י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

רבותיו של ח"כ חיים אמסלם: הוא רשע. יש להתרחק ממנו

הגר"מ מאזוז וה'באבא ברוך', שני פטרוניו של ח"כ חיים אמסלם, בכתב: "הוא רשע, ויש להתרחק ממנו" • מיד בחזרתו: הגר"ע יוסף יורה לו לעזוב את התנועה • סערה

ח"כ אמסלם
ח"כ אמסלם



בעוד ח"כ הרב חיים אמסלם מש"ס שוהה במסע בקהילות יהודיות בקנדה, מנצלים זאת ראשי התנועה שנפשם קצה בהתנהלותו העצמאית, כדי להביא ל'חיסולו' הפוליטי.

מקורות בש"ס דיווחו הערב ל'בחדרי חרדים', כי במכתב, עליו חתמו הגר"מ מאזוז וה'באבא ברוך' - שני פטרוניו של ח"כ חיים אמסלם - נאמר כי "הוא רשע, ויש להתרחק ממנו". זאת בעקבות הדברים שפורסמו בשמו בעיתון 'מעריב'.

מה שהעלה את הפיוז האחרון שעוד נותר כבוי אצל ראשי ש"ס, היו דבריו של ח"כ אמסלם בראיון שהעניק לרדיו 'קול ברמה', במהלכו אמר כי הגר"ע יוסף הוא נציג של 2000 משפחות בירושלים.

לפי אותם מקורות, במהלך השבוע יחתימו ראשי ש"ס רבנים נוספים על המכתב, שיתפרסם בסוף השבוע בשבועון התנועה - 'יום ליום', או אף קודם לכן במדיות מקבילות. בנוסף, לדברי מקורות בש"ס, מיד עם חזרתו של הרב אמסלם ארצה, יורה לו הגר"ע יוסף לעזוב את התנועה.

האם ח"כ אמסלם יצליח לעכב את פרסום המכתב?

מכתב זה מגיע לאחר שבסוף השבוע דיווחנו על מכתב ששיגר הגר"מ מאזוז, ראש ישיבת 'כסא רחמים', באמצעות יו"ר ש"ס אלי ישי, אל הגר"ע יוסף, לפיו הוא מחזיר לש"ס את המנדט של ח"כ אמסלם.

הגר"מ מאזוז: מחזיר לש"ס המנדט של ח"כ אמסלם

לדברי אנשיו של הרב אמסלם, אנשי ש"ס מנצלים את העובדה שלח"כ, ממקום מושבו בקנדה, אין כל אפשרות טכנית לנהל התקשרות עם הרב מאזוז, פטרונו הפוליטי עד היום, שכן הקשר ביניהם מתבצע בשיחה פנים אל פנים - כדי לשקר לרבנים ולהסית נגדו.

לדבריהם, עם שובו ארצה, ביום שני בלילה. יגיע הרב אמסלם אל ביתו של הגר"מ מאזוז ויציג בפניו את גירסתו ל'ראיון החמור' ב'מעריב' ויבקש את עזרתו. לדבריהם, אם אכן ירצה הרב לעזור לו - יתכן ויצליח לעכב את פרסום המכתב.

אגב, שמועות בלתי מבוססות מדווחות על אפשרות להקדמת חזרתו ארצה ב-24 שעות, קרי: במקום לשוב ביום שלישי לפנות בוקר, ישוב אמסלם כבר ביום שני, לפנות בוקר. אולם אנשיו מכחישים זאת, בשלב זה, בכל תוקף. צריך לזכור שבקנדה הרחוקה שבת טרם יצאה, כך שיתכן שלקראת הבוקר הם יהו מעודכנים יותר.

כך או כך, כמעט ברור כי אמסלם, גם אם יתפרסמו עשרות מכתבים בגנותו, "לא ימהר לפרוס את השטיח מתחת לרגליהם של אויביו", כפי שמגדירים זאת מקורביו, ולא יחזיר שום מנדט לאיש.

מה הסיכויים של ח"כ אמסלם להשיב עטרה ליושנה?

כפי שהדברים נראים כרגע, לאמסלם כמעט ואין סיכוי להשיב עטרה ליושנה - ולהישאר בתנועה.

מאידך, צריך לזכור כי תוכניתו של אמסלם היא להיפגש בדחיפות עם הגר"מ מאזוז, להסביר לו את גרסתו לאירועים האחרונים ולבקש את תמיכתו. אם אכן יקבל את התמיכה הזו - מה שלא סביר שיקרה לאחר המכתבים השונים שיצאו בחתימתו - צפוי קרע נוראי בתנועה, קרע שאת תוצאותיו קשה לשער.

על פי אחד התרחישים יקח אמסלם את המנדט שלו וילך לאופציה של סיעת יחיד, עד לבחירות הקרובות, בהן יריץ תנועה מתחרה לש"ס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד