י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ניצחון גדול: הלפרין הביס את הרשות להגנת הצרכן

רשת אופטיקה הלפרין השיגה ניצחון גדול על הרשות להגנת הצרכן, לאחר שזו קנסה אותה שלא כדין ב-700 אלף שקל. בית המשפט קבע: אופטיקה הלפרין לא תשלם כלל והרשות אף תפצה את הרשת

יעקב הלפרין
יעקב הלפרין

רשת אופטיקה הלפרין השיגה ניצחון גדול על הרשות להגנת הצרכן לאחר שזו קנסה את הרשת שלא כדין בסכום של 700 אלף שקל, שלאחר מכן ירד ל-400 אלף. כך קבע בית המשפט.

על פי ההחלטה, שהתקבלה בערעור של הרשת, הרשות קנסה את הרשת שלא כדין ובעקבות כך הרשת לא תשלם כלל. בנוסף, הרשות להגנת הצרכן אף תפצה את אופטיקה הלפרין.

על פי הדיווח ב"גלובס", בינואר 2015 נכנס לתוקפו חוק המאפשר לרשות להגנת הצרכן להטיל קנסות מינהליים של עשרות אלפי שקלים על חברות. רשת אופטיקה הלפרין נקנסה בסכום של 877 אלף שקל בטענה להטעית צרכנים במודעות שפרסמה. מאחר ומדובר בהפרה ראשונה הפחיתה הרשות את הקנס ב-20 אחוז.

המודעות בגינן נקנסה הרשת בישרו על מבצע של זוג משקפיים ב-50 שקל. במודעה נכתב "כל משקפי הראייה 50 שקל" ובחלק התחתון של המודעה נכתב כי המחיר תקף ברכישת עדשות ורק למסגרות שמחירן המלא אינו עולה על 800 שקל.

לאחר דין ודברים הפחיתה הרשות את הקנס ל-400 אלף שקל, אך זה כמובן לא הרגיע את אנשי הרשת, ועל כן הוחלט על הגשת ערעור לבית המשפט, שהפך את הקערה על פיה וקבע כי אין בסיס לקנס.

השופט אלעזר נחלון מתח ביקורת על התנהלות הרשות להגנת הצרכן ועל השתת הקנס. "הגעתי למסקנה כי המערערת לא הפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן, שכן המודעות אינן מהוות פרסום מטעה. היה מקום להימנע מלהטיל על המערערת את העיצומים שהוטלו עליה".

מהרשות להגנת הצרכן נמסר בתגובה: "הרשות לומדת את פסק הדין. עמדתה המקצועית של הרשות היא כי מודעת הפרסומת הינה ועודנה מטעה, והרשות תשקול להגיש ערעור על פסק הדין של בית המשפט השלום".

מאופטיקה הלפרין נמסר: "הצדק יצא לאור, כאשר השופט יצא כנגד חוסר ההוגנות וחוסר היושרה של הרשות לסחר הוגן. אופטיקה הלפרין יצאה חלוץ לפני המחנה על-מנת לעצור את התעמרותה של הממונה (בדימוס) על הגנת הצרכן כלפי כל הרשתות הגדולות וכנגד ניסיונה להטיל עליהן קנסות דמיוניים של מיליוני שקלים, וכל זאת על-מנת לחזק את מעמדה ומוראה על העסקים הגדולים. לקחת מודעת פרסומת מסוימת, לקרוא את מה שאין בה ולפרש אותה באופן שגוי ואפילו מעוות, כפי שבית המשפט קבע - וכל זאת במטרה להטיל קנסות דמיוניים ויהי מה - אינה התנהלות ראויה של הרשות".
אופטיקה הלפרין הרשות להגנת הצרכן פרסום מטעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד