כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ארגון הבריאות: להטיל מס על משקאות ממותקים

קריאה של ארגון הבריאות העולמי למדינות: העלו את המס על משקאות ממותקים • 42 מיליון ילדים מתחת לגיל 5 סובלים מעודף משקל או השמנת יתר, כך על פי ממצאים שפורסמו בשנת 2015, מדובר בעלייה של 11 מיליון במהלך 15 השנים האחרונות. • אה, וחוץ מזה, גם מליארד אנשים בעולם- פשוט שמנים

ארגון הבריאות: להטיל מס על משקאות ממותקים



לא רק משקאות אלכוהוליים מזיקים לבריאות. גם משקאות ממותקים, טוב להם אם יעלו קצת יקר יותר, ויהיו מתאימים פחות לכל כיס: ארגון הבריאות העולמי קובע בדו"ח חדש וראשוני כי העלאת המיסוי על משקאות ממותקים תציל חיים: הדו"ח מצא כי המיסוי יביא להפחתה בצריכת המשקאות המסוכרים, ובכך להפחתה בשיעור ההשמנה, הסוכרת והעששת.

במקביל, מספר האנשים שחיים עם מחלת הסוכרת עלה גם הוא כתוצאה ממגפת ההשמנה, מ-108 מיליון בשנת 1980 ל-422 מיליון בשנת 2014. המחלה אחראית על פי ההערכות ל-1.5 מיליון מקרי תמותה בשנת 2012.

וזו ההמלצה לחוק החדש: ד"ר דאגלס בצ'ר, ראש המחלקה לרפואה מונעת בארגון הבריאות העולמי, משוכנע: "אם הממשלות יטילו מס על מוצרים מסוכרים, הם לא רק יצילו חיים, אלא אף יגרמו לחיסכון ניכר לכל מערכות הבריאות.

באופן טבעי, אנשים לא זקוקים לסוכר בתזונתם", ממשיך הד"ר. "ובאם בכל זאת צורכים סוכר, כדאי להקפיד שצריכתו לא תעלה על 10% מכמות הקלוריות הכללית היומית".

מספר מדינות כבר שעו להמלצה: מקסיקו, הונגריה, (שהטילה מס על מוצרים ארוזים הכוללים רמות גבוהות של סוכרים מלחים או קפאין). וכן מדינות נוספות ובהן הפיליפינים, דרום אפריקה ובריטניה, שהודיעו על כוונתן להטיל מס על משקאות מסוכרים.

בישראל לא צפוי עדיין שינוי דרמטי, אם כי ייתכן שבעקבות הקמפיין נגד שומן טראנס בו החל מר ליצמן לפני כשנה, ובשילוב עם המודעות המופלאה לחשיבות בריאות השיניים אצל ילדים, נראה שיש כיוון טוב במשרד הבריאות לחקיקה שכזו.

אם יבוא הקץ לבקבוקי פטל הורסי שיניים, לסעודות יומיות עמוסות סוכרים, ולעובדה, כי ילדים צמאים בימנו מחפשים משקה ממותק ולא מים, והיה זה שכרו של החוק, ואם ליצמן יוביל אותו, הרי גם שלו.
סוכר ארגון הבריאות ממותקים ליצמן והבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד