כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ב'דגל' הבטיחו ליונה יהב מלחמה - הצהריים בכנסת הוא קיבל אותה

דיון סוער בוועדת החינוך בכנסת סביב סוגיית הקצאת שטח למבנה 'תלמוד תורה' בקריית שנואל בחיפה • נציגי 'דגל' הנמצאים בעימות עם יהב, החריפו בהתבטאויות נגדו וגם היו"ר, נציג ש"ס ח"כ מרגי לא וויתר וחבט בראש העיר האדומה

ב'דגל' הבטיחו ליונה יהב מלחמה - הצהריים בכנסת הוא קיבל אותה
פלאש 90

מתקפה חסרת תקדים בחריפותה התקיימה הצהריים (ב') בועדת החינוך של הכנסת נגד ראש העיר חיפה יונה יהב, זאת לאחר טענת חברי הכנסת החרדים על הפקרת והתנכלות יהב נגד מוסדות החינוך החרדי.

יהב נמצא בקרע עמוק עם סיעת 'דגל התורה' נוכח סירובו להעניק תפקיד סגן ראש העיר בשכר לנציג 'דגל' בעיר מיכי אלפר. המאבק הגיע לשיאים ומעורבות סיעות חרדיותנוספות כאגודת ישראל וש"ס, אך יהב עומד בסירובו והמלחמה בעיצומה. היום, היא אף עלתה שלב.

במרכז הדיון עמדו מוסדות הקירוב 'נתיבות משה' בקרית שמואל בעיר. לטענת הנציגים החרדים ראש העיר מתעלל במוסד בכל דרך אפשרית. גורמים המעורבים בפרשה טוענים בפני כתב 'בחדרי' כי מזה 13 שנה נמשכת מה שהם מכנים התנכלות. מאז שיהב נבחר, הוא ביטל למוסד הקצאה של ראש העיר לשעבר עמרם מצנע ולא משחרר את השטח לקראת פתיחת שנת הלימודים.

ח"כ יעקב אשר תקף בחריפות את ראש העיר יהב ואמר כי "יש פה התנהלות אנטי חרדית שנועדה להצר את רגלי ההורים והילדים. הווירוס שיש ליונה יהב הוא נגד החרדים, גם שהוא נותן להם זה במסגרת 'יכה יוסי את יוסי'. יש פה יועץ לענייני חרדים? בוא תייעץ לנו מה לעשות, היית מוכן שילדיך ילמדו בכזה מקום?"
צפו - הדיון בוועדת החינוך

אשר הוסיף כי: "לא יאומן איך שבכזה דיון מורכב שולחים שני יועצי תקשורת שאחד מהם - תפקידו למכור את הסיפור לחרדים. איפה מהנדס העיר? איפה ראש העיר? הנושא מבחינתו הוא פוליטי לחלוטין! הנושא הזה עמד להיות מוסדר על ידי מצנע, האם הוגשה בקשה מעיריית חיפה למשרד החינוך להסדרת העניין? 14 שנה מתנהל עניין אלמנטרי, לקבלת מקום סביר ולא מעבר"

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי אמר כי: "לאחר בדיקה משפטית, תשובתו של יונה יהב במכתבו אליי לא נכונה מבחינה חוקית ומשפטית. הוא מחוייב על פי חוק למצוא פתרון. צריך לחשוב על וועדה קרואה לחיפה, היא כשלה בתחום החינוך"

מרגי הוסיף כי "אני לא יכול לצעוק כמו חבריי גפני ואשר, אבל המסקנה ברורה וצועקת: ההתנהלות זה על הרקע שלא תמכו בו בבחירות"

ח"כ אורי מקלב תקף ואמר "אין כזה בית ספר בכזה מצב בכל הארץ! מדובר בעירייה גדולה וחזקה שנישלה את בית הספר מכל הפתרונות שהיו. כל פעם יש תירוץ אחר. ממה נפשך, או שיש כאן כשל מקצועי של ראש העיר למתן פתרון וראוי שיפרוש ויניח את המפתח, או שאכן מדובר בהתנכלות ובאות קין של אפליה"
דגל נגד יהב ועדת החינוך נתיבות משה מוסדות בחיפה חרדים ויהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד