כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ביוזמת שמולי: דיון חירום על התנהלות משרד הבריאות בפרשת יוניליוור

הוועדה לביקורת המדינה תתכנס ביום שלישי לדיון דחוף בנושא התנהלות משרד הבריאות בפרשת הקורנפלקס

שמולי. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
שמולי. צילום: תומר נויברג, פלאש 90 צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בעקבות המשבר המתמשך בחברת יוניליוור, הוועדה לביקורת המדינה, תתכנס לדיון דחוף בנושא התנהלות משרד הבריאות - זאת בהמשך לבקשתו של ח"כ איציק שמולי, שאף דורש מהמבקר המדינה את התערבותו בבדיקה באשר להתנהלות משרד הבריאות לכל אורך משבר הקורנפלקס. הדיון יתקיים ביום שלישי הקרוב בוועדה לביקורת המדינה בכנסת.

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר, אישרה את הבקשה לדיון והיא תקיים ביום שלישי, בעקבות המשבר המתמשך בחברת "יונילוור" וממצאי הסלמונלה, והפרטים החדשים המתגלים מדי יום. בדיון ידרשו חברי הכנסת אלהרר ושמולי את התערבותו של המבקר שיבדוק את התנהלות משרד הבריאות בפרשה.

יו"ר שדולת הבטיחות, ח"כ שמולי, אמר כי "אני מברך את ח"כ אלהרר על קביעת הדיון הדחוף בוועדה. מעבר להתנהלות ההסתרה השערורייתית של יוניליוור שפשוט הימרה על בריאות הילדים, יש חובה לבדוק לאן נעלם משרד הבריאות ומדוע לקח לו שבוע להתעורר? במקום להקשיב לביקורת הוא הדף אותה והתייצב אוטומטית מאחורי החברה.

"משרד הבריאות חייב לעשות בדק בית רציני מאוד, איך קרה שהוא איבד שליטה על התהליך ולא היה לו מושג מה קורה גם כאשר המוצרים כבר דלפו לשוק והעמידו את בריאות הציבור בסכנה. מדיניות הדיווח העצמי שהגה המשרד פשטה את הרגל והעמידה את הציבור בסכנה. זו פשוט איוולת לצפות לדיווח שיהרוס לחברה את המוניטין במקרה כזה. השר ליצמן הוא שר מוערך ורציני ואני בטוח שיעשה זאת."

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר: "אסור למדינת ישראל לסמוך על הדיווח העצמי של החברות הפרטיות ותפקידו של משרד הבריאות לוודא ולפקח על הנעשה בקווי היצור. מחובתנו לוודא איך קרה שהמצב הזה נעלם מעיני משרד הבריאות מזה מעל שבוע, ושחברת יוניליוור מתרצת את הנעשה במפעלים ובחנויות בשלל תירוצים.

"זה לא מקובל ולא הגיוני שבריאות הציבור נתונה להחלטות עסקיות ושיווקיות של חברות ולכן עלינו לבחון מי כשל בתהליך הזה, היכן הפיקוח היסודי ואת מה צריך לתקן כדי שהדבר לא יחזור על עצמו. כיושבת ראש הוועדה לביקורת המדינה אני מתכוונת לבחון כיצד משרד הבריאות התעורר מאוחר וטיפל מאוחר מדי במקרה הזה, כשחבילות קורנפלקס לא תקין הגיעו כבר למדפים ולבתי האזרחים."
יוניליוור משבר קורנפלקס בריאות פס ייצור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד