כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

משרד הבריאות קבע: "תלמה" התרשלה - לא שיקרה

בכירי משרד הבריאות ערכו ביקורת במפעל תלמה בערד, שם נבחנו את התנהלות המפעל ואת הגורמים שהביאו לתקלה. על פי המשרד, החברה שיתפה פעולה עם הבדיקה וצוות המשרד התרשם כי התקלה נבעה מרצף טעויות רשלני ולא באירוע עם כוונת זדון

משרד הבריאות קבע: "תלמה" התרשלה - לא שיקרה

בכירי משרד הבריאות ערכו היום (ראשון) ביקורת במפעל תלמה בערד, שם בחנו את התנהלות המפעל ואת הגורמים שהביאו לתקלה שהביאה לכך שמוצרים מזוהמים יצאו לשיווק.

צוות משרד הבריאות בראשות פרופ' איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור, ומנהל שירות המזון הארצי, אלי גורדון, ערך היום ביקורת מקיפה ויסודית במפעל. על פי משרד הבריאות, החברה שיתפה פעולה עם הבדיקה באופן מלא. צוות המשרד התרשם כי התקלה נבעה מרצף טעויות רשלני ולא באירוע עם כוונת זדון מצד הנהלת החברה ומערך האיכות.

עם זאת, במשרד הבריאות מדגישים כי עדיין נדרש תהליך השלמת חקירה בעניין הדליפה של המוצרים מהחברה. לשם כך החברה גם שכרה שירותי משרד חקירות חיצוני, כדי לבדוק את הסיבה לזליגת המשטח לדרכי השיווק.

במסגרת הבדיקה היום נבדקו תהליכי הייצור, נהלי בקרת האיכות, נלקחו דגימות מקווי היצור השונים. על פי הפרסום של אדווה דדון בערוץ 2, נמצאו ליקויים תברואתיים חמורים, חיידקים ואריזות מזוהמות שנמצאו לצד מזון שמיועד לשיווק לצרכנים. הגישה לאריזות אלה לא נחסמה - וניתן היה להוציאן החוצה מן המפעל.

במשרד הבריאות מדגישים כי לאור האירוע ובכפוף לשימוע, יותלה רישיון ה-GMP של החברה, עד לביצוע מספר פעולות מתקנות ודיווח עליהן. עד כה מקור הזיהום לא אותר. יתכן ונובע מתחלואת עובד או זיהום משני. הומלץ לבצע בדיקות מעבדה לעובדים, על מנת לנסות להשלים את החקירה.

בעקבות הביקורת שערך משרד הבריאות לפני שבוע, נקט המפעל שורת פעולות מתקנות. משרד הבריאות יורה על הנחיות נוספות כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד, כגון הגברת תדירות הדיגום באופן שיבוצע מדי יום, עד להודעה חדשה.

משרד הבריאות ימשיך בניטור ומעקב, כולל אחר תוצאות בדיקות המעבדה שנלקחו מהמפעל ומדרכי השיווק וידווח באופן שוטף לציבור.

בריאיון ל"תכנית חיסכון" מסר הערב שר הבריאות יעקב ליצמן כי נבדק כל דבר קטן או גדול במפעל - ובאופן יסודי: "מצאנו שרשלנות הייתה, אבל לא שיקרו לנו. עלינו להמשיך בבדיקה". לדבריו של ליצמן, "חברה חיצונית תחקור כיצד יצא מהמפעל דבר שלא היה צריך לצאת. דרשנו לבדוק את כל העובדים שהייתה להם גישה".

בהמשך להודעת משרד הבריאות, מיוניליוור נמסר - ״חברת יוניליוור פועלת בתיאום מלא עם משרד הבריאות ותיישם את כל המסקנות וההמלצות של המשרד. החברה ממשיכה בתהליך בדיקה יסודי של האירוע״.
קורנפלקס תלמה משרד הבריאות סלמונלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד