



לכן כאשר קונים בגד בעל ארבע כנפות הנראה "כמו ציצית" ויוצר אי שם בסין או בהודו, קרוב לוודאי שהיצור נעשה ע"י כח עבודה מקומי זול שאינו יהודי, והדבר פסול לכל הדעות. "לא רק שאין מקיימים 'מצוות ציצית', אלא ניתן לעבור 'עבירת ציצית', בכך שלובשים בגד בעל ארבע כנפות שאין עליו ציצית כשרה", מסביר הרב לוין.

יש לציין כי גם טלית קטן לילדים צריכה להיות כשרה, ולכן קוראת המועצה הדתית לציבור שלא לרכוש ציציות וטליתות ללא אישור כשרות מגורם מוסמך, ובלי סיפורי עליבאבא.



קבוצת עליבּאבּא היא חברת מסחר אלקטרוני סינית שבסיסה בהאנגג'ואו, הנותנת שירותי תשלום מקוון, פורטלים בין חברות, פורטלי חיפוש קניות ושירותי מחשוב ענן. כ־80% מהקניות המקוונות בסין נעשות דרך אתרי הקבוצה.

בשנת 2005 קנתה יאהו 39% ממניות החברה תמורת מיליארד דולר. בספטמבר 2014 ביצעה הקבוצה את ההנפקה ראשונה הגדולה בהיסטוריה בבורסה לניירות ערך בניו יורק, והצליחה לגייס 25 מיליארד דולר, לאחר ההנפקה הוערך שווי החברה בכ-231 מיליארד דולר. ועד אמצע נובמבר היא כבר הייתה שווה כ-290 מיליארד דולר.
עלי באבא ציציות מכירה כשרות עלי אקספרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד