ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הניצחון של פינדרוס, המתקפה על פרוש • שמח בככר ספרא

חבר עריית ירושלים, עו"ד שלמה מליק, הודיע על פרישה ותוקף: "המתמודד החרדי על תפקיד ראש העיר הביא למצב העגום של החרדים" • דיווח נרחב, המכתב המלא

פינדרוס ולופוליאנסקי בימים טובים יותר
פינדרוס ולופוליאנסקי בימים טובים יותר



שנתיים עברו מאז הבחירות הסוערות לעיריית ירושלים. בתקופה האחרונה נראה היה כי השקט והשלווה חזרו לשרור ברחובות ירושלים המצולקים ממחלוקות ופילוגים. מחלוקות ששיסעו את הציבור החרדי, והפכו את הבחירות המקומיות לעירייה לזירה מדממת, שהותירה פצעים שטרם הגלידו.

לצד המפסידים הידועים - הציבור החרדי, המתמודד מאיר פרוש, ועוד - היו לא מעט מאוכזבים מתוצאות הבחירות. העיקריים שבהם היו חברי מועצת העיר מטעם 'דגל התורה'. היו שקראו להם 'חונטת לופליאנסקי'.

ימים ספורים לפני הבחירות ניסו אנשי החבורה לגבש יוזמות שיחזירו את אורי לופליאנסקי לכס השלטון. אך דבר לא הועיל. מאיר פרוש התעקש להתמודד - והפסיד.

אנשי לופליאנסקי, נותרו מרירים. אם לא די בהפסד הצורב, שהותיר אותם חסרי ג'ובים משמעותיים, הרי שהנהלת 'דגל התורה' הצניחה עליהם יו"ר חדש ונמרץ, שהגיע מביתר - יצחק פינדרוס.

החבורה התקשתה לקבל את מרות הבוס החדש, והוויכוחים והמריבות שהתנהלו בישיבות הסיעה, יכולים לפרנס ספר עב כרס על פוליטיקה קטנה ומכוערת.

כך או כך, הזמן עבר, והיו"ר החדש ביסס את מעמדו, למרות ההשמצות שליוו אותו לאורך הדרך הקשה והמייסרת.

היום (ד') נחתם פרק במאבקי השליטה: חבר המועצה, עו"ד שלמה מליק, מי שנחשב לאחד מהאנשים היותר קרובים לראש העירייה הקודם, אורי לופליאנסקי, הודיע כי הוא מתפטר מתפקידו בעירייה, ומפנה את מקומו לחבר הבא של 'דגל התורה' - שלמה גורא.

אשם? מאיר פרושצילום: אשם? מאיר פרוש
אשם? מאיר פרוש


פרוש? "את אשר יגורנו בא"

הפרישה הצפויה, לא יצרה הדים רבים בסיעה, ויש מי שבוחרים להבין מהפרישה בעיצומה של הקדנציה, כאילו הניפו אנשי הגווארדיה הישנה, דגל לבן בפני היו"ר החדש.

אולם, מליק מנצל את רגע הפרישה כדי להותיר אחריו ערמת ענק של האשמות, בדבר השאלה מי, לדעתו, אשם במצב הקשה אליו נקלעו תושביה החרדיים של ירושלים.

האשם המרכזי, לדעתו, הוא "המתמודד החרדי שרץ לתפקיד ראש העיר כנגד כל הסיכויים תוך דחיקת מועמד חרדי שכיהן בהצלחה". ועם פירוש וביאור, למי שצריך: המועמד שרץ הוא ח"כ מאיר פרוש, והמועמד החרדי שכיהן בהצלחה הוא ראש העיר הקודם, אורי לופיאנסקי.

במכתב, שהותיר אחריו כצוואה מן החיים, מתאר מליק את ירושלים כ"איליה קפיטולינה - עיר אלילית שנוסדה על-ידי הקיסר הרומי כ-50 שנה אחרי חורבן בית שני על חורבותיה של ירושלים עיה"ק".

לא, הוא אינו מאשים את "הקיסר החדש", קרי ברקת, שכן מעשיו נעשים בגלוי ובהתאם למצע מפלגתו, אותו הציג לעיני כל במהלך מערכת הבחירות אותה ניהל.

וכאן הוא עובר לצד 'הנאשמים'. "מי שכשל והביא למצב העגום בו נמצאים חרדי ירושלים ורבים מתושבי ירושלים הנמנים על הציבור הכללי, היה המתמודד החרדי על תפקיד ראש העיר, שרץ כנגד כל הסיכויים, תוך דחיקת מועמד חרדי שכיהן בהצלחה כראש העיר, ושלפי כל הסקרים וכל המומחים היה מנצח בהפרש גדול, זאת מבלי שלקח בחשבון את העלול להתרחש במקרה של כשלון, ולצערנו את אשר יגורנו בא".

פינדרוס (משמאל) עם חברים בעירייהצילום: פינדרוס (משמאל) עם חברים בעירייה
פינדרוס (משמאל) עם חברים בעירייה


פינדרוס? "נושא כלים של ראש העיר"

לעצם הסיבה המעשית שהביאה דווקא כעת לפרישתו, הוא מסביר כי "ראש הנציגות החרדית" - קרי, יצחק פינדרוס - הפך למעין "נושא כלים של ראש העיר, כך שכל מגע עם החרדים בכל נושא עבר דרכו, דבר שהיה נוח כמובן לראש העיר, תוך התעלמות כמעט טוטאלית משאר חברי המועצה המהווים יחד עם ש"ס למעלה משליש מחברי המועצה".

לדברי מליק, השליט הנוכחי מסתפק ב"זריקת הטבות זניחות לציבור החרדי המהווה כ-50% מתושביה היהודים של ירושלים".

במצב המתואר לעיל, מצב שנכפה על העיר בידי מי שרץ אל מול ברקת במירוץ חסר סיכוי, הוא אינו מוכן להמשיך ולהקדיש את כל זמני וכל מרצו לריק. "במצב דברים זה אעשה שקר בנפשי ואמעל בתפקידי כנציג ציבור חרדי אם אמשיך בתפקידי כמימים ימימה", מסיים מליק את מכתבו, ומפנה את כסאו, כשהוא יוצא בטריקת דלת עזה.

מתנגדיו של מליק טוענים, כי הפניית הזרקור לעבר ח"כ מאיר פרוש, שלדבריו הפסיד את הבחירות בידיים, הוא רק עלה תאנה הנועד לתרץ את התפטרותו בעיצומה של הקדנציה.

השמות הבאים ברשימת 'דגל התורה' כוללים שמות צעירים ומבטיחים, ביניהם: הרב שמואל מילר, העומד בראשות מוסדות חינוך לנוער נושר בירושלים.











תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד