י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בדיקת "בחדרי חרדים": כך מתעללת עיריית ירושלים במאות אמהות חרדיות

מאות הורים בירושלים עוברים מסע ייסורים מפרך, לאחר שעיריית ירושלים החליטה שלא להחזיר לפעילות תחנת טיפת חלב בשכונת מקור ברוך. התושבים: "עשינו כל שביכולתנו וענו לנו בתירוצי סרק. איך הם מרשים לעצמם להתנהג בצורה כזו?". השר ליצמן: "התרעתי בפני העירייה"

תחנת טיפת חלב במקור ברוך
תחנת טיפת חלב במקור ברוך

מאות הורים לתינוקות וילדים קטנים בעיר ירושלים עוברים מסע ייסורים מפרך בכל הנוגע לשירות טיפת חלב לו הם נזקקים, וכל זאת בשל התנהלות מחפירה של עיריית ירושלים, שמתמהמהת בתיקון מבנה לקוי ששימש במשך עשרות שנים כתחנת טיפת חלב ברחוב אבישר.

כבר שלוש שנים שמאות משפחות חרדיות באזור שכונת מקור ברוך בירושלים, נאלצות לחפש שירותי טיפת חלב בשכונות מרוחקות עד מרוחקות מאוד ממקום מגוריהן, זאת לאחר שמבנה טיפת החלב ברחוב אבישר ניזוק קשות בסופת השלג לפני כשלוש שנים, ומאז לא שופץ והליקויים לא תוקנו.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מספרים תושבים על חוסר אונים ועל תחושה של זלזול בצרכים שלהם. גילה ה', סיפרה בשיחה עם "בחדרי חרדים": "עשינו כל מה שביכולתנו וענו לנו בתירוצי סרק. פנינו לחבר המנהל הקהילתי, משה כהן, שפעל רבות בנושא אבל גם הוא נתקל בחומה בצורה".

מכתבו של ליצמן לנציג התושביםצילום: מכתבו של ליצמן לנציג התושבים
מכתבו של ליצמן לנציג התושבים

אמא נוספת, שלא הסכימה שנחשוף עליה פרט מזהה כלשהו, הצרה על כך שבעקבות ההעברה לסניף מרוחק איחרה באופן משמעותי את החיסון של בתה, שעדיין ממתינה לביצועו. "יש קשיים פיזיים וקשיי תחבורה, שהם רק חלק מהבעיה של טיפת חלב רחוקה", היא אומרת. "איך הם מרשים לעצמם להתנהג בצורה כזו לתושבים שבמשך שנים רבות מקבלים שירות שמגיע להם?".

על אף הפניות הרבות של התושבים לעירייה, מכתבים ששלחו באופן אישי והתאגדות שכנים מבניינים שלמים, לא חלה התקדמות בנושא והתחנה לא חזרה לפעילות.

מכתבה של אחת האמהותצילום: מכתבה של אחת האמהות
מכתבה של אחת האמהות

בינתיים, הופנו תושבים שפנו לעירייה לתחנות טיפת חלב שנמצאות בשכונות רחוקות יותר ומרוחקות מביתם. באחד המכתבים שנשלחו לעירייה כתבה תושבת השכונה: "לא יתכן שבשביל טיפת חלב אני צריכה לחשוב פעמיים אם לצאת מהבית או לא. התחנות האחרות מאוד רחוקות לי מהבית, באם יש סכנה לציבור במבנה הקיים, חובה על העירייה לפעול לתיקון העניין".

משלא נענו על ידי העיריה פנו תושבי השכונה לשר הבריאות, יעקב ליצמן, שהבין את המצוקה והחל לפעול בנושא. במכתב תשובה שכתב ליצמן לנציג התושבים, והגיע לידי 'בחדרי חרדים', נכתב: "התרעתי כבר לפני מספר חודשים במכתב לראש העיר על הצורך בפתיחת תחנת טיפת חלב חלופית. במקביל, פועלים הגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות במטרה להוסיף תקציב לעיריית ירושלים לשנה הבאה ואני מצפה שהתקציב ינוצל בין היתר לתיקון הליקויים ולפתיחת התחנה מחדש על ידי העירייה".

יצוין כי תחנת טיפת החלב ברחוב אבישר פועלת מזה כשני עשורים לפחות ומשרתת את התושבים בסביבתה.

האם עיריית ירושלים מעדיפה לחלק את המטופלים בין התחנות השונות אף שהן רחוקות, ולסגור באופן סופי את הסניף ובכך לחסוך משאבים כלכליים על חשבון התושבים? האם מכתבו של השר ליצמן אינו מהווה מסר מספיק ברור כי יש להעמיד מחדש את הסניף לשירות התושבים? כנראה שמבחינת עיריית ירושלים זה כלל לא משנה.

מעיריית ירושלים טרם נמסרה תגובה.
עיריית ירושלים טיפת חלב סערת השלג מקור ברוך יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד