י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

10 טיפים שיעזרו לכם לשרוד בטיולים של בין הזמנים

לא תאמינו כמה זה קל להיפגע בטיולים או ללכת לאיבוד ברגע - ד"ר ענת אביטל, מנכ"לית "מטיילים עם ענת" עם טיפים חיוניים

10 טיפים שיעזרו לכם לשרוד בטיולים של בין הזמנים

כמה פעמים קרה לכם שיצאתם לטיול ולא בדיוק הכל התנהל כמו שתכננתם? כמה פעמים רציתם להגיע לאתרי הטיולים הנחשקים בצפון, ובסוף הסתבר שלא תמיד מה שסיפרו לכם היה נכון?

אז איך זה שכולם יוצאים בשמחה ובצפייה לחופשה מושלמת לצימרים ולמסלולים בצפון ובכל שנה שומעים על אסונות נוראיים, למה זה קורה? אין דרך אחרת ונעימה להסביר לכם את זה, אבל אתם חייבים להבין שידיעת הטיולים הוא מקצוע מציל חיים.

אני אנסה כאן ממש בקצרה לת לכם 10 טיפים והסברים בסיסיים, שאם תלמדו ותשמרו עליהם בע"ה תחזרו בריאים ושלמים למשפחה האוהבת שלכם לאחר טיולי בין הזמנים הבאים עליכם לטובה:

1. מה זה סימון שבילים- זוהי רשת ארצית של דרכי שטח המיועדות להולכי רגל, רוכבי אופניים או רכב שטח. הסימונים מופיעים בשטח בצביעה של פסים קטנים בשטח: לבן-אדום-לבן, לבן-כחול-לבן, לבן-ירוק-לבן, לבן-שחור-לבן. אתם חייבים להבין שאין קשר בין הצבע לקושי המסלול. ועוד דבר אתם חייבים להבין שאם תצעדו בשביל מסויים לא בהרכח תחזרו עמו לנקודה ממנה באתם. השבילים המסומנים הם רשת דרכי שטח ארצית המשתלבת לכל אורכה ורוחבה של ישראל. אם אתם רוצים לדעת לאן השביל מוביל, עליכם לקנות מפה מיוחדת, הקרויה: מפת סימון שבילים וללמוד איך היא עובדת.

2. איך תתכננו מסלול הליכה – תבחרו לכם אזור לטיול, תבחרו דרגת קושי ומשך הטיול הרגלי הרצוי, תבחרו מסלול העונה לדרישות ותלמדו אותו מהספר או מאתרי האינטרנט המציעים מידע חינם ברשת, הדפיסו את המסלול וצאו עם הנייר המודפס לשטח.

3. למי עליכם להודיע שיצאתם לטיול – לפני היציאה לטיול הודיעו לקרובי משפחה לאן אתם יוצאים ואת שעות הטיול המיועדות.

4. למה אסור לטייל בודדים – תטיילו בקבוצות של לפחות ארבעה חברים. כך תימנעו ממקרים בהם חבר יצטרך להישאר לבד בשטח בעת תקלה לא צפויה.

5. איך תימנעו מכניסה לחשיכה – תתכננו להיות מחוץ למסלול ההליכה ולהגיע עם הרכב לכביש ראשי לפחות שעה לפני השקיעה.

6. למה אתם חייבים להקפיד על שתייה מרובה וחבישת כובע – לעולם אל תסירו את הכובע מהראש כי השמש הרבה יותר מסוכנת ממה שאתם חושבים. לעולם אל תזלזלו בכמות המים שאתם צריכים לשתות. כל אדם נדרש לשתות לפחות חצי ליטר בכל שעה של טיול רגלי בקיץ.

7. למה חייבים לנעול נעלי הרים סגורות בטיולים - למרות שאתם מתכוונים להגיע גם למסלול עם מים תמיד תנעלו נעליים סגורות. הנעל הסגורה שומרת על הקרסול שלכם שלא יתעקם, שומרת עליכם מפציעות, שומרת עליכם מהחלקה ושומרת עליכם מפציעה מחפצים חדים גם בתוך מי הנחל.

8. מה עושים כשיש מים עמוקים במסלול – תיכנסו למים עמוקים רק אם כולכם יודעים לשחות היטב. אם אינכם יודעים לשחות, צאו מיד מהמסלול ועקפו את הקטע הבעייתי.

9. איך תמנעו נפילה מצוק גבוה – לפני שתצאו לטיול תבררו היטב מה פרטי המסלול אליו אתם יוצאים. וקבלו עצה אישית ממני: אם רשום שבמסלול המיועד יש ללכת על מצוקים גבוהים, תעשו לעצמכם טובה וחפשו טיול אחר פחות מסוכן.

10. איך תשמרו על עצמכם בפעילויות אתגר - כשאתם יוצאים לפעילות אתגר בקשו מהמפעילים רישיון עסק, תדרשו לראות את הביטוח. ולעולם אל תקחו לעצמכם חירות לנהוג לבד בשטח לא מוכר, גם אם קיבלתם טרקטורון לנהיגה עצמית.

תמיד תזכרו שהשטח איננו בדיוק תחום ההתמחות הראשי של תלמיד ישיבה או בת בית יעקב שכל השנה רכונים על ספרי הלימוד הקדושים.

טיולים נעימים ובטוחים וחזרו בשלום הביתה.

קישורים:
לאתר 'מטיילים עם ענת' - לחץ כאן
טיולים ד''ר ענת אביטל אזהרות טיפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד