י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

במקווה מעלימים מס "כי האדמו"ר אמר לנו"

בביקורת שערכה רשות המיסים בתל אביב, נמצאה עמותה המנהלת כולל, ישיבה ומקווה שהעלימה הכנסות עם תירוץ מקורי במיוחד

צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90

רשות המסים ערכה בשבוע שעבר מבצעי ביקורת בתל אביב, שנוהלו על ידי פקידי שומה ת"א, ובמסגרתם נערכו 250 ביקורות בעסקים ובמלכ"רים, ומהן עולה כי כ-17% מהם לא רשמו הכנסות כדין.

בעמותה המנהלת כולל וישיבה נמצא כי תשלום חודשי של 10,000 ₪ המועבר לה בגין שכר לימוד לא נרשם בספרי החשבונות. מעבר לכך, הכנסות המתקבלות מהפעלת מקווה במקום גם אינן נרשמות. מנהל העמותה בתגובה "עושים מה שהאדמו"ר אומר לנו".

בעמותה שבמשרדיה נמצא תיעוד לקבלת תרומות של כ-2 מיליון ₪, גילו המבקרים כי בעליה כלל לא מנהל ספרי חשבונות. בעל העמותה אמר: "נבדוק את העניין". במשרדי עמותה נוספת מצאו המבקרים כי תרומות בסך של כ-135,000 ₪ שהתקבלו באשראי לא נרשמו. מנהל העמותה טען "זה מה שהסביר לי רואה החשבון". ומהצלבה שביצעו מבקרי הרשות בין ספרי החשבונות ויומן הזמנות של בעל משאית להובלות עלה כי הוא לא רשם הכנסות של כ- 50,000 ₪. בעל המשאית טען "אני חדש בתחום ויש לי לחץ, לכן לא רשמתי קבלות".

בעסק למכירת רהיטים מצאו המבקרים כי הכנסות בהיקף של 110,000 ₪ ששולמו במזומן, בצ'קים ובכרטיסי אשראי לא נרשמו בספרי העסק. בעל העסק הסביר "אני רושם רק כאשר אני מספק את הסחורה". בביקורת שערכו מבקרי הרשות במשרדו של סוכן ביטוח נמצא כי הוא לא רשם בספרים הכנסות של 65,000 ₪. סוכן הביטוח טען "אני רושם אחת לכמה חודשים והחודש לא רשמתי כי הוא עדיין לא הסתיים".

בעסק למכירת נעליים נמצא כי מספר צ'קים שהתקבלו לא נרשמו. לגבי אחד הצ'קים, הסביר בעל החנות "זה בעבור ייעוץ לעו"ד שלי לגבי קניית שולחן טניס, לא חשבתי שזה הכנסה שאני צריך לדווח עליה". בחנות דגים בשוק בה לא נרשמה קניית הביקורת, הסביר הבעלים "העובד יודע רק להחזיר עודף, לא לרשום בקופה". קניית ביקורת בסך 124 ₪ במסעדה נרשמה כעסקה של 24 ₪. הבעלים בתגובה "התבלבלתי".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.
העלמת מס אכיפה גביית מס מקווה אדמור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד