כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

מכת מדינה: 20 הרוגים בתאונות 'פגע וברח' • וידאו

מדי שנה נפגעים כ-1,000 בני אדם בתאונות 'פגע וברח', מהם כ-20 מוצאים את מותם • מנכ"ל אור ירוק: "על המשטרה להתייחס ל'פגע וברח' כרצח לכל דבר"

תאונה. צילום אילוסטרציה
תאונה. צילום אילוסטרציה





מדי שנה נפגעים בממוצע כ-1,000 בני אדם בתאונות 'פגע וברח', מהם כ-20 מוצאים את מותם. כך על פי דו"ח שהוציאה עמותת אור ירוק המסתמך על נתוני משטרת ישראל.

בשנת 2009 אירעו בישראל 645 תאונות 'פגע וברח' בהם נפגעו 924 בני אדם.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "תאונות פגע וברח הן מהעבירות החמורות והאכזריות שקורות בכביש. בשנת 2009 חלה ירידה מזערית במספר תאונות 'פגע וברח' ובמספר הנפגעים, אך המספרים נותרים גבוהים, ומדי שנה נהרגים יותר מדי אנשים הננטשים בזירה כשהם מתבוססים בדמם".

תאונת 'פגע וברח' היא העבירה החמורה ביותר בקובץ עבירות התעבורה. "כאשר נהג פוגע באדם ובורח ממקום התאונה, הדבר מבטא זלזול חמור בחיי אדם, המתבטא בהפקרה של נפגעים בשטח" אומר אבואב. "אילו היה הנפגע מקבל עזרה מיד לאחר קרות התאונה, יתכן שאפשר היה להצילו או לכל הפחות להקל על סבלו ולמזער את הנזק שנגרם לו". עוד מוסיף אבואב: "הבריחה ממקום התאונה מבטאת חוסר חשש מפני המשטרה, זילות החוק והוכחה לרמת הרתעה אפסית".

מבין תאונות ה-'פגע וברח' הבולטות, זכור לנו היטב המקרה העצוב של מיטל אהרונסון, שנהרגה באוגוסט 2009 בעת שניסתה לחצות כביש ברחוב אבן גבירול בתל אביב במעבר חצייה. מיטל, בת ה- 27, לא שרדה את התאונה ומתה בבית החולים תוך זמן קצר. תאונת 'פגע וברח' נוספת הזכורה לנו היא של שניאור חשין, אשר רכב על אופניו בכביש 5 כאשר טל מור, נהג צעיר אשר חזר מבילוי לאחר ששתה אלכוהול, התנגש בו, פגע בו אנושות וברח ללא הגשת עזרה. שניאור לא שרד את התאונה.

לצד תאונות אלו, אשר קיבלו חשיפה תקשורתית רבה, חדשות לבקרים מתרחשות בערי ישראל תאונות 'פגע וברח' נוספות, רובן ללא הד תקשורתי רחב. כך למשל, התאונה אשר אירעה בסוף אוקטובר השנה ברחוב בן עמי בקריית אתא, בה אישה כבת 50 נפצעה באורח קשה מפגיעת רכב בזמן שחצתה את הכביש במעבר חצייה. הנהג הפוגע נמלט מהמקום. שבוע לפני כן נדרסה למוות עמר נסרה, פעוטה כבת שנתיים, על ידי משאית, בכביש הסמוך לבית הספר בקלנסווה. גם במקרה זה, הנהג הפוגע ברח.

להחמיר את הענישה

על מנת להילחם בתופעה המכוערת והמדאיגה של תאונות ה-'פגע וברח', יש להחמיר משמעותית את הענישה. כיום העונש המרבי הקבוע בחוק על תאונת 'פגע וברח' הוא 9 שנות מאסר בלבד.

אבואב: "יש להתייחס לתאונת 'פגע וברח' כפי שמתייחס החוק למקרה של רצח. כך, אם הנהג הפוגע ידע שהוא מסתכן בעונש כבד ביותר, יתכן שיתעשת ויתפקד במקום לברוח. בנוסף לכך, יש להטמיע בקרב הנהגים את סדר הפעולות הנדרשות מאדם שפגע עם רכבו באדם אחר, אולי אפילו כחלק מהחומר הלימודי למבחן התיאוריה. באופן זה, אדם יפעל בצורה אוטומטית כפי שלמד, דבר אשר עוזר מאוד לתפקוד נכון בשעת לחץ. כמו-כן, יש להעמיק את המודעות לנושא הפקרת אדם פצוע בכביש, העלולה להביא למותו, בבתי הספר התיכוניים ובכל מקום אחר בו מועברת הדרכה לזהירות בדרכים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד