ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

האוצר: הרופאים מרוויחים יותר מידי

מתברר שאין לרופאים מה להתלונן • למרות שהשמכורת הבסיסית שלהם אינה גבוהה המערכת מסייעת להם בתרגילים שונים ומשונים להעלות את שכרם לשיאים

האוצר: הרופאים מרוויחים יותר מידי

על רקע המשא ומתן המתחדש בין משרד האוצר להסתדרות הרפואית על הסכמי שכר חדשים לרופאים, עולה מפעיל האוצר לוחמה פסיכולוגית וחושף את נותני השכר של הרופאים.

מהנתונים עולה כי הרופאים מרוויחים משכורות גבוהות בשירות הציבור ונוסף על כך שליש מהרופאים בבתי החולים הממשלתיים עובדים בשעות אחר הצהריים במסגרת "קרן המחקרים" של אותו בית חולים, וכך משתכרים עוד אלפי שקלים בחודש.

לפי הנתונים הללו חלק מהרופאים נכנסים בהחלט לרשימת שיאני השכר במשק הישראלי.

לפי הנתונים, שכר הרופאים, שעומד על 24,900 ברוטו, גבוה פי שלושה מהשכר הממוצע במשק ופי 3.3 מהשכר הממוצע בסקטור הציבורי.

שליש מהרופאים בבתי החולים הממשלתיים גם עובדים בעבודה נוספת במסגרת קרנות מחקרים של תאגידי בריאות הפועלים בבתי החולים הממשלתיים.

קרנות המחקרים אינם אלא שם נאה לפעילות הנעשית בבית החולים בשעות הערב.

מדובר בתוספת שכר נאה הנעה בין 2,000 שקל למתמחה, 6,200 שקל למומחה ו-8,400 שקל לרופא בכיר.

נוסף על כך, הרוב המכריע של הרופאים המומחים שמועסקים בשירות המדינה מועסקים במסגרת קופות החולים ומסגרות אחרות. כך שממוצע שכר הבכירים מוערך בכ-41 אלף שקלים בממוצע.

בשל כך אמר אילו לוין, הממונה על השכר באוצר, כי משרדו יימנע ככל האפשר מהעלאת שכר לרופאים: "בחודשים האחרונים יש תחושה שיש הרבה כסף במדינת ישראל ואנחנו רואים דרישות שכר מכל מיני סקטורים. אני לא רוצה להלך אימים, אבל אם נשדר שתגי השכר עולים, זה עלול לפרק את הכלכלה הישראלית".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד