ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

כל הפרטים החדשים על החקירה נגד נתניהו

היועץ המשפטי לממשלה הודיע באופן רשמי על בדיקה בנוגע לחשדות נגד ראש הממשלה. נתניהו: "גם כאן לא יהיה כלום - כי אין כלום". אלדד יניב: "אם זה היה דרעי או בניזרי כבר מזמן הייתה נפתחת חקירה רשמית"

בנימין נתניהו (יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (יונתן זינדל, פלאש 90)

הבדיקה בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמשכת, ועל פי הדיווחים הערב (ראשון) ב"חדשות 2" ו"חדשות 10", במשרד המשפטים נערכים דיונים מרתוניים בנושא.

ממשרד המשפטים נמסר: "נבקש להודיע כי בעקבות מידע שהתקבל בעניינים הנוגעים בין היתר לראש הממשלה, ושהוצג בפני היועץ המשפטי לממשלה על ידי אגף החקירות והמודיעין של המשטרה, קיים היועץ מספר דיונים בהשתתפות פרקליט המדינה, גורמים בכירים נוספים במשרד המשפטים ואגף החקירות והמודיעין במשטרה. בסיומם, החליט היועץ המשפטי לממשלה להורות על קיום בדיקה בנושא".

עוד נמסר: "יודגש כי המדובר בבדיקה וכי לא נפתחה חקירה פלילית בעניינו של ראש הממשלה. בימים האחרונים, פורסמו בתקשורת ידיעות רבות שאינן מדויקות בלשון המעטה ביחס למידע הנוגע לבדיקה ולפעולות שכביכול בוצעו במסגרתה.

"מטבע הדברים לא נוכל בשלב זה להתייחס לפרסומים אלה או לפרט בנוגע למהלכי הבדיקה. היועץ המשפטי לממשלה ער לחשיבות בהבאת הדברים לידיעת הציבור. הנושא נשקל מעת לעת בכפוף לצורכי הבדיקה".

לסיום נכתב בהודעה: "האמור בהודעה זו הובא ע"י היועץ המשפטי לממשלה לידיעת רה״מ מוקדם יותר היום".

מטעמו של ראש הממשלה בנמסר בתגובה לפרסומים: "כפי שקרה בכל המקרים הקודמים, כשייחסו לראש הממשלה נתניהו מעשים שהתבררו כעורבא פרח, גם כאן לא יהיה כלום - כי אין כלום".

על פי הדיווחים, במרכז הדיונים עומדים החשדות שייוחסו לראש המממשלה - החל מקבלת תרומות לא חוקיות וכלה בעבירות חמורות יותר. עוד דווח כי המידע הראשוני בפרשה הגיע עוד בתקופת היועץ המשפטי לממשלה הקודם, יהודה וינשטיין.

בנוסף, במסגרת הבדיקה התגלה כי ההעברות הכספיות לוו על ידי יועציו המשפטיים של נתניהו, בהם עורך הדין דוד שמרון, מה שגורם לאנשי מערכת אכיפת החוק לבדוק האם הכספים בכל זאת הועברו כחוק.

ב"חדשות 10" דווח כי במסגרת חקירתו באזהרה של איש עסקים בכיר המקורב לראש הממשלה, במסגרת חקירה כלכלית אחרת, נשאל האיש בנוגע להעברות כספים לראש הממשלה נתניהו. איש העסקים הכחיש את הטענות וגורמים במשטרה אומרים כי הנטייה היא להאמין לגרסתו.

בתוך כך, עו"ד אלדד יניב מ"העבודה" פרסם פוסט חריף בעמוד הפייסבוק שלו בנוגע לפרשה. לדבריו, "היועמ"ש והמשטרה הולכים על ביצים אבל חקירת ביבי היא בעצם בשאלה האם ביבי קיבל שוחד. עו"ד דוד שמרון בן משפחתו ומי שמחזיק בעבורו חשבונות כספים כנאמן, יהיה מנוע מלייצגו.

"כשאומרים לכם שביבי חשוד בהלבנת הון, אומרים לכם בעברית פשוטה שביבי או מישהו מבני משפחתו קיבלו כסף גדול שאין לו הסבר. כשפוליטיקאי או בן משפחתו מקבל כסף גדול שאין לו הסבר, כשפוליטיקאי או בן משפחתו מקבל כסף גדול שהוא לא מיועד למימון הפוליטיקה והפריימריס של הפוליטיקאי (שגם לזה יש כללים וחוקים וחובת דיווח) אומרים לכם בעברית פשוטה שזה בעצם חשד לשוחד".

יניב הוסיף, "במקרה של ביבי היועץ המשפטי לממשלה והמפכ"ל וראש אגף החקירות, הולכים על ביצים. לכן הם לא קוראים לחשד האמיתי בשמו ומתדרכים עיתונאים שזה חשד להלבנת הון". לדבריו, "אם זה היה פוליטיקאי כמו אברהם הירשזון או אריה דרעי או שלמה בניזרי ולא ביבי, כבר מזמן הייתה נפתחת חקירה רשמית וכבר מזמן היו מדווחים רישמית שבודקים חשדות שביבי חשוד בשוחד".

"אתם אומרים, אבל ההבדל הוא שביבי הוא פוליטיקאי שהוא ראש ממשלה. ואריאל שרון ואהוד ברק לא היו ראשי ממשלה? ואהוד אולמרט? נגד שלושתם נפתחו חקירות משטרה רשמיות וגלויות בחשדות חמורים ומיד ובלי חוכמות ובלי ללכת על ביצים. אולמרט נכנס לכלא. בן משפחה של שרון נכנס לכלא. נגד ברק נפתחה חקירה לפני שנה רק בגלל שאהוד אולמרט ריכל עליו עם שולה זקן שקיבל שוחד".

לדבריו, "מדובר בכסף גדול. גדול מדי. מעבר לים שביבי או בן משפחתו קיבלו. ומנדלבליט יצטרך לקבל החלטה שצריך להפסיק ללכת על ביצים בכל הקשור לביבי. בקרוב מאד יודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שנבדקים חשדות שביבי או בן משפחתו קיבלו כספים גדולים מעבר לים. בעצם - זה יהיה חשד לשוחד שאותו יבדקו גם אם לא יקראו לזה כך בהתחלה וימשיכו ללכת על ביצים".

יניב סיים ברמיזה: "בפרשה הזו, עו"ד דוד שמרון יהיה מנוע מלייצג את ביבי. כפי שעשה כל השנים במסירות גדולה. לא רק כי דוד שמרון הוא בן משפחה של ביבי".
חקירת נתניהו אלדד יניב שוחד הלבנת הון אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד