י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מפלגת העבודה מציגה: "אהבל" כשק חבטות

היא מונה 13 מנדטים בסך הכל, אבל עסוקה רק בתככים • ביממה האחרונה הם שברו שיאים: בן אליעזר תקף, ברק העניש - ועיני מההסתדרות לא התאפק וכינה את ברק: "אהבל"

מזוכיסט? אהוד ברק
מזוכיסט? אהוד ברק

היא מפלגה קטנה, בת שישה מנדטים בלבד, שגם בתוכה לא חסרים סכסוכים פנימיים. בשנתיים האחרונות היא חיה ונושמת בזכות הכיסאות אליהם נדבקו אנשיה, כשתהליך השלום, שכביכול נרקם והולך, מהווה את הלגיטימציה הרעיונית עבור יו"ר המפלגה, אהוד ברק, להמשיך ולדבוק בשולחן הממשלה.

החברים, מבפנים, לא אוהבים את ההידבקות הזו. החתירות הפנימיות נמשכות והולכות זה חודשים ארוכים.

אתמול בערב, בכפר המכביה, בכנס פעילים בו השתתפו כ-6,000 פעילי תנועת העבודה, הטיל שר התמ"ת בנימין פואד בן אליעזר את הפצצה. "קיימת אפשרות של מועמד חיצוני שינהיג את העבודה", אמר, ונתן ביטוי לתחושתם של רבים לפיה לברק אין סיכוי להביא את המפלגה למקום טוב יותר מכפי שהיא מדדה בו כיום.

הוא הוסיף עוד מלח 'על הפצעים' בציינו כי בכוונתו "להילחם על הבית" ו"למנוע את בשורת השישה מנדטים" ו"להוכיח לכל המלעיזים כי דרכה של המפלגה לא משה, וכי עתידה עוד לפניה".

לא, אין לו כוונה להתמודד על ראשות המפלגה, והוא אף אינו תומך באיש מהמועמדים המתמודדים על הראשות. הוא בעד מועמד חיצוני. הניחושים של הפעילים הובילו אל הרמטכ"ל היוצא בקרוב, גבי אשכנזי (אחרי שיעבור את תקופת הצינון הנדרשת כחוק), וליו"ר ההסתדרות המצליח, עופר עיני.

מכאן עבר בן אליעזר לתיאור חי של מה שקורה כיום מאחורי הקלעים של המפלגה, תיאור שמשמעותו בעצם אמירתו, למרות שלא חידש לאיש דבר.

"גם כיום כשאנו על פרשת הדרכים הקשה ביותר שהייתה בתולדות המפלגה, ממשיכים לפעול חלק מהנבחרים בחושך ובאפלה, רוקמים מהלכים, ואף מרחיקים לכת ומזינים את התקשורת בקיטונות של בוז ושנאה כלפי המפלגה בה הם חיים ופועלים – כל זאת כדי לחרב את ביתנו. "כולנו אשמים במצב הזה, שכן במו ידינו ובהבל פינו אנחנו עסוקים זמן רב רק בחיסולים הדדיים ובהרס עצמי, מי בגלוי ביומיום ומי במחשכים", קרא.

התגובה של יו"ר המפלגה לא איחרה לבוא. הבוקר ביטל ברק את פגישתו המתוכננת עם בן אליעזר, האיש שכינה את מנהיגותו "ואקום מנהיגותי ולא ערכי".

קנס - וזהו. עופר עיניצילום: קנס - וזהו. עופר עיני
קנס - וזהו. עופר עיני

מטבעם של דברים, ביקורת פומבית מהסוג המתואר, גוררת אחריה הדים. הבוקר, בראיון לגלי צה"ל, הצטרף השר אבישי ברוורמן לדבריו של בן אליעזר. "אני מבקר בחריפות את אהוד ברק. הבעיה של מפלגת העבודה היא לא בעיה פרסונלית. אם היינו פועלים לטובת המדינה, היינו זוכים לתמיכת הציבור", אמר והוסיף כי חברי המפלגה צריכים לקחת חלק פעיל יותר בתהליך המדיני ולבחון את התנהלות המפלגה.

ההתקפות הללו מצטרפות אל ההתקפה ה'צבעונית' של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני. בראיון לערוץ 2 הגיב עיני על פרשת העובדת הזרה אותה העסיקה אשתו של ברק, נילי פריאל, בניגוד לחוק. "ברק יש לו תכונה, אין טעות שהוא לא עושה. צריך להיות אהבל כדי לעשות את זה. אמיתי! מי מביא פיליפינית? אתה יודע שזה בניגוד לחוק. אל תביא".

"זה סוג של מזוכיזם עצמי", מיהר ויצמן שירי, מקורבו של ברק, להגיב על הדברים. הוא קרא לעיני להתנצל על דבריו.

לעצם ההאשמה הגיב ברק עצמו, בהביעו תמיהה מדוע לא מאפשרים לרעייתו לשלם את הקנס, כפי שביקשה לעשות, ולא נענתה "מסיבות שאני לא מבין עד היום", דברי ברק.

"ברור שהעסקת הפיליפינית זו טעות ורעייתי הודתה בטעות לפני 10 חודשים והיא ביקשה לשלם קנס. אני מניח שאילו אצל האח של עופר עיני היו מוצאים עוזרת, מזמן זה היה נגמר בקנס", עקץ את עיני.

בהקשר לקולות העולים מתוך מפלגתו פנימה להחליפו אמר ברק: "מפלגת העבודה יש לה חוקה. יש כללים והחברים הם אלה שקובעים ולא ראיון טלוויזיה של עופר או כנס של פואד. עדיין זו המפלגה הכי מסודרת מבחינה דמוקרטית. היא אמנם לא מסודרת מבחינת השקט. לא היה שקט אף פעם, גם בזמן רבין ופרס. אני מתכוון להוביל את העבודה. מי שקשה לו יכול לצאת ואנחנו נחליף אותו".

בהמשך דבריו, התייחס ברק לדברי בן אליעזר. "יש את חופש הדיבור ויש את חופש הבחישה. אפילו רבין אישר את המציאות של חתרנות בתוך המפלגה. אני לא עיוור ולא נולדתי אתמול. חברי המפלגה שלנו אוהבים מאבקים ו-ויכוח, ופחות תחמנות וחתרנות... הייתי כבר בכל התפקידים והתפקיד היחידי שלא הייתי בו זה שק החבטות, אז אני מנסה למלא אותו עכשיו במידה מסוימת של אירוניה עצמית ובלי להתבלבל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד