ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

לחיצות או לא להיות - אורה נחמה מסבירה, מהו 'פאלם תרפי'

לפי אחת משיטות הריפוי של אורה נחמה, ניתן למזער או להעלים לחלוטין פחדים ולחצים שגורמים לנו לחיים מלאי סבל • שני סיפורים מדהימים על ילדה שפחדה מפני חטיפה וכן יולדת שפשוט פחדה ללדת • צריך לקרוא כדי להאמין

לחיצות או לא להיות - אורה נחמה מסבירה, מהו 'פאלם תרפי'

אם עד כה חשבתן שאין דרך להתגבר על כאבים נפשיים, פחדים שונים כגון פחד ממעלית או פחד גבהים, פחד קהל או חברה, שברון לב, אובדן עקב מות אדם אהוב וכן הלאה, ייתכן שתתעודדו לאחר קריאת הדברים.

מהו ה"פאלם – תרפי"?

ה "פאלם – תרפי" הנה שיטת טיפול המסייעת להתגבר על כאבים נפשיים ופיזיים ומשפרת את יכולות האדם, וכל זאת באמצעות גירוי סלקטיבי של קווים בכף היד הקשורים לאישיות האדם.

התרפיה מבוססת על הקשר העצבי והאנרגטי של היד והמוח ואכן מיפוי המוח מוכיח שכף היד – למרות שהיא מהווה חלק קטן מגוף האדם, יש לה ייצוג גדול מאוד במוח, בחלק הסנסורי והמוטורי. בנוסף, כמות עצומה של מידע זורמת מהמוח לכף היד ומהיד למוח. במשך שנים הוכח ותועד ע"י חוקרים שונים של מבנה המוח ותפקידו כי מבנה המוח ותפקידו מעלה מגוון של רגשות (תלוי במקומות הגירוי המוחי).

גירוי המוח במקום שנקרא SISTEM LIMBIK וכן מקומות נוספים במוח, העלה כי התעוררו רגשות כמו כעס, שנאה, אשם, אהבה, פחדים, ועד הנאה ושלמות נפשית וכן כל מיני זיכרונות ילדות וזאת ע"י אלקטרודות אשר הונחו במרכז מקומות במוח.

בעקבות מחקר זה ומחקרים נוספים בתחום המוח ההנחה של ממציא השיטה הייתה כי גם גירוי במקומות וקווים בכף היד המייצגים תכונות נפשיות שונות יגרמו לשינויים ברגשות ובאופן מהיר, מאחר והקשר יד מוח ישיר, אנרגטי ועצבי ולא בהכרח תלוי ברצון האדם להשתנות.

במה שונה השיטה מרפלקסולוגיה או דיקור וכד'?
השיטה מקורית בכך שהשיחה המקדמת איננה צורך שנועד לדובב אלא רק לאפשר לאדם למקד את בעייתו ולהירפא ממנה.
גישות אחרות של היפנוזה, דמיון מודרך ופסיכולוגיה מנסות בראש ובראשונה להקל על האדם מהעומס שהוא שרוי בו ע"י נתינות הוראות שונות.

ב "פאלם – תרפי" עד כמה שזה מוזר הדרישה היא דווקא: "תחזיק את הכאב, אל תשחרר אותו". מביאים את האדם לשיא של עוצמת חוויית הכעס או הפחד ואז מנקים אותו ממנה.

המוח הוא כמו מחשב, כדי שאוכל ללחוץ על (דליט) DELETE ולמחוק את הכאב, אני מעלה את הנתונים על המסך, מחזיק אותם במודע בשיא העוצמה ואז לוחץ כדי למחוק, או להפחית את הכאב הקשור לזיכרון של האירוע, כל פסיכולוג או פסיכיאטר שתשאלי כמה זמן אורך לו להתגבר על הכאב של אבלות, יאמר לך תקופת חיים. ב"פאלם – תרפי " זה אורך שעות (ולא חודשים ושנים).
בנוגע לרפלקסולוגיה, למרות הדמיון יש שינוי מהותי, אנחנו לוחצים רק על נקודות מסוימות בכף היד לאורך זמן.

מה קורה במוח בזמן הלחיצות?
האדם עצמו לא מודע לנעשה ולפי סוג הפציינטית מתאימים את סוג הטיפול, החל מלחיצות באמצעות מכשיר, ידיים וגם ללא מגע רק באמצעות העברת אנרגיה.

אצל אנשים שכלתניים שמתקשים להחצין רגשות נזקקים לכלי נוסף לכף היד כדי להביאם לשיא תחושת הכאב, תנועות ראש של "כן" ו"לא" מלווים באמירת משפטים שליליים וחיוביים מעיין שכנוע מוחי עצמי.

כאשר חיברו אלקטרודות למוח גילו שבזמן הלחיצות הגלים הגבוהים של ביתא במוח יורדים לגלי אלפא וגם הלחץ דם יורד מה שמביא את האדם לרגיעה כללית.

סטודנטים עם חרדות בחינות, חרדות מכישלון בלימודים וחשש מן העתיד, אנשים עם פוביות (מגבהים, מחרקים או חיות אחרות), חולים החרדים מקבלת טיפול כזה או אחר - כל אלה ועוד טופלו ללא תרופות וללא שיחות חודרניות ותוך זמן מינימלי יחסית, ובהצלחה מרובה ומלאה.
ובנוסף מטופלות שלי מעידות על הפחתת כעסים ותחושות קנאה, שיפור כושר הלמידה, חיזוק כוח הרצון לאופטימיים יותר וזאת לאחר גירוי יומי באזורים שונים בכף היד.

כמה זמן שורד הטיפול?
אם מטפלים בבעיה בלי להתייחס לספיחים שלה ועדיין נותרו גרורות - היא תחזור, כמו רשת שמנסים לסתום בה רק חור אחד. אם הטיפול שורשי ומיצה את כל ההיסטוריה אחוזי הריפוי גבוהים מאוד. עלינו להדגיש כי כאשר מדובר בבעיות פסיכיאטריות הטיפול חייב להיות מלווה ע"י הפסיכיאטר תחילה בשילוב הטיפול התרופתי ובהמשך מפחיתים באופן הדרגתי את המינון, כמו כן יש לציין שאם אין שיתוף פעולה ורצון מצד המטופל קשה מאוד לסייע בתהליכי ניקוי וריפוי.
תמצית ה "פאלם – תרפי", ד"ר משה צוואנג משווה אותה לבדיקת דם המסתמכת על מצב נתון שאם מזניחים הוא עלול להסתכן. אם מגלים בבדיקה חוסר ברזל נותנים תוספת ברזל. באותה מידה אם הקווים מראים על מצב בריאותי לא מאוזן מתקנים אותה ע"י לחציות שמבטלות או מדגישות קווים מסוימים ביד - "פאלם – תרפי".

שיטה זו למדתי 3 פעמים מרוב שנדהמתי בכל פעם ופעם לראות כיצד ד"ר משה צוואנג לקח את המקרים הקשים ביותר בקבוצה - וטיפל בהם, וממש תוך כדי התלמידות דיווחו על הקלה משמעותית שלא חוו אותה לכל אורך שנות חייהן.

אני חייבת לספר על לפחות שני מקרים שאני פשוט מתרגשת כל פעם מחדש ומודה לה' על שלמדתי את השיטה הזו וממש הצלתי את אותן מטופלות.

פנתה אלי אישה מביתר , אמא לילדה בת 8 ודיווחה כי ביתה אינה מוכנה לצאת מהבית לבד, פוחדת שיחטפו אותה, מעבר לכך שלוקחים אותה בבוקר לבית הספר ומחזירים אותה בצהריים - הילדה אינה מוכנה לצאת מהבית, לא עזרו כל השכנועים והשאלות.

הגעתי לביתם - ישבתי עם האמא והילדה להכרות אישית. לאחר כמה דקות האמא יצאה מן החדר והתחלתי לטפל בילדה. דרך הטיפול הגענו לרובד עמוק יותר, ודרך התת מודע התברר שהיא פוחדת, כיוון שיום אחד כשחזרה מהלימודים, לא היה אף אחד בבית והיא היתה מאוד רעבה – כמובן לא היה מי שייתן לה לאכול. היא סחבה איתה את התחושה לאורך כמה שנים ובגיל 8 זה התפוצץ והופיע בצורה של פחד שיחטפו אותה ולא ייתנו לה לאכול. ב"ה לאחר כחצי שעה הילדה אמרה שהיא מרגישה טוב וכבר אינה פוחדת. למחרת קיבלתי מהאמא המרוגשת שיחה מלאה ברכות ודמעות. ב"ה מאז הילדה יצאה מהבית ולא התלוננה יותר.


מקרה שני התרחש לפני כשש שנים.
זה היה ביום חמישי. הגיעה אלי אישה לפני לידה שלישית, לקנות שמן שמזרז לידה. אותה אישה סיפרה שהלידות אצלה מאוד קשות. היא כבר בשבוע 41+3 והלידה לא מתקדמת.

שאלתי אותה: "האם את באמת מוכנה ללדת"?
אנו יודעות כי אישה שאינה משחררת את הלחץ והפחד - השרירים מתכווצים, אבל אין התקדמות כי המוח לא באמת רפוי ומרפה את השרירים.

ואז היא אמרה, "אני רוצה אבל אני יודעת שבלי אפידורל וזירוז אני לא יולדת, והם לא מוכנים לתת לי אפידורל עד שלב מסוים".

זיהיתי אצל האישה פחד נוראי. היא לא יודעת מה יהיה, כמובן שהבנתי אותה. הכנסתי אותה פנימה לקליניקה ושאלתי אותה – "את מוכנה שאוריד לך את המתח?"
אפילו לא פרשתי לה יותר מידי.

היא התיישבה ובלי הרבה אמונה במה שאני עושה לה – כי לא נתתי לה יותר מידי הסברים. הושיטה את ידה והתחלתי לטפל בה. אחרי כ- 15 דקות של טיפול, התפוגג לה המתח והפחד מהלידה - אבל היא כמובן אמרה: "אה, עכשיו זה נעלם, בואי נראה בלידה מה יהיה, זה בטח יחזור".
כשיצאה מביתי עוד אמרה לי – "אני אלד רק ביום ראשון ורק עם זירוז ואפידורל".
אני כמובן אמרתי לה שהיא תראה שתהיה התפתחות עוד קודם, וזה לא יהיה כמו שהיא חושבת.

נו, ומה אתן חושבות? ב"ה היא ילדה ביום שישי. קיבלתי טלפון שהלידה הייתה חווייתית והיא כבר לא פוחדת.

כמובן שהתרגשתי לשמוע, וגם בזמן שאני כותבת - כולי צמרמורות ואני מודה לה' שנתן לי את היכולת להיות שליחה טובה שלו ולעזור לעם ישראל.

שבועיים לאחר הלידה קיבלתי טלפון מבעלה ובפיו בקשה, הם רוצים שאטפל בילד שלהם שבמהלך חצי השנה האחרונה הפך למכונס בעצמו, מילד שמח הוא הרבה יותר עצוב ומלא פחדים. נשאתי לה' תפילה – שגם במקרה שלו, אהיה שליחה נאמנה.

אורה נחמה,
עיסוי לנשים, תינוקות, הכנת שמנים ארומטיים מיוחדים למגוון בעיות, כולל בעיות בעור (קמטים, אקנה) נרות הופי ועוד.
יש לך שאלה לאורה נחמה בכל הנוגע לגוף ונפש? - [email protected]

פאלם תרפי אורה נחמה מטפלת גופנפש חרדות פחדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד