י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגראי"ל ענה לחולה: 'לא לאכול לפני התפילה'

יהודי שנכנס למרן הגראי"ל שטיינמן וביקש ברכה עבור חולה קיבל תשובה מפתיעה: "להיזהר מלאכול לפני התפילה". במשך היום התברר שבעניין זה בדיוק יש חולשה במשפחת החולה

הגראי"ל שטיינמן. צילום: שוקי לרר
הגראי"ל שטיינמן. צילום: שוקי לרר

לפני כמה ימים נכנס יהודי יקר אחרי תפילת שחרית לבקש ברכה וחיזוק למשפחת חולה מהגראי"ל שטיינמן, תלמידו של הגראי"ל החברותא הרב משה יהודה שניידר מספר כי הגראי"ל השתהה זמן מה והיה ניכר על מצחו שמתאמץ לחשוב מה לומר לו.

לפתע אומר לו הגראי"ל "להיזהר מלאכול לפני התפילה", הרב שניידר מעיד כי דבר כזה לא שמע מעולם מהרב שטיינמן ויהי לפלא גדול, אך במשך היום התברר שבענין זה בדיוק יש חולשה במשפחת החולה.

הרב שניידר נזכר כי גם לפני כמה שנים נכנס יהודי לבקש חיזוק עבור אדם מסוים אמר לו הגראי"ל "לא לגנוב!" ובני הבית השתוממו וכשראה הגראי"ל שהדבר תמוה בעיני השליח, חזר ואמר לו באופן חד משמעי "תאמר לו שיפסיק לגנוב". וכשהתבייש להעביר את השליחות, הלכתי לפתח ואמרתי ליהודי ההוא, אינני מבין, אם הרב שטיינמן אמר למסור לך כך, מיד תפס הלה את רגליו וברח.

שאלה מעניינת נוספת הגיעה מאחת הישיבות בנשיאות הגראי"ל על בחור שקנה נביא על קלף שהיה חסר לישיבה, והוציא על כך את חסכונותיו שקיבל במבחנים שונים, והוא רוצה לדעת אם זה נכלל בהוצאות שבת שאחז"ל ע"ז לוו עלי ואני פורע. ושאל את הגר"ח קניבסקי ואמר דמסתבר שכן.

וכשנשאל הגראי"ל על כך, אמר "רבי חיים וֵוייס אַזֶעלְכֶע זַאככִין, עֶר אִיז דָאך לֹא פָּסַק פּוּמֵיה מְגִירסֶא... אָבּבֶער וִוי קֶען אִיך וִויסְן... פירוש: רבי חיים יודע כאלה דברים, הוא הרי לא פסק פומי' מגירסא, אך מהיכן אני יודע. אך למעשה הסכים שהסברא היא דהוא בכלל הוצאות שבת, היות וזה לשימוש בשבת.


הרב שטיינמן אוכל לפני התפילה מופת הרב שניידר קלף נביא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד